Toon posts:

ATX voeding kabel splitter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een stuk of 10 oude p1 computers staan en deze wil ik |:( laten draaien. Nu is het de bedoeling om stroom en herrie te besparen om zoveel mogelijk op 1 atx voeding te zetten. De verloopkabels van AT > ATX kan ik wel vinden maar ik vind niets om de kabel naar het mobo te splitten.
Bestaat zoiets of moet ik zelf proberen om wat in elkaar te zetten? Zo ja, nog tips of suggesties om 1 kabeltje over te laten gaan naar meerdere? Kroonsteentjes zijn te klein en krimpkous werkt niet vanwege de hoeveelheid die ik erop wil.

Het gaat om 10 p1's 120mhz op een 560 watt voeding, theoretisch zou het moeten werken. >:)

Verwijderd

Ben bang dat dat op redelijk wat soldeerwerk uit kan gaan lopen. Overigens bestaat er volgens mij best wel vrij dikke (grote diameter) krimpkous.

//off topic -> wat wil je er in godsnaam mee gaan doen??\\

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 20:01 ]

Verwijderd

ga je een cluster pc bouwen ? zoja, hoe maak je de verbinding via SMbus of LAN ?

Als ik mij niet vergis zijn er van die blokjes waar je van 1 kabel naar 2-4-6-8 kan
gaan, meestal zijn deze blauw. Maar ik weet niet hoe ze deze noemen.

Ik denk ook wel dat n00b2002 gelijk heeft en er krimpkous bestaan die een 15mm
doorsnee hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 19:54 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

15mm?
je hebt ze zelfs van 150mm :P

en eerlijk gezegt betwijfel ik of dit wel goed gaat werken, ik zou verwachten dat de computers op elkaar kunnen gaan storen

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Op http://bhs.broo.k12.wv.us/homepage/staff/seti/stack.htm is iemand die ongeveer hetzelfde gedaan heeft en dat schijnt het te doen.

Mijn bedoeling is ongeveer om hetzelfde te doen als op die pagina te zien is alleen allen afzonderlijk met eigen hd en netwerk toegang, de netwerkkaarten en de switch zijn al besteld.

Verwijderd

Wat ga je daarop draaien ' FlashMOB ' of zo ?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 20:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, gewoon boinc, zoveel mogelijk seti en zolang dat niet goed draait nog een beetje predictor erbij.

Verwijderd

Eigenlijk is dit dan geen cluster, waarbij je alle cpu power combineert tot 1
super pc. Maar eerder pc's die elk een stukje Seti data verwerkt en daarna
terug naar de server pc gaat en zo naar het seti project.

De stukjes data van elk van die pcs worden niet meer samengevoegd tot
een totaal data packet.
Pagina: 1