2e monitor en resolutie: wat een drama

Pagina: 1
Acties:

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:08

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Goed ik ben blij met mijn aaiboekje, maar ik ben toch wel ergens wat pissig over.

Ik heb een 22" iiyama op 1600x1200 draaien, waar ik dus ook wel eens mijn aaiboekje aan knoop. Met de screenspan hack gaat dat allemaal prima.

Als ik ergens anders ben en ik wil mijn aaiboek aan een beamer of andere monitor koppelen: probleem. De ibook meent dat 1600x1200 ook dan wel de juiste resolutie is, maar daar denken die beamers en andere monitoren nogal anders over.

Het probleem is dat je die resolutie van de 2e monitor niet kan corrigeren. Ik moet dus ter plaatse een monitor zien te vinden die 1600x1200 doet zodat ik de resolutie kan bijstellen. Als er geen 2e monitor aan hangt kan ik m bijvoorbeeld ook niet op "mirroring" zetten, wat meestal wel een acceptabele oplossing is.

Is hier een oplossing voor?

[ Voor 10% gewijzigd door Q op 20-07-2004 20:08 ]

Verwijderd

Waarom kan ik op mn iBook dan wel de resolutie van alle twee mijn schermen onafhankelijk van elkaar wijzigen...?

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het kan ook wel, maar dat schermpje om de res te wijzigen staat altijd op de monitor zelf. als die dus op 1600x1200 staat kun je hem niet zien, en dus niet wijzigen, of je moet op goed geluk proberen dat scherm naar je wel werkende display te slepen (wat echt niet makkelijk is)

@TS: misschien kun je met command + ` naar het juiste schermpje focussen, en vanaf daar de settings met het toetsenbord aanpassen?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 21:22
Of valt er te Applescripten a la:

code:
1
2
3
tell Application "resolutie" 
   change to 1024x768
end tell

Ik verzin dit ter plekke hoor, je zal dan zelf even op zoek moeten gaan hoe het precies moet (als het al werkt).

[ Voor 8% gewijzigd door paella op 20-07-2004 21:23 ]

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Tja het kan officeel ook niet op een iBook.

• Q

Q

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 21:32:
Tja het kan officeel ook niet op een iBook.
Maar hoe werkt het dan op een powerboek?

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:07

Maximus

There is no substitute

die schakeld gewoon terug of iig naar een werkbare resolutie

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Q

Q

Topicstarter
Maximus schreef op 20 juli 2004 @ 22:47:
die schakeld gewoon terug of iig naar een werkbare resolutie
Aha, dus nooit problemen mee....

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je kan als je het icoontje van het beeldscherm boven in je balk hebt gewoon op de resolutie klikken die je wilt hebben voor je tweede scherm. In de opties van je beeldschermeigenschappen kun je aangeven hoeveel instellingen hij onthoud. Standaard is dat volgens mij de laatste drie, maar dat kun je zelf aanpassen. Volgens mij is je probleem hiermee opgelost. Zo heb ik het zelf iig en het wekt prima.

[ Voor 3% gewijzigd door kiddyl op 21-07-2004 01:13 ]

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 21:07

Alpine

Twisted animator

Als je in je beeldscherm eigenschappen "Toon beeldschermsymbool in menubalk" aanvinkt, dan kan je daar de resolutie kiezen van de andere monitor.

hmm... ben weer spuit 11..

[ Voor 14% gewijzigd door Alpine op 21-07-2004 01:22 ]

Verwijderd

een PB Fade alles mooi weer naar 1 scherm :)
werkt echt super :D

• Q

Q

Topicstarter
kiddyl schreef op 21 juli 2004 @ 01:13:
Je kan als je het icoontje van het beeldscherm boven in je balk hebt gewoon op de resolutie klikken die je wilt hebben voor je tweede scherm. In de opties van je beeldschermeigenschappen kun je aangeven hoeveel instellingen hij onthoud. Standaard is dat volgens mij de laatste drie, maar dat kun je zelf aanpassen. Volgens mij is je probleem hiermee opgelost. Zo heb ik het zelf iig en het wekt prima.
Klopt, maar dan moet net de juiste res tussen die 3 of meer resoluties staan. Als ik zeg dat hij de laatste 5 of 10 moet laten zien dan blijft hij de laatste 3 tonen. Da's toch wel jammer en onhandig.

Achja. Volgende keer een pauwuhrboek.
Pagina: 1