Sharkbyte schreef op 20 juli 2004 @ 19:27:
Hier in België waar je je foon los koopt van je abbo is het dus wel een andere situatie. Bluetooth is meestal enkel voor de dure telefoons. Dit is het probleem dus, hadden ze BT in de meeste toestellen gestoken, was het nu beter gegaan. Maar de licenties/chips zullen wel te duur zijn.
Ik woon ook in België vriend.
Ik weet niet wat jij als "duur" omschrijft, maar ik heb me Sony Ericcson voor 140 euro gekocht met proximus. Daarop zit BT, Ir, internet,... Alle prullen die je maar wenst!
En over het feit dat BT duur is:
De licenties maken het inderdaad duur, maar als jij 0.35 à 2 euro voor een chip veel vindt???
Illustraties:
m3gA schreef op 22 juli 2004 @ 11:14:
ik ben gedetacheerd bij een telecombedrijf en heb voordat bluetooth geintroduceerd werd gesproken met iemand die de nieuwe technologieen onderzocht en hij gaf toen aan dat een bluetooth chip maar 35ct kostte
(was voor de euro nog)
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 23:27:
En dan wil ik het goedkope eventjes bestreiden. Wil je een béétje kloot-loos netwerk hebben over de ether via WiFi, heb je toch zéker voor elke PC een netwerkkaart nodig, en WiFi netwerkkaartjes krijg je nou eenmaal niet voor €23. Daarnaast heb je voor méér dan 2 PC's een accesspoint tegen, en daar krijg je ook nog bij dat láng niet alles zomaar kan met WiFi.
De productiekosten van één chippie waren geloof ik minder dan €2. Jammer dat de licentiekosten zorgen dat je USB dongeltje €23 kost, en je GSM €50 meer.
Ga ik volledig mee akkoord.
In heel dit topic sla JIJ de plank volkomen mis.
Ik illustreer:
->
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 20:32:
bedoel je daarmee bestaande gsm's ? tja er zijn ook nog zat oude auto's in omloop zonder een airbag...
maar een nieuwe auto zonder wordt over het algemeen zoekwerk

dat is toch totaal geen vergelijking....
De laatste 2 gsm's van mij hadden bt... daarvoor ( 5 stuks ) niet...
appels en peren...
overigens zijn telefoons met bt toch niet algemeen te bestempelen als rotzooi..
Applaus
Dan zeg jij:
Hoge kosten heb ik hierboven al ge-quote...
Met wat vergelijk jij die transfer-rate? Of is dit lauter subjectief?
Bor_de_Wollef schreef op 22 juli 2004 @ 11:17:
Het valt me op dat iedereen die hier pro bluetooth is (roept dat het geen flop is) zlef meerdere bluetooth devices heeft. Probeer het svp objectief te houden. Hou rekening met de tijd dat bluetooth verkrijgbaar is, de penetratie in de nederlandse markt etc. We hebben het hier niet over hoe mooi bt wel of niet is. We hebben het ook niet over de mogelijkheden van bluetooth etc. Op deze manier heeft een discussie geen zin en kunnen we dit topic net zo goed sluiten. Ik heb nog maar heel weinig steekhoudende argumenten voorbij zien komen hier.
Haha gewoon omdat je eigen poll niet met jou zin is (wat eigenlijk wel grappig was) vindt je opeens de discusie niet-kunnen.
Steekhoudende argumenten: ik heb hier al veel mensen verhalen weten te vertellen over hun positieve ervaringen met BT. Ik wil ze gerust nog eens allemaal quoten, maar je kan zelf ook wel lezen.
Het ENIGE wat bluetooth bij mij verknoeit heeft (wat hier ook al gezegt is) is dat de GSM-producenten geen standaard weten te vinden en dat headsets daardoor soms niet-compatibel zijn.
Ik denk trouwens niet dat je in het algemeen iets kan bestempelen als een hype of een flop.
Jan werkt nog steeds met Infrarood en vindt bluetooth misschien te ingewikkeld, dus volgens hem is infrarood misschien super.
Piet werkt met bluetooth en vindt infrarood misschien achterhaald.
Ik rij met een oldtimer en jij met een sportcar... Maar we houden allebei evenveel van onze auto.
En als je dan de poll als maatstaf wil nemen:
Tja, bluetooth is blijkbaar toch geen flop...
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 23-07-2004 02:23
]