dromen, maar dan anders dan normaal

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:35
Iedereen droomt dat mag onderhand wel algemeen bekend zijn. :)

Alleen merk ik het laatste half jaar dat het dromen bij mij toch anders gaat dan al die jaren ervoor. Normaal gesproken begin je namelijk niet met dromen na 5 minuten voor zover ik weet.

Iedere avond als ik ga slapen merk ik dat ik al na 5 minuten ga dromen. Alleen ben ik er veel meer bij betrokken. Ik heb het gevoel dat ik nog gewoon wakker ben maar volg ondertussen toch mijn droom. Dit duurt maar enkele minuten waarna ik weer "wakker" schrik. Die droom kan ik me dan ook nog herinneren.
Dit gebeurt een keer of 2,3 totdat ik eindelijk echt begin te slapen, iig zoals ik gewend ben dan.
Wanneer ik de volgende morgen echter wakker wordt herinner ik me helemaal niets meer van die dromen of heel vaagjes, behalve dan dat ik zeker weet dat het is gebeurd.

Misschien gebeurd dit wel vaker bij mensen maar voor mijn gevoel is dit dus helemaal nieuw. In het begin vond ik het altijd wel lachen maar ik begin me nu steeds vaker af te vragen waar dit aan kan liggen?

Ik ga meestal zo rond een uur of half 11- 11 slapen en sta de volgende morgen op rond 7 uur. Last van stress heb ik ook helemaal niet. Voel me kiplekker om eerlijk te zijn :D

Maar toch blijf ik het vreemd vinden :? of vergis ik me?

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dromen zijn rare dingen. Als je gaat slapen, dan moet je allerlei fases van je slaap doorlopen, tot je bij je REM slaap komt, de fase waarin is aangetoond dat een mens droomt. Ook heeft een mens iets van 4-5 dromen per nacht, waarvan je je meestal niets meer kunt herinneren als je wakker wordt.
Het is wel vreemd dat je zegt na 5 minuten al begint te dromen. Je kan dan onmogelijk al in diepe slaap zijn, getuige ook het meermaals wakker schrikken. Weet je zeker dat je droomt, en dat het niet een soort van "fantasie" is, die je onbewust steeds verder laat gaan?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Als je droomt ben je niet meer bewust genoeg om te kunnen inschatten of het na 5 minuten begint. Of kijk je op je klok als jenog wakker bent en als je wakker schiet ? Gebruik je misschien hallucogenen die dit kunnen verklaren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118568

Ik herken dat! Ik heb het ook vaak: nog niet echt in slaap, en dan toch een soort dromen waarvan je weer wakker wordt (soms met een wilde schok) en die je exact als droom kunt herinneren maar waarvan 's morgens elke herinnering is verdwenen. En volgens mij hoef je niet in een diepe slaap te zijn om te dromen: ik lag een tijd terug op de zonnebank ('s middags) waar ik bijna in slaap viel. Bíjna, en ik schrok op omdat ik op een bepaalde tijd ergens moest zijn. Dus even gekeken hoe laat het was: ik had nog dik 10 minuten. Dus ik bleef lekker liggen. Ben ik alsnog in slaap gevallen, heb gedroomd, ècht gedroomd (het leek wel een uur te hebben geduurd) en in paniek, want bang dat ik me verslapen had, werd ik wakker. Ik kijk op mijn horloge: waren er 3 minuten voorbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:35
NMe84 schreef op 20 juli 2004 @ 19:56:
[...]
Het is wel vreemd dat je zegt na 5 minuten al begint te dromen. Je kan dan onmogelijk al in diepe slaap zijn, getuige ook het meermaals wakker schrikken. Weet je zeker dat je droomt, en dat het niet een soort van "fantasie" is, die je onbewust steeds verder laat gaan?
Voor mijn gevoel is het echt een droom en geen fantasie. Ik baseer dit op het feit dat he besturen van die droom erg moeilijk is, vaak lukt het me ook niet. Volgens mij gaat een fantasie ook meer uit naar een verlangen maar daarvan is eigenlijk helemaal geen sprake.
XTerm schreef op 20 juli 2004 @ 19:56:
Als je droomt ben je niet meer bewust genoeg om te kunnen inschatten of het na 5 minuten begint. Of kijk je op je klok als jenog wakker bent en als je wakker schiet ? Gebruik je misschien hallucogenen die dit kunnen verklaren ?
Ik kijk niet op de klok maar ik weet vrijwel zeker dat het al na 5 minuten begint omdat als ik wakker schrik ik mijn ouders nog onder hoor. Zij gaan meestal 30-60 minuten later slapen.
Anoniem: 118568 schreef op 20 juli 2004 @ 20:18:
Ik herken dat! Ik heb het ook vaak: nog niet echt in slaap, en dan toch een soort dromen waarvan je weer wakker wordt (soms met een wilde schok) en die je exact als droom kunt herinneren maar waarvan 's morgens elke herinnering is verdwenen. En volgens mij hoef je niet in een diepe slaap te zijn om te dromen: ik lag een tijd terug op de zonnebank ('s middags) waar ik bijna in slaap viel. Bíjna, en ik schrok op omdat ik op een bepaalde tijd ergens moest zijn. Dus even gekeken hoe laat het was: ik had nog dik 10 minuten. Dus ik bleef lekker liggen. Ben ik alsnog in slaap gevallen, heb gedroomd, ècht gedroomd (het leek wel een uur te hebben geduurd) en in paniek, want bang dat ik me verslapen had, werd ik wakker. Ik kijk op mijn horloge: waren er 3 minuten voorbij!
Zo herkenbaar :/

