Toon posts:

[JBL SoundEffects Director] Wat doet het!?

Pagina: 1
Acties:
  • 422 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan voor 50EUR aan een JBL soundeffects director komen, maar weet bij god niet wat het is! :? De verkoper weet et ook niet, en daarom wil hij hem verkopen. :P Maar mij lijkt het iig wel een high-end product vanwege volledige alluminium behuizing. :9~

Op het front zitten enkel de volgende knoppen:

volume
balans
test tone
pro-logicbypass :? :X

Om het achterkant zien we dit:

RCA line input (links en rechts)
RCA line output (links en rechts)
RCA center
2x RCA surrounds (links en rechts)

klem aansluiting center
klem aansluiting surrounds (links en rechts)

Meer weet ik er niet van, weten jullie wat voor een apparaat het is?

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Bedoel je deze?

[ Voor 3% gewijzigd door Barry|IA op 20-07-2004 19:49 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

ik weet wat dat is

heb er een gehad van onkyo

het is een dolby serround modeulen om bij je stereo versterker te plaatsen.

dus je maak van een stereo versterker een dollby serround set.
leuk voor de tv maar verder niet

• Barry|IA
Lijkt wel wel zwaar klote dan om het volume te regelen. Moet je dan niet je fronts apart regelen? En de rears en center ook weer apart?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Barry|IA schreef op 20 juli 2004 @ 20:16:
Lijkt wel wel zwaar klote dan om het volume te regelen. Moet je dan niet je fronts apart regelen? En de rears en center ook weer apart?
nope
je steld de hooft volume van je stereo versteker in
en dan gebruik je alleen nog maar de volume knop van de extra kast.
en gaat je volume van je stereo versterker mee.

• Barry|IA
@AMD_SLUT (Jim):

Oké! Ik heb dat ding nu even thuis staan, maar ik krijg geen geluid door de surrounds of center. :?

NIET kopen denk ik!

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 20:20:
[...]

nope
je steld de hooft volume van je stereo versteker in
en dan gebruik je alleen nog maar de volume knop van de extra kast.
en gaat je volume van je stereo versterker mee.
Ja. ongeveer, maar echt handig werkt dat niet. Ik heb dat ding ook gehad, fantastisch apparaat. Je schijnt ze ook te kunnen gebruiken om 6.1 of 7.1 geluid van je 5.1 sound te maken.

• wokkie15620
Barry|IA schreef op 20 juli 2004 @ 21:11:
@AMD_SLUT (Jim):

Oké! Ik heb dat ding nu even thuis staan, maar ik krijg geen geluid door de surrounds of center. :?

NIET kopen denk ik!
Bypass knopje goed staan? Probeer de test knop eens!

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 20:37
wokkie15620 schreef op 20 juli 2004 @ 21:41:
[...]

Ja. ongeveer, maar echt handig werkt dat niet. Ik heb dat ding ook gehad, fantastisch apparaat. Je schijnt ze ook te kunnen gebruiken om 6.1 of 7.1 geluid van je 5.1 sound te maken.
Dat lijkt mij wel te kunnen als je Dolby Digital gebruikt, want voor het 7e respectievelijk 8e kanaal wordt Dolby Prologic weer gebruikt (voor 6.1 of 7.1 heet het Dolby Digital EX). Maar voor DTS ligt dat verhaal iets anders. Ze hebben daar namelijk twee varianten, een matrix geencodeerde versie (DTS ES Matrix), werkt op ongeveer dezelfde manier als Dolby Prologic, maar DTS heeft z'n eigen manier van matrix coderen, dus zal dit niet werken met een Dolby Prologic systeem. En DTS heeft ook nog een echte 6.1 variant (DTS ES Discrete), een geluidsbron met dus echt 7 aparte kanalen op een DVD-schijfje (ik heb de schijfjes nog niet gezien, maar mijn Cambridge Audio receiver kan het wel aan :)).

Leuke dingen om te lezen trouwens.

PS.

De sites van DTS en Dolby zijn:
http://www.dtsonline.com/
http://www.dolby.com/

LinuxFox, because penguins aren't even furry

• Barry|IA
Ik heb de testknop ook gebrobeerd = geen goed reslutaat! :?

