Lijnen door beeld bij videobestanden+TV

Pagina: 1
Acties:

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag de Pinnacle PCTV Stereo gekocht om zo lekker TV achter de computer te kunnen kijken (dit ivm het op kamers gaan :)). Nou had ik altijd al een klein probleempje met avi bestanden, in normale view zit het er prima en perfect uit, wanneer ik echter full-screen ga krijg ik lijnen door mijn beeld, niet lijnen alsof er een wit lijntje ergens op het beeldscherm staat, maar vervormingen die systematisch voorkomen, alsof je TV-beeld wordt verstoord door een magneet (ik kan geen screenie maken, dan is namelijk het videobeeld geheel zwart. Je met het je een beetje voorstellen als dat je in normale view dit ziet:

|||||
|||||
|||||
|||||

En in full screen dit:

\\\\\
/////
\\\\\
/////

En dit door het hele beeld, lichte vervorming dus. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Specs die misschien relevant zijn:

TV-kaart: Pinnacle PCTV Stereo
Videokaart: GF4 Ti4200
beeldscherm: Iiyama TFT dingetje (zie specs voor welke het precies is :P)(kan het aan TFT beeldscherm liggen?)

Search levert alleen topics op over echt witte/rode (of welke kleur dan ook) lijnen die door het beeld lopen.

Het probleem is dus alleen horizontaal.

Groeten, RJ

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Verwijderd

Golvend beeld kan ook komen door aardlussen. Heb je deze al eens doorgenomen?

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Topicstarter
Nou jah kijk, dit treedt dus alleen op als ik het beeld fullscreen maak, niet altijd :)

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Verwijderd

heb je het deinterlace al geprobeerd?
dit is eigenlijk gewoon een plugin, je kan dus gewoon je oude software blijven gebruiken. Download van www.dscaler.com
Dit heeft het bij mij opgelost

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Topicstarter
Ik ga het direct proberen :), dat plaatje bij screenshots is ongeveer wel hoe het eruit ziet bij mij (niet zo erg als daar). Bedankt!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-08 20:15
Ik heb dit dus met mijn TFT scherm op het moment dat ik de DVI (digitale) aansluiting gebruik.... als ik de VGA (analoog) gebruik dan heb ik het niet, ik heb het ook alleen als ik een film fullscreen draai, en het is ook alleen bij films..
Niet bij games ofzo..

Specs zijn te vinden in mijn sig!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Topicstarter
Hmmm dat is idd even te proberen :), dat programmatje van BazzyBazz werkt iig niet, toch bedankt :). Ik gebruik idd DVI uitgang jah. Over 2 min weet ik het :).

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Topicstarter
Jaaah :), NoFearWizz heeft helemaal gelijk :). Het beeld is nu zoals het hoort fullscreen. Hartelijk bedankt :)

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-08 20:15
np,

ik weet nu dat met de nieuwste NVIDIA drivers het probleem opgelost is, zelfs als ik fullscreen draai.

dus als je NVIDIA gebruik kan je weer terug op DVI :P
Pagina: 1