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108132

Dit heb ik altijd 's ochtends als ik nog wat lig te luieren.
je hebt het gevoel dat je droomt maar toch heb je invloed op wat gebeurt.
soms droom ik zelfs expres verder, omdat het boeiend is en word perongeluk wakker en dan heb ik spijt dat ik wakker werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110659

Ik heb dat wel eens op school gehad. Weet niet of het hetzelfde is...

Dan ben je moe en is het warm en saai. Doe je ff je ogen dicht denk je aan iets(soort dromen lykt het).. en dan schrik je weer 'wakker'. Ik weet niet of dit iets met elkaar temaken heeft, maar het lijkt er dus wel een beetje op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb iets vergelijkbaars. Vaak vlak voor ik in slaap val denk ik aan iets heel stom en onlogisch zoals een gele jeep die door middel van kaarten wordt bestuurd (enorm stom ik weet het! 8)7 ). Meestal val ik direct daarna in slaap maar soms word ik terug wakker (als ik bvb eigenlijk niet in slaap mag vallen).

Blijkbaar maak ik ook een soort spastische trek met m'n arm/been als ik in slaap val maar dat weet ik zelf niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo_Futurae
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je beschrijving doet denken aan het fenomeen dat "lucide dromen" ("lucid dreaming") genoemd wordt. Er stond zaterdag een mooi artikel in de wetenschapsbijlage van het NRC Handelsblad waarin dat beschreven wordt. Als je abonnee bent, kunt je het hier lezen. Ook kun je er op het internet waarschijnlijk wel wat over vinden.
Ik weet hier weinig van en kan ook niet beoordelen of dit iets met je ervaring van doen heeft, maar misschien helpt het.

Het lijkt erop dat je deze dromen als een aandoening ziet (of in elk geval als iets negatiefs). Tenzij je er last van hebt (maar je zegt je kiplekker te voelen - houden zo! :)), moet je ze volgens mij positief benaderen. Uit het artikel begreep ik dat sommige mensen actief proberen lucide dromen te stimuleren, en dat de mensen die het lukte het zagen als een verrijking van hun leven.

Pas de replâtrage, la structure est pourrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik weet niet dit hetzelfde fenomeen is, maar soms schrik ik ook wel eens wakker met het gevoel dat je (net niet) gevallen bent. Je schrikt je rot, hebt het warm etc. Dit gebeurt meestal zoals je aangeeft, net nadat je bent begonnen met slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik heb wel eens dat wakker schrikken... dan lig ik een tijdje stil, half in slaap te dommelen (meestal icm muziek), en dan droom ik en het voelt dan als een hele tijd, maar ik schrik eigenlijk gewoon wakker op het moment dat mijn ogen echt dichtvallen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-06 12:25
Ik heb geregeld dat ik wakker schrik op het moment dat ik (voor m'n gevoel) in slaap val :?
Het lijkt dan alsof gewoon al slaap, maar heb idd het idee dat ik me dan gewoon vreselijk ver heb laten meevoeren door m'n fantasie maar dus nog wel wakker was.

