Hallo daar ...
Ik heb een probleem met mijn 20x4 character LCD.
Ik heb hem volgens het volgende schema aangesloten:

Als LPT stekker heb ik een Female-Stekker gebruikt, zodat ik m.b.v. een male-male LPT-verlengkabel de lcd kan aansluiten op de LPT-poort.
De stroomtoevoer komt vanaf mijn baybus (5V).
Wanneer ik het geheel aansluit en de schakelaar op de baybus op ON zet, gaat de lcd prima aan en komt er ook op het LCD te staan wat er moet staan.
Echter wanneer ik de schakelaar op OFF zet, blijft de LCD backlight nog lichtjes branden totdat ik de LPT stekker uit de poort haal (dan is ook de backlight uit)
Wat heb ik zelf al gedaan:
- De gehele schakeling nagelopen op eventuele soldeerfouten
- Alle contactpunten gecontrolleerd of ze geen contact maken met andere contactpunten
- Gezocht @ GoT
- Gezocht @ Google
- Gezocht @ circuitonline.nl
Kan iemand mij helpen ?
P.S.
Om een gekke reden is de titel niet geheel doorgekomen.
Deze moet zijn "LCD blijft branden na uitschakeling"
Ik heb een probleem met mijn 20x4 character LCD.
Ik heb hem volgens het volgende schema aangesloten:

Als LPT stekker heb ik een Female-Stekker gebruikt, zodat ik m.b.v. een male-male LPT-verlengkabel de lcd kan aansluiten op de LPT-poort.
De stroomtoevoer komt vanaf mijn baybus (5V).
Wanneer ik het geheel aansluit en de schakelaar op de baybus op ON zet, gaat de lcd prima aan en komt er ook op het LCD te staan wat er moet staan.
Echter wanneer ik de schakelaar op OFF zet, blijft de LCD backlight nog lichtjes branden totdat ik de LPT stekker uit de poort haal (dan is ook de backlight uit)
Wat heb ik zelf al gedaan:
- De gehele schakeling nagelopen op eventuele soldeerfouten
- Alle contactpunten gecontrolleerd of ze geen contact maken met andere contactpunten
- Gezocht @ GoT
- Gezocht @ Google
- Gezocht @ circuitonline.nl
Kan iemand mij helpen ?
P.S.
Om een gekke reden is de titel niet geheel doorgekomen.
Deze moet zijn "LCD blijft branden na uitschakeling"
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 21:00 ]