Branden van meerdere VCD-files op een DVD

Pagina: 1
Acties:

• XTWarrior
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-07 23:49
Ik heb in de loop van de jaren dat ik mijn huidige pc heb een aantal VCD's gebrand.
Nu wil ik de inhoud hiervan (de AVSEQ01.dat-files) op een DVD zetten zodat ze nog steeds in een DVD-speler afspeelbaar zijn.

De orginele MPG-files heb ik helaas niet meer.
Weet iemand of dit mogelijk is?

Ik heb al geprobeerd om de files gewoon in een MPEGAV map te gooien (naast de EXT, Segment, VCD en CDI mappen van een standaard vcd) zodat ik er daar een stuk of 10 in had staan, maar de DVD die ik vervolgens gebrand had, speelde niet af in mijn dvd-speler (stand-alone (niet in pc)). Gewone vcd's leest ie iig wel af.

• XTWarrior
Of weet iemand misschien of er een optie is om een CD-VCD aan te maken maar dat je er dan evenveel naartoe sleept als dat er op een DVD past?

Nero begint dan te mekkeren dat ie de schijf niet ondersteund. Daarvoor moet ie zogenaamd in "DVD-modus" staan...

Als ik een CD-VCD brand, dan kan ik daar namelijk wel de .dat-files naartoe slepen (zover ik weet)...

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Nee dat werkt niet. Een DVD speler verwacht op een DVD geen VCD.
Wat je wel zou kunnen doen is, als je stand-alone DVD speler tenminste raw ISO mpg ondersteund, is de files renamen naar *.mpg en op DVD branden. Dat doe ik tegenwoordig vaak met videoclips. Gewoon alles op DVD branden, en de DVD speler speelt de mpg'jes gewoon klakkeloos af.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 12:26
Dat kan b.v. met DVDLab. Ikzelf doe het met DVDMaestro omdat je dan tegelijkertijd ondertitels kan toevoegen. Nuttige links heb ik even niet voor je maar dr. Google will help...

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Er is een programma dat heet svcd2dvd van badgersoft. Daarmee kun je meerdere svcd op een dvd krijgen die afgespeeld kunnen worden door een gewone dvdstandalone.
Je kunt er ook vcd mee naar dvd converteren.

Do as I say, don't do as I do.

• XTWarrior
Microkid, 4tune & Bart-01... Thx voor jullie info...
Nu ff een en ander uitproberen en dan post ik iig of het nog wat is geworden ;)

Alvast bedankt voor de hulp.

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:07
Kijk eens naar deze guide:

http://www.dvd-guides.com...=othertodvd&name=vcdtodvd

is wel wat omslachtig maar werkt wel.

Br(36) Ba(56)

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

Hoholi

The only one

Nerovision Express en TMPGenc DVD Author zijn 2 voorbeelden van programma's die op een heel eenvoudige manier diverse film's op een enkele DVD branden. Dit gebeurt door het maken van een keuzemenu :)

Religion is Opium for the Masses

• XTWarrior
Ik heb nu Nerovision Express en Svcd2dvd geprobeerd.

De laatste wil niet eens werken (ik krijg een intro-scherm en 'that's it') en met Nerovision Express bespaar ik niet de tijd waarop ik hoopte.
Ik hoopte een stuk of 10 MPG's van 400Mb (die ik normaal als een VCD brandde) op een DVD kwijt te kunnen, maar NVExpress past deze files zo aan dat ik na 2 files (zelfs met laagste bitrate, etc al over de 2 Gb zit)... :(

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Die tools die de meeste je geven zijn ook over het algemeen tools die de vcd files gewoon converteren naar dvd.. dus dan worden je files een stuk groter ja.

De enige nuttige tip die ik hier gezien heb is je files naar .mpg renamen en gewoon als kale data op een dvd donderen (dus niet als film), maar dat werkt natuurlijk alleen als je dvd speler dit ondersteund.
Anders zit er niets anders op ben ik bang dan ze of te converteren naar dvd (kost tijd en kost ruimte) of ze als gewone files op een data dvd te gooien en ze in je pc af te spelen.

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:07
Je kunt met Tmpgenc je files ook converteren naar een low resolution DVD formaat, resolutie is dan hetzelfde als een vcd, dus de groote van de file zal ook ongeveer hetzelfde zijn.

Br(36) Ba(56)

• XTWarrior
Ok...

Ik ben uiteindelijk toch gezwicht voor het branden van Raw-MPG-files (dus de MPG-jes los op de DVD).

Maar nu ontstaat er iets waarvan ik toch echt even helemaal knetter wordt. 8)7 8)7 8)7

Ik dacht eerst een DVDRW met de inhoud te beschrijven om te kijken of alle files wel zouden werken. Dat gedaan checkte ik deze uit en "Jawel"... Alles werkte.

MAAR... Toen ik vervolgens een DVDR pakte om het geheel permanent te beschrijven en deze naderhand uittestte, gaf mijn speler het bericht "No Disc".
Op de PC is deze wel uit te lezen.

De RW werkt dus wel, en de R niet... En dit terwijl ze dezelfde inhoud hebben.
Het enige verschil is dat de RW vantevoren gewist is, maar dit lijkt me standaard aan een RW... Of ik wordt helemaal knudde.

Heeft iemand hier ervaringen mee?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:09
Ander merk schijfje proberen?

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Heb je niet per ongeluk op een -R of juist +R geschreven terwijl je player dat niet aan kan?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Pagina: 1