HD lust geen voeding?

Pagina: 1
Acties:

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een probleem, het is wat vaag maar ik zal het zo goed mogenlijk proberen te omschrijven.

Ik heb een pc waarin tot vanmiddag 2 hd's zaten (120 en 30 gb), nu had ik voor een andere pc de 30 gb nodig dus die heb ik eruit gehaald. Ik merkte bij het eruit halen dat mijn hele pc ontzettend warm was, nu heb ik een warme kamer dus ik dacht er niet zoveel bij na behalve dat ik de pc uit gezet heb (hij draaide al een week of 5 nonstop)

Nu kom ik vanavond weer thuis en wil ik mijn pc opstarten, gaan de fans 1 sec draaien en vallen daarna stil. Dus ik alles nagekeken maar niets verkeerds gezien, maar helaas geen verandering. Ik heb toen alle apparaten losgemaakt en minimaal geboot. Dat werkte wel, dus de hd eraan en weer hetzelfde probleem. Na alles geprobeerd te hebben komt het hier op neer:

De pc boot niet (alleen 1 sec fans aan) zodra de HD op de voeding zit, het maakt niet uit wat er verder wel of niet aangesloten zit, gaat puur om de hd.

Ik heb inmiddels de hd gevoed met een losse voeding (120 watt) en dat werkt wel :?

Dus mijn pc draait nu gewoon, maar alleen de hd is gevoed via een andere pc.

Maar kan ik hier dus uit concluderen dat de voeding brak is? Is overgens een 350 watt die het tot vandaag prima deed met 2 hd's erin. Of is er iets anders vreemds aan de hand? bv een hd die sluiting maakt

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:10
Probeer eens een andere voeding, dan weet je zeker of het aan de HD ligt of aan de voeding.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• lester
  • Niet online
dat zou natuurlijk het mooiste zijn, maar helaas heb ik alleen nog maar een 120 watt voeding en die trekt de boel niet (xp3200+) Dus ik moet er een kopen, op zich niet zo'n probleem maar het zou wat zonde zijn als het niet nodig is.

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Kan je makkelijk achter komen, zo weinig mogelijk aansluiten + die hdd.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Ik zou de pinnen van de molex van de HD en die van de voeding eens grondig checken. Lijkt op een kortsluitinkje ergens. * PowerFlower heeft op die manier wel eens een floppydrive letterlijk in vlammen op zien gaan

• sunturion
dreeke schreef op 20 juli 2004 @ 21:46:
Kan je makkelijk achter komen, zo weinig mogelijk aansluiten + die hdd.
Heeft hij al geprobeerd.
Je kan ook gewoon een nieuwe voeding aanschaffen, dan testen en als het werkt ligt het dus aan voeding.
Test je hem en blijft het probleem bestaan, dan breng je de voeding terug

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:45

TwoR

Gekleurde stippen

sunturion schreef op 20 juli 2004 @ 21:49:
Test je hem en blijft het probleem bestaan, dan breng je de voeding terug
Als je voor deze oplossing kiest spreek dat dan wel eerst af bij de winkel waar je de voeding koopt! Anders mogen ze gewoon zeggen dat gekocht, gekocht is!

[ Voor 6% gewijzigd door TwoR op 20-07-2004 21:52 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:44

Thandor

SilverStreak

Het kan best aan de voeding liggen. Mijn buurman's PC deed het ook niet meer. Dus ik moest ff kijken, gedaan. Jah PC draait, behalve de HDD.
Dus je zou zeggen dat de HDD kapot was. Neej, het was de voeding.
Nieuwe erin en hij liep weer als een trein even traag als daarvoor (Celly 900, 32mb +win98 |:( )

Nu vraag ik mij nog steeds af, hoe kan het dat als de PSU kapot is, de PC verder wel draait :?, die gebruikt toch ook stroom :?

[ Voor 5% gewijzigd door Thandor op 20-07-2004 21:54 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• lester
  • Niet online
Ik vrees idd dat ik wel een nieuwe voeding moet halen om het iig te testen.

Het rare is dus dat alleen de hd problemen geeft en op het oog te zien er nergens kortsluiting is, en dat kan ook niet echt, want ik heb alle molexaansluitingen geprobeerd, en nu draait ie prima met de hd gevoed met een externe voeding.

Hoeveel watt gebruikt een hd eigenlijk ongeveer? Kan het bv zijn dat het wattage van de voeding op een of andere manier is veranderd zodat hij nu bv nog maar 150 watt levert en dat dat teweinig is voor de hd?

• sunturion
TwoR schreef op 20 juli 2004 @ 21:52:
[...]

Als je voor deze oplossing kiest spreek dat dan wel eerst af bij de winkel waar je de voeding koopt! Anders mogen ze gewoon zeggen dat gekocht, gekocht is!
Als je de bon hebt en de verpakking is niet beschadigt mag je altijd ruilen.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:44

Thandor

SilverStreak

lester schreef op 20 juli 2004 @ 21:56:
Ik vrees idd dat ik wel een nieuwe voeding moet halen om het iig te testen.

Het rare is dus dat alleen de hd problemen geeft en op het oog te zien er nergens kortsluiting is, en dat kan ook niet echt, want ik heb alle molexaansluitingen geprobeerd, en nu draait ie prima met de hd gevoed met een externe voeding.

Hoeveel watt gebruikt een hd eigenlijk ongeveer? Kan het bv zijn dat het wattage van de voeding op een of andere manier is veranderd zodat hij nu bv nog maar 150 watt levert en dat dat teweinig is voor de hd?
Ik denk niet dat als hij te weinig leveren zou dat de rest van de PC nog zal draaien.
Een hardeschijf is nl. niet het zwaarste onderdeel qua verbruik. Het zou dan eerder zijn dat de hele pc niet werkt omdat de CPU (die veel meer trekt) niet werkt wegens stroom tekorten.

Ik zou een andere (goede) voeding kopen. Koop in 1 keer een goeie. Die kan lang mee (hoog rendement) en zal uiteindelijk goedkoper zijn dan een laag geprijsde die weer stuk gaat (en meer herrie maakt door goedkope fans en slechtere onderdelen die meer warmte maken)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1