Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Omdat ik naast twee PC's sinds kort ook een Powerbook heb was ik een beetje aan het kijken naar Airport Express wat je de mogelijkheid geeft je muziek via WiFi op je stereo te gooien. Erg leuk en best betaalbaar. Echter vindt Apple dat het alleen werkt in bridge-mode wanneer je al een Airport Express/Extreem netwerk hebt. Hoewel ik dat laatste niet zo geloof ben ik even verder gaan zoeken.

Toen kwam ik terecht op de Squeezebox, wordt bestuurd door of remote of via webbrowser (computer dus niet per definitie nodig) heeft digitale en analoge uitgangen. Nadeel van dit apparaat in vergelijking met Airport Xpress is het feit dat ie duurder is en niet als bridge werkt (zodat ie je WiFi netwerk meteen uitbereid).

Daarentegen wel een display, werkt onafhankelijk van computer. Serversoftware is opensource dus wellicht komen er leuke plugin's voor etc.

Ik vroeg me eigenlijk af waarom ik nog niets van dit gadget gezien heb. Gezien de veelzijdigheid lijkt het mij eigenlijk wel een erg tof ding. En ik hoop dat er misschien al iemand is die er ervaring mee heeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.slimdevices.com/images/connectiondiagram.gif

info: http://www.slimdevices.com/index.html
prijs in nl: € 299,-

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wat is het voordeel van dit ding boven een PC direct aan je stereo (ok ok lange kabels tegenover wifi) boven bijvoorbeeld een PC uitgerust met een RF-zapper? Het leuke aan de airport express is dat ie ook nog printerserver is en kan bridgen/ap'en. Dat tezamen met een niet al te bizarre prijs maakt de Airport Express voor mij gewoon stukken interessanter, en dan heb ik nog geeneens een mac ;)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
HunterPro schreef op 22 juli 2004 @ 23:18:
wat is het voordeel van dit ding boven een PC direct aan je stereo (ok ok lange kabels tegenover wifi) boven bijvoorbeeld een PC uitgerust met een RF-zapper? Het leuke aan de airport express is dat ie ook nog printerserver is en kan bridgen/ap'en. Dat tezamen met een niet al te bizarre prijs maakt de Airport Express voor mij gewoon stukken interessanter, en dan heb ik nog geeneens een mac ;)
Tis alleen weer zo sneu dat ie alleen kan bridgen bij eem Airport Express/Extreme netwerk. At least, dat zegt Apple.

Voordeel is inderdaad geen kabels. Das vooral een voordeel als je kamers niet naast elkaar liggen en je niet meer bij je ouders woont ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 17:12
HunterPro schreef op 22 juli 2004 @ 23:18:
wat is het voordeel van dit ding boven een PC direct aan je stereo (ok ok lange kabels tegenover wifi) boven bijvoorbeeld een PC uitgerust met een RF-zapper?
Das niet zo moeilijk.
Mijn server staat een verdieping hoger (en straks op zolder), en dan is het toch wel fijn om vanaf je bank te kunnen zappen, en ook nog eens te kunnen lezen waar je naar toe zapt...
Sommige mensen hebben hun pc nou eenmaal niet in de woonkamer staan ;)

Verwijderd

Voordat geld kan je beter een kabeltje trekken, en een Xbox (met xbox mediacenter) neerzetten.
(of een xbox met een los AP eraan voor mij par)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 23:22 ]

• UltraSub
Mooi hoor, zo'n xbox naast je tv...
Begrijp me niet verkeerd, tis een super ding, maar ik wil hem niet permanent naast mijn AV-meubel hebben staan.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

299!!! :X

Volgens mij kun je voor dat bedrag bijna een barebone kopen. Zet daar een wifikaart in en je kunt ook nog eens veel meer!

