Toon posts:

smb mount na inloggen wifi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn thuisnetwerk bevat een file-server die zijn bestanden aanbiedt via SMB. Daar staat ook mijn iTunes muziek bibliotheek. iedere keer als ik mijn iBook uit standby haal moet ik finder starten, appeltje+k doen en de server selecteren alvorens iTunes gestart kan worden. Nu is die handeling an sich niet veel werk, maar het irriteert me een beetje dat ik dit niet automagisch kan laten verlopen. Zodra mijn iBook uit standby gaat zoekt hij naar een wifi netwerk. Hij vindt mijn eigen netwerk en logt daar op in. Kan ik niet op een of andere manier een aktie hangen aan het inloggen op mijn wifi netwerk. Dus zodra ik inlog op wifi netwerk "thuis" dat dan meteen een smb mount wordt gemaakt naar mijn server.
Iemand enig idee?

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:27
CRON en Applescript zijn je vrienden :)

Ff denken hoe dat makkelijk te doen is...
Je kan wel met Applescript heel simpel wat inelkaar zetten dat ie mount:

code:
1
2
3
tell application "Finder"
mount volume "smb://loginaam:password@ipadres/sharename"
end tell

Daarna klik je op "Compile" bovenin en op "Run" (indien engels staat je systeemtaal)

File -> Save As

Application Bundle en Run Only

Geef hem een naam en copy hem in je usermap of whatever.
Maak een snelkoppeling in je dock en klaar :)

Is niet helemaal wat je wilt maar wel ongeveer!

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 21:22
En met de applicatie "Internet Connect" valt ook nog wel iets te Applescripten... ben er zelf alleen niet zo'n kei in, dus geen voorbeeld :)

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Ah kijk, jullie zijn goed bezig. Ik was eerst aan het denken in de richting van een bepaald runlevel waarin het systeem verkeerd als wifi aanstaat. Applescript had ik ook even aan gedacht maar daar kwam ik nog niet helemaal uit. Ikdenk wel dat het ligt in dat laatste en ik zal dan ook eens verder de properties/events van Internet Connect bekijken.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 21:22
Als het lukt, meld het svp. :)

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit dat met die snelkoppeling in de dock? Gebeurd daardoor iets automatisch?
Een script maken voor het mounten is niet zo moeilijk, maar ik krijg toch echt het idee dat applescript geen events kent waardoor nooit een script automatisch zal starten. oftewel, ik zal zelf alsnog een script moeten aanklikken en draaien alvorens te mounten. Yja, dan kan ik net zogoed finder starten en appeltje+k doen.
Pagina: 1