Vaak gebeurt dat wakker schrikken idd met een redelijke schok, volgens mij vliegt dan het hele gedeelte van m'n borstkas tot m'n voeten 20cm de lucht in 8)7
Echt vaag, je schrikt je helemaal de t*ring, beseft dat je aan het "dromen" was en slaapt vrijwel meteen in.
Ik heb het idee dat dit wat vaker voorkomt naarmate ik wat later dan normaal in slaap val (zegmaar na 04:15, door de week).

Dat is geen geintje. Het komt geregeld voor dat ik door de week pas na 04:00 in slaap val, en om 07:15 weer op sta om naar school te gaan.
Ik slaap erg moeilijk in, waardoor ik tegenwoordig gewoon later naar bed ga dan sommige mensen willen en denken dat goed voor me is. (ouders O-)).
Het boeit niet of ik om 23:00 of om 1:15 naar bed ga, ik slaap zowieso niet voor 1:30.
En daar krijg ik dus nogal wat commentaar op, terwijl ik er niets aan kan doen.
Heb het ook al heel m'n leven voor zover ik weet.
Maargoed, ik raak een beetje offtopic :P

Overigens herinner ik me van bijna elke avond meestal minstens 2 dromen, en ook of ik midden in de nacht wakker geschrokken bent oid.
Wat ik wel vet vind is dat ik soms door heb dat ik droom.. "Hé dat kan helemaal niet, ik droom!" (Half lucide dromen dus :))

[ Voor 11% gewijzigd door Laurenz op 21-07-2004 02:08 ]

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:57

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Zo herkenbaar is dit allemaal.

Bijna elke avond lig ik vaak nog wel een uur wakker voor ik echt in slaap val. Ik denk dan na/fantaseer over van alles en nog wat.
Meestal kom ik dan in een droom, zo voelt het achteraf dan. Totdat ik me hiervan bewust word. Dan schrik ik met de bekende schok wakker, kijk op de klok en zie dat er maar een paar minuten voorbij zijn, terwijl het voor je gevoel minstens een uur moet zijn.
Ook kan ik ´s ochtends weer verder dromen, zeker in het weekend als ik uit kan slapen.

Ik ben net een maand terug na 5 weken op zee met een zeilboot. ´s Nachts moet je dan wacht lopen, uitkijken naar andere schepen, koers bijhouden enzo, kan soms heel saai zijn.
Vaak kost het je ongelooflijk veel moeite om wakker te blijven, maar je kan dan een soort van hazenslaapje houden.
Je gaat in een ongemakkelijk houding zitten, zodat er zeker een arm of been gaat "slapen". Je schrikt dan snel weer wakker, vaak nog geen 15 min., maar je droomt de hele tijd, je bent echt helemaal weggeweest, terwijl je voor je gevoel heel de tijd volledig bewust alles gedaan hebt.

Al die nachten heb ik daar vaak over na zitten denken en ook geprobeerd bij te houden, te onthouden wanneer ik nu ging dromen. Geen enkele keer is me dit gelukt, terwijl het toch heel vaak voorkwam.

Het lijkt alsof ik wegzak in mijn eigen gedachten, waarbij ik via de meest kleine dingen afdwaal naar van alles en nog wat. Hierdoor is het denk ik zo moeilijk om het moment van het gaan dromen te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

Ik herken hier wel wat in, niet erg veel, want ik zie het overdag wegdromen-en-met-een-schok-wakker-worden als een normale dagdroom, en het s'avonds als gewoon wegdommelen.

Maar ik heb zelf ook wel gehad, (dat was wel s'nachts ik sliep al een tijd) dat ik een keiharde knal hoorde, echt megahard! Net of er een kilometer verderop een atoombom viel, ik schrok wakker, en hoorde de knal nog even na-echooen (kutwoord).

Gelijk naar beneden gerend, daar zaten me ouders, ik vroeg wat is hier aan de hand??! wat gebeurd er in godsnaam, helemaal in paniek. Mijn ouders keken me verward aan en ik zovan: die knal, die keiharde knal hoorde jullie niks?!