Verwijderd

UltraSub schreef op 22 juli 2004 @ 23:23:
Mooi hoor, zo'n xbox naast je tv...
Begrijp me niet verkeerd, tis een super ding, maar ik wil hem niet permanent naast mijn AV-meubel hebben staan.
nofi, maar ik vind zo'n squeezebox nu ook niet echt je van het qua design.
Zo'n xbox kan je toch ook beetje verdekt opstellen.
Plus je hebt veel meer mogelijkheden, zie dit draadje: [rml][ xbox] Xbox media center[/rml]

Als zo'n squeezebox nu een eurotje of 100 was (tot 150) dan was het nog iets om over na te denken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 23:28 ]

• UltraSub
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 23:27:
[...]

nofi, maar ik vind zo'n squeezebox nu ook niet echt je van het qua design.
Zo'n xbox kan je toch ook beetje verdekt opstellen.
Plus je hebt veel meer mogelijkheden, zie dit draadje: [rml][ xbox] Xbox media center[/rml]

Als zo'n squeezebox nu een eurotje of 100 was (tot 150) dan was het nog iets om over na te denken.
Ja ben ik wel met je eens. Echt gelikt ziet het er niet uit nee.. :X
Maar ik hoef wel de tv niet aan te zetten om mp3 te luisteren, en dat moet helaas met een xbox wel. Is toch wel een behoorlijk issue. En die squeezebox is kleiner.
Wat de xbox kan weet ik. Heb er zelf een gehad en gemod. Ge-wel-dig ding. Na een half jaar weer verkocht, en nu ik door een ongeval al 12 weken plat lig, spijt als haren op mijn hoofd. Had het ding nooooit weg moeten doen.

Anyway, ik begrijp je punt, maar ik ervaar het als een groot nadeel dat je je tv aan moet zetten om de mp3's te kiezen.
Btw: Als ik naar de site ga staat daar vanaf 199... verder niet gekeken, omdat ik niet geinteresseerd ben in zo'n box. Bouw het zelf wel als ik het nodig heb :)
Ik bouw fijn een strakke mediazuil voor oa dit soort doeleinden in mijn komende nieuwbouwwoning.

Verwijderd

Allemaal heel leuk en aardig, maar mooi? Nee.

Dit heb ik thuis staan. Werkt perfect en ziet er onder je overige stereo apparatuur ook nog eens erg fraai uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.pinnaclesys.com/images/ProductImages/ss_01B_ShowCenter_07.jpg

Een Pinnacle Showcenter. Met Wireless mogelijkheid of 10/100-base ethernet.

Ondersteunde bestandsformaten:

Muziek:
- MP3
- PCM
- Alle incompatibele geluidsbestanden (zoals WMA) worden geconverteerd naar MP3 (128 kb/sec.)

Video:
- MPEG-1
- MPEG-2
- MPEG-4-AVI
- Xvid AVI
- Alle incompatibele videobestanden (WMV, DV) worden geconverteerd naar een indeling die compatibel is met ShowCenter en die door de gebruiker wordt ingesteld.

Afbeeldingen:
- JPEG
- BMP
- PNG- en GIF-bestanden worden geconverteerd. In de ShowCenter-database worden alle staande afbeeldingsbestanden 90 graden gedraaid en naar de PAL- of NTSC-videoresolutie geschaald. De afbeeldingen worden geoptimaliseerd voor weergave op een tv-scherm en als kopie opgeslagen in JPEG-indeling, waarbij het oorspronkelijke afbeeldingsbestand behouden blijft.

Videostandaarden voor geluids- en video-uitvoer.:
- PAL 25 fps full D1 720x576 interlaced
- NTSC 29,97 fps full DV 720x480 interlaced

Ingangen en uitgangen:

De ShowCenter-box bevat alle geluids- en video-uitgangen voor een optimale geluids- en videokwaliteit, ongeacht de geluids- of videoapparatuur die is aangesloten. De aansluitmogelijkheden voor geluid en video zijn vergelijkbaar met die van een DVD-speler van de beste kwaliteit en bestaan uit:

a) 21-polige SCART-connector (alleen Europa, wordt ook Euroconnector genoemd) met composiet, Y/C, RGB, stereogeluid
b) Componentenuitgang voor video ('YprPb', 3 x RCA)
c) Composiet-uitgang voor video (1 x RCA)
d) Y/C-uitgang ('S-Video') voor video (1 x Hosiden)
e) Stereo-uitgangen voor geluid ('line-out', 2 x RCA)
f) Extra stereo-uitgangen voor geluid (voor afzonderlijke aansluiting op stereosysteem (2 x RCA)
g) Uitgangen voor digitaal geluid, zowel optisch (1 x Toslink) als elektrisch (S/PDIF 1 x RCA)

