Map mounten aan DVDRom drive

Pagina: 1
Acties:

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Goeden dag ;)

Ik heb een probleem wat opgelost kan worden door een van de volgende punten:

• Het bekende Daemon Tools maakt een virtuele DVD-Rom drive aan, de inhoud van deze drive is een door de gebruiker aangegeven CD/DVD Image, vaak een BIN/CUE of ISO bestand. Ik wil in plaats van een image een MAP mounten als DVD-Rom drive. Dus: Mijn D:\ drive moet de inhoud hebben van de bestanden in C:\bestanden\map\1 en door Windows worden herkent als een DVD-Rom drive. "Net use" is dus geen oplossing aangezien het dan een netwerkschijf wordt.

of
• Weet iemand een programma waarmee je een BIN/ISO image van 7GB maken kunt uit een map. Theoretisch zou dit met WinISO moeten kunnen, helaas geeft deze een error na 6GB, het programma is nu ook niet voor DVDs ontworpen. De andere bekende programma's waarmee images kunnen worden gemaakt werken niet vanuit een map, maar vanaf een CDRom drive (Maak van CDrom een image, zoals Nero en CloneCD). Op deze manier kan ik de image met Daemon Tools mounten om het eerste probleem op te lossen. :+

Beide dingen leken mij enorm simpel te vinden, helaas kon ik gewoon niks werkend vinden. Hopelijk weet hier iemand meer ;)
Ik maak gebruik van Windows 2000 profesional.

[ Voor 5% gewijzigd door kamerplant op 20-07-2004 21:56 ]

🌞🍃

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 21:45
Ik weet niet of je anti-nero bent, maar zo niet zou je met nero een dvd-image kunnen maken door de image recorder als brander te kiezen... 'k weet alleen niet wat die zal zeggen tegen een image van 7 gig.... zou je moeten proberen.

Edit: ben het even voor je aan't testen... klaagt in ieder geval nog niet als je em de opdracht geeft
Edit2: test klaar... nero kan gewoon zo'n groot image maken... doen alsof je een dvd-iso maakt, bestanden uit map d'r naar toe slepen, image recorder als brander kiezen, klaar. (getest met image van 7.305.396.224 bytes (6,80 GB) kon daarna gewoon gemount worden met nero image drive... of deamon tools em ook mount zou'k niet weten)

[ Voor 55% gewijzigd door El Psycho op 20-07-2004 22:08 ]

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 22:28
volgens mij kom je met het pseudo-doscommando subst al heel ver.
Associates a path with a drive letter.

SUBST [drive1: [drive2:]path]
SUBST drive1: /D

drive1: Specifies a virtual drive to which you want to assign a path.
[drive2:]path Specifies a physical drive and path you want to assign to
a virtual drive.
/D Deletes a substituted (virtual) drive.

Type SUBST with no parameters to display a list of current virtual drives.

[ Voor 83% gewijzigd door TafkaT op 20-07-2004 22:02 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
^^^ idd SUBST :)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:14
Eej Databeest :P

Ik kom er nu net achter dat ik hier met Nero wel bestanden weg kan zetten naar een image op de hd ipv een cd of dvd. Hier in Nero 5.5.10.7 kun je na het klikken op 'burn' ipv de snelheid kiezen etc. ook een vakje aanvinken met 'create image'. Daarna kan je de inhoud wegzetten als .nrg van Nero of een .iso :)
Van de week dus compleet overheengekeken :z :P

• kamerplant
  • Niet online
"Subst", ik had er nog nooit van gehoord. Toch handig om te weten, alhoewel het in dit geval niet bruikbaar is: De schijf wordt gezien als een harde schijf, niet als een DVD-Drive.

Crash & El Psycho, na wat zoeken en proberen heb ik het gevonden. Thanks beide, het is echt een verborgen feature van Nero :)

🌞🍃

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Crash & El Psycho, na wat zoeken en proberen heb ik het gevonden. Thanks beide, het is echt een verborgen feature van Nero :)
:?

Aurë Entuluva!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:04

GeeBee

Oddball

Waarom moet het speciaal een DVD zijn?
Als het ook een HD mag zijn, kun je de map delen en er vervolgens een driveletter aan toekennen.

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

• kamerplant
  • Niet online
GeeBee, dat is omdat een bepaald programma die ik ermee gebruiken wil enkel mij de keuze geeft uit DVD drives, uit een netwerk drive kan ik niet kiezen. Ik kan daar ook weinig aan doen ;)

Maargoed, mijn probleem is verholpen, het topic kan nu naar beneden zakken. :P

🌞🍃

Verwijderd

Subst is oud, gebruik toch WinSubst:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanrijnen.nl/pic/winsubst.gif

- Autostart
- Autohide
- Exit & Keep Subst's
- Onthoud je subst' drives

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 23:24 ]

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 22:28
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 23:23:
[...]
- Autostart
- Autohide
- Exit & Keep Subst's
- Onthoud je subst' drives
Maar een batch-bestandje doet hetzelfde en neem maar 80 bytes (oid) in beslag B).
We hebben toch geen gui nodig...
Pagina: 1