Nee dus, ik ben een heel bij-de-wereld mens,dommel niet snel weg en zie al helemaal nooit dingen die er niet zijn, maar dit sloeg alles...

Over het 5 minuten dromen en dat het dan 10 uur duurd, ook meegemaakt, was wel lang geleden, ik was 6 ofzo, maar toen moest ik voor buisjes (in je oren) naar het ziekenhuis, werdt ik onder zo'n halve narcose gebracht, mijn moeder schrok zich rot, want na 5 minuten met dat kapje op had k nog mijn ogen open en zat ik rechtop, zoals gezegt ik dommel niet snel weg :P

Maar back to topic, ik droomde dat ik in een hele grote stad liep, allemaal bruine huisjes, bruggetjes met was eroverheen gehangen, een marktje met koopmannen, allemaal huisjes huisjes huisjes, ik heb voor mijn gevoel uuuren gelopen, ik kon de "uitgang" uit de stad maar niet vinden...

Toen ik wakker werdt vertelde me moeder me dat alles 5 minuten had geduurd...Weird toch?!

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 115073 op 22-07-2004 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

NMe84 schreef op 20 juli 2004 @ 19:56:
Dromen zijn rare dingen. Als je gaat slapen, dan moet je allerlei fases van je slaap doorlopen, tot je bij je REM slaap komt, de fase waarin is aangetoond dat een mens droomt. Ook heeft een mens iets van 4-5 dromen per nacht, waarvan je je meestal niets meer kunt herinneren als je wakker wordt.
Wat is volgens jou het verschil dan tussen een droom en een fantasie ? IS een droom niet tevens een fantasie maar dan in het onderbewuste ipv het bewuste deel van de geest ? Bij lucide dromen maak je je dromen bewust mee.

[ Voor 5% gewijzigd door under-world op 22-07-2004 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119229

Lucide dromen! Wanneer je droomt en je weet dat je droomt dan heb je een Lucide droom!! Dat is het mooiste wat er is, iedereen kan dat leren.... het mooie van lucide dromen is dat je je dromen kunt gaan sturen! wil je vliegen dan ga je vliegen enz enz.. je kunt alles doen wat je wil doen :) Zoek maar eens op google naar "lucide dromen" en check deze link --> http://www.lucidedromen.nl
Zym0tiC schreef op 20 juli 2004 @ 19:51:
Iedereen droomt dat mag onderhand wel algemeen bekend zijn. :)

Alleen merk ik het laatste half jaar dat het dromen bij mij toch anders gaat dan al die jaren ervoor. Normaal gesproken begin je namelijk niet met dromen na 5 minuten voor zover ik weet.

Iedere avond als ik ga slapen merk ik dat ik al na 5 minuten ga dromen. Alleen ben ik er veel meer bij betrokken. Ik heb het gevoel dat ik nog gewoon wakker ben maar volg ondertussen toch mijn droom. Dit duurt maar enkele minuten waarna ik weer "wakker" schrik. Die droom kan ik me dan ook nog herinneren.
Dit gebeurt een keer of 2,3 totdat ik eindelijk echt begin te slapen, iig zoals ik gewend ben dan.
Wanneer ik de volgende morgen echter wakker wordt herinner ik me helemaal niets meer van die dromen of heel vaagjes, behalve dan dat ik zeker weet dat het is gebeurd.

Misschien gebeurd dit wel vaker bij mensen maar voor mijn gevoel is dit dus helemaal nieuw. In het begin vond ik het altijd wel lachen maar ik begin me nu steeds vaker af te vragen waar dit aan kan liggen?

Ik ga meestal zo rond een uur of half 11- 11 slapen en sta de volgende morgen op rond 7 uur. Last van stress heb ik ook helemaal niet. Voel me kiplekker om eerlijk te zijn :D

Maar toch blijf ik het vreemd vinden :? of vergis ik me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oeps ik zag dat jullie het al over lucide dromen hebben gehad :) was iets te enthousiast toen ik het las want dromen spreekt mij wel aan... Het is echt prachtig als je lucide kunt dromen.. bijna iedereen heeft wel eens een lucide droom gehad. het mooie is dus ook dat je dat kunt trainen.... Ik slaap meestal wel vast omdat ik bijna iedere avond wel een jointje rook, dan slaap je zeker goed :) maar met dromen gaat het dan denk ik wel iets minder :( Op http://www.lucidedromen.nl kun je het leren, je moet jezelf wel eerst registreren...