Maar om die center en surrounds te kunnen benutten, moeten er naar mijn idee ook inputs zijn voor surrounds en center. Ik heb nu alleen L & R van de cd-/dvd-speler aangesloten. Ook de bypass leverdt niks op op een andere stand! Wat echter wel vreemd is: ik heb een simpele 1-weg box als center aangesloten en die werkt wel, echter werkt hij niet tegelijk met de fronts :? Maar uit de surrounds krijg ik echt totaal geen geluid!

• wokkie15620
Barry|IA schreef op 20 juli 2004 @ 21:55:
Ik heb de testknop ook gebrobeerd = geen goed reslutaat! :?

Maar om die center en surrounds te kunnen benutten, moeten er naar mijn idee ook inputs zijn voor surrounds en center. Ik heb nu alleen L & R van de cd-/dvd-speler aangesloten. Ook de bypass leverdt niks op op een andere stand! Wat echter wel vreemd is: ik heb een simpele 1-weg box als center aangesloten en die werkt wel, echter werkt hij niet tegelijk met de fronts :? Maar uit de surrounds krijg ik echt totaal geen geluid!
Dit is een Dolby Prologic versterker. Dolby Prologic maakt van een stereo signaal (2 inputs dus) een surround geluid, met behulp van meegecodeerde informatie. Volgens mij gaat het niet doen als je hem direct op je DVD speler aansluit, hij moet worden doorgelust worden vanaf een versterker.

• Barry|IA
Dat heb ik ook wel gedaan, maar dan werkt alleen de fronts, en als ik op prologic-bybass druk worden de hoge tonen wat ''doffer''. :?

Echter krijg ik op geen enkele mogelijkheid de surrounds +(of) center ingeschakeld.

• wokkie15620
Barry|IA schreef op 20 juli 2004 @ 22:37:
Dat heb ik ook wel gedaan, maar dan werkt alleen de fronts, en als ik op prologic-bybass druk worden de hoge tonen wat ''doffer''. :?

Echter krijg ik op geen enkele mogelijkheid de surrounds +(of) center ingeschakeld.
Lijkt er op als of die kapot is dan :(

• Barry|IA
Dat zou wel k*t zijn.

Ik zal even beschrijven hoe ik hem heb aangesloten: ik heb mijn dvd-speler om de ingang van de JBL, dan de uitgang weer terug naar de versterker op de AUX. Dan gewoon simpelweg de surrounds aangesloten op 2 speakers, en de center op 1.

Dan hoor ik dus helemaal niks uit de surrounds, en wel uit de center, echter helpt het dan geen r**t als ik aan het volume van de Pioneer draai. Wel als ik aan de JBL draai. :?

Verwijderd

Zit er niet ergens (aan de achterkant ofzo) een klein knopje waarmee je de kanalen kan selecteren, zoals:

code:
1
2
rear____on/off
center__on/off

Je weet maar nooit...

Is nl wel het geval op mijn Harman/Kardon Dolby Digital decoder :X ...

• Barry|IA
*VROLIJKE-KICK*

HIJ DOET HET!!! HIJ KLINKT SUBLIEM!!!! 8) _/-\o_

Oja..Voor iedereen die ik de grond in heb getrapt betreft surround: sorry jongens, surround roelt!! O-)

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Sjongejonge is het nou zo moeilijk :+

Het is een apparaatje wat de extra Pro Logic kanalen uit je stereokanaal kan filteren, dat de rears en center geen geluid geven als je 'em aansluit is doodnormaal want waarschijnlijk zit je gewoon naar een non-Dolby source te luisteren, lekker nuttig :P

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Barry|IA
Nee dat was het niet, ik had een enkele speaker aangesloten, toen deed in de rears samen met de center en er was geluid :) Echter blijf ik het een raadsel vinden hoe hard nu mijn Pioneer moet om een gelijk volume te créeren met de rears/center. :?

• wokkie15620
Barry|IA schreef op 21 juli 2004 @ 00:05:
Nee dat was het niet, ik had een enkele speaker aangesloten, toen deed in de rears samen met de center en er was geluid :) Echter blijf ik het een raadsel vinden hoe hard nu mijn Pioneer moet om een gelijk volume te créeren met de rears/center. :?
Beetje experimenteren.... Dat vond ik ook het nadeel van dit apparaat, altijd wat geklojo met het volume.
Pagina: 1