Andere ingangen en uitgangen:

a) Ethernet 100baseT (1 x RJ45) met bijbehorende verbindings- en informatie-LED's
b) PCMCIA-slot voor door Pinnacle goedgekeurde draadloze netwerkkaart
c) Connector voor stroomkabel
d) IR-ontvanger

Verwijderd

Mooi op zich maar:
- Prijs ?
- Screen Shots ????
- Linux "compatible" dus kan ik connecten met een linux machine waar m'n films/mp3's/foto's staan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 15:22:
Allemaal heel leuk en aardig, maar mooi? Nee.

Dit heb ik thuis staan. Werkt perfect en ziet er onder je overige stereo apparatuur ook nog eens erg fraai uit:

[afbeelding]

Een Pinnacle Showcenter. Met Wireless mogelijkheid of 10/100-base ethernet.

Ondersteunde bestandsformaten:

Muziek:
- MP3
- PCM
- Alle incompatibele geluidsbestanden (zoals WMA) worden geconverteerd naar MP3 (128 kb/sec.)

Video:
- MPEG-1
- MPEG-2
- MPEG-4-AVI
- Xvid AVI
- Alle incompatibele videobestanden (WMV, DV) worden geconverteerd naar een indeling die compatibel is met ShowCenter en die door de gebruiker wordt ingesteld.

Afbeeldingen:
- JPEG
- BMP
- PNG- en GIF-bestanden worden geconverteerd. In de ShowCenter-database worden alle staande afbeeldingsbestanden 90 graden gedraaid en naar de PAL- of NTSC-videoresolutie geschaald. De afbeeldingen worden geoptimaliseerd voor weergave op een tv-scherm en als kopie opgeslagen in JPEG-indeling, waarbij het oorspronkelijke afbeeldingsbestand behouden blijft.

Videostandaarden voor geluids- en video-uitvoer.:
- PAL 25 fps full D1 720x576 interlaced
- NTSC 29,97 fps full DV 720x480 interlaced

Ingangen en uitgangen:

De ShowCenter-box bevat alle geluids- en video-uitgangen voor een optimale geluids- en videokwaliteit, ongeacht de geluids- of videoapparatuur die is aangesloten. De aansluitmogelijkheden voor geluid en video zijn vergelijkbaar met die van een DVD-speler van de beste kwaliteit en bestaan uit:

a) 21-polige SCART-connector (alleen Europa, wordt ook Euroconnector genoemd) met composiet, Y/C, RGB, stereogeluid
b) Componentenuitgang voor video ('YprPb', 3 x RCA)
c) Composiet-uitgang voor video (1 x RCA)
d) Y/C-uitgang ('S-Video') voor video (1 x Hosiden)
e) Stereo-uitgangen voor geluid ('line-out', 2 x RCA)
f) Extra stereo-uitgangen voor geluid (voor afzonderlijke aansluiting op stereosysteem (2 x RCA)
g) Uitgangen voor digitaal geluid, zowel optisch (1 x Toslink) als elektrisch (S/PDIF 1 x RCA)

Andere ingangen en uitgangen:

a) Ethernet 100baseT (1 x RJ45) met bijbehorende verbindings- en informatie-LED's
b) PCMCIA-slot voor door Pinnacle goedgekeurde draadloze netwerkkaart
c) Connector voor stroomkabel
d) IR-ontvanger
rokamala.
zeker mooi, heb hem ook .... vergeet Internetradio niet, zeker een leuke optie !!
heb maar een klein probleempje:
de bijgeleverde PCMCIA WIFI kaartje 11MB is te traag voor DVD en 'snelle' DIVX
weet niet of er 54MB kaartjes zijn die hier goed in functioneren. Heb al gekeken of er kaarten zijn met de vereiste chipset in een 54MBit uitvoering maar deze niet kunnen vinden.
Ook pinnacle helpdesk had hier geen passende oplossing voor.

wie wel ???? :9
Pagina: 1