Oja even voor Mafkeez, ik weet niet of je rookt maar als ik jou was zou ik maar eens gaan blowen een uurtje voordat je naar bed gaat.. dan slaap je zeker goed! Een goede nachtrust is belangerijk dus als je een beetje hasj of wiet rookt zal het beter gaan... Suc6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-07 15:47

Karel V

Een simpele ziel

Van dat wakker schrikken, heb ik ook. Gister dommelde ik in, en ineens leek het of ik ergens vanaf stortte (geen idee wat). Een enorme schrik en rond me heen grijp reflex om dan te merken dat ik gewoon in mijn stoel lag, die viel trouwens bijna om door mijn reactie >:) . Ik vind het altijd wel leuk zoiets en verbaas me er altijd over, ook na een hele nacht slapen heb ik dat wel eens. Waar komt dat gevoel van 'in de diepte storten' vandaan?
Wat de stuiter betreft, ik denk niet dat je daadwerkelijk omhoog stuitert, dat is je gevoel dat je vertelt dat je zowat tegen het plafond gaat. In werkelijkheid kom je misschien nog geen centimeter van de grond af (zit, slaapvlak). Ook heb ik zoiets ook weleens gehad terwijl ik gewoon rustig en wakker op een stoel zat. Misschien even de controlle over je lichaam kwijt of zo.

Verder heb ik als ik haast niet in slaap kom, dat er eerst na lange tijd denken, er een soort narcose op treed. Alles wordt dof, en dan weet je dat je binnenkort in slaap gaat vallen (als je niet beweegt waardoor je er weer uit bent). En dan voel je je als het ware dieper wegzakken in een fantasie waarover je dan ook daadwerkelijk door gaat dromen. Ook kun je je dromen beinvloeden, zo had ik eens steeds dezelfde droom met op het laatste dat je ik in het water ging zwemmen om dan een krokedil te zien, en dan wazig in de verte een brug en daarna als het ware een uit elkaar vallende puzzel waarachter je dan langzaam je hele kamer ziet bijtrekken. Op een gegeven moment lukte het me een keer die droom te beinvloeden zodat ik niet ging zwemmen. Dat was ook de laatste keer dat ik er over droomde.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118568

Ik rook, en 's avonds ook een stickie, maar om nu het blowen te promoten is mij een brug of wat te ver: lang niet iedereen kan er tegen. Bovendien vind ik (54, blow sinds mijn 21ste) de leeftijd waarop je blowt erg belangrijk: liever niet voor je hersenen zijn uitontwikkeld! Dus niet als je 14, 15 of zelfs 18 bent. Maar uiteindelijk ben je daar zelf verantwoordelijk voor, dus begrijp me niet verkeerd: ik verbied niks.

De meeste dromen, helaas, zijn vergeten als je wakker wordt. Maar ik kan me wel herinneren dat ik vele jaren lang droomde over het zelfde thema: ik was weer terug (gevraagd) bij de Marine (zat ik 8,5 jaar bij). Soms echt prettig, soms ware nachtmerries! De laatste jaren echter niet meer. Heb ik ook geen verklaring voor.
's Middags, als ik een uiltje knap, droom ik vaak over mijn fitnesscentrum: ik kom er, de hoofdzaken zijn zoals in 't echt, maar in die dromen gebeuren allerlei vreemde dingen. Zijn er 10x zoveel mensen als normaal en iedereen doet iets vreemds: dingen verbouwen, veranderen, soms is het net een oosterse markt! Zelfs is er weleens een orgie bij geweest. Alleen, ik heb feitelijk niks te zeggen, alsof ik de baas niet meer ben. Ook is de omgeving van het fitnesscentrum meestal heel vreemd, met landelijke weggetjes, ver buitenaf, terwijl ik in het dorp zit! Vreemde mensen die ik schijn te kennen. Enz.

Ik heb ook, in 1971, eens gedroomd dat een kort daarvoor verongelukte collega mij van alles vertelde: het was zo echt dat ik voortdurend dacht "Dit kan niet, hij is toch dood?" Toen ik wakker werd verweet ik mezelf dat ik niks had gehoord van wat hij me te vertellen had door dat steeds maar denken "hij is toch dood?" Heb ik lang spijt van gehad, terwijl ik daar eigenlijk niks aan kon doen: ik droomde toch?
Dromen: raar fenomeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27389

Ik had vroeger (toen ik een jaar of 8 was) altijd last van steeds weer dezelfde droom.
Er kwam een inbreker de trap oplopen en liep mijn slaapkamer in om mij vervolgens onder zijn arm mee te nemen.
Ik kon me bewegen (in mijn droom), maar het ging in slow-motion.

Als ik wakker werd van deze droom, dan kon ik mij hem heel goed herinneren en de volgende ochtend ook nog.

Op een dag voor het slapen gaan, had ik schoon genoeg van deze droom (echt waar!).
Ik ging slapen en dezelfde droom kwam weer naar boven.
De inbreker kwam er aan en nam mij mee, MAAR, omdat ik mij helemaal bewust was van de situatie heb ik de inbreker in elkaar geslagen in mijn droom!
Deze keer ging het niet in slow-motion!

Sindsdien heb ik de droom nooit meer gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het kan best zo zijn dat de geest van jou verongelukte collega bij je is geweest... wanneer je over iemand droomt die overleden is dan is het waarschijnlijk een (goede) geest van diegene die bij jou is.. Die komt dan om bv een bepaalde boodschap aan jou door te geven... Jammer dat je het geprek niet hebt kunnen volgen...
Anoniem: 118568 schreef op 23 juli 2004 @ 11:22:
Ik rook, en 's avonds ook een stickie, maar om nu het blowen te promoten is mij een brug of wat te ver: lang niet iedereen kan er tegen. Bovendien vind ik (54, blow sinds mijn 21ste) de leeftijd waarop je blowt erg belangrijk: liever niet voor je hersenen zijn uitontwikkeld! Dus niet als je 14, 15 of zelfs 18 bent. Maar uiteindelijk ben je daar zelf verantwoordelijk voor, dus begrijp me niet verkeerd: ik verbied niks.

De meeste dromen, helaas, zijn vergeten als je wakker wordt. Maar ik kan me wel herinneren dat ik vele jaren lang droomde over het zelfde thema: ik was weer terug (gevraagd) bij de Marine (zat ik 8,5 jaar bij). Soms echt prettig, soms ware nachtmerries! De laatste jaren echter niet meer. Heb ik ook geen verklaring voor.
's Middags, als ik een uiltje knap, droom ik vaak over mijn fitnesscentrum: ik kom er, de hoofdzaken zijn zoals in 't echt, maar in die dromen gebeuren allerlei vreemde dingen. Zijn er 10x zoveel mensen als normaal en iedereen doet iets vreemds: dingen verbouwen, veranderen, soms is het net een oosterse markt! Zelfs is er weleens een orgie bij geweest. Alleen, ik heb feitelijk niks te zeggen, alsof ik de baas niet meer ben. Ook is de omgeving van het fitnesscentrum meestal heel vreemd, met landelijke weggetjes, ver buitenaf, terwijl ik in het dorp zit! Vreemde mensen die ik schijn te kennen. Enz.

Ik heb ook, in 1971, eens gedroomd dat een kort daarvoor verongelukte collega mij van alles vertelde: het was zo echt dat ik voortdurend dacht "Dit kan niet, hij is toch dood?" Toen ik wakker werd verweet ik mezelf dat ik niks had gehoord van wat hij me te vertellen had door dat steeds maar denken "hij is toch dood?" Heb ik lang spijt van gehad, terwijl ik daar eigenlijk niks aan kon doen: ik droomde toch?
Dromen: raar fenomeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-06 09:18
amour021 schreef op 20 juli 2004 @ 23:42:

Blijkbaar maak ik ook een soort spastische trek met m'n arm/been als ik in slaap val maar dat weet ik zelf niet :P
Ik heb het ook allemaal, en ik vind et wel lekker eigenlijk :P

Die spastische trek schijnt het teken te zijn dat je lichaam volledig (100%) ontspannen is. Ik heb het zelf vaak met een droom dat ik naast de stoeprand stap :)

King of Cod

Pagina: 1