Toon posts:

Mobo Asus P4PE-X/TE piept, doet verder niets

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb zojuist een nieuw moederbord en processor in mijn huidige pc gezet maar hij wil niet opstarten.

Mijn systeem:

Processor: Pentium 4 2,4 Ghz 533 Mhz 1MB Cache
Moederbord: Asus P4PE-X/TE (533 FSB)
Geheugen: 1024 DDR 2700/333 (met enkel 512 erin werkt het ook niet)
Video: Creative Radeon 9600 256MB
2 Harde schijven en DVD reader en writer

Het exacte probleem:

Ik heb de processor, de koeler en het werkgeheugen op het moederbord geplaatst volgens de handleidingen maar wanneer ik wil dat het systeem aan zet krijg ik een behoorlijk irritant constante pieptoon van 2 frequenties.

Ik heb de handleiding nagekeken op eventueel verkeerd staande jumpers maar kan aan de jumpers die erop zitten niets verkeerds ontdekken. Het zoeken door GoT heeft me ook niets opgeleverd.

Ik heb geprobeerd het systeem op te staren met enkel de videokaart, 1 plakkie geheugen en de processor enzo op te starten maar het probleem blijft.

Ik heb op dit moment geen idee meer waar het verder aan kan liggen en in de BIOS kan ik niets instellen want zover ben ik nog niet eens gekomen met opstarten.

Verwijderd

Een Prescot 2.4 533??
Volgens mij bestaan die niet eens.
Als deze wel bestaan is het moederbord hier niet mee compatible lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Computerland levert deze beide in een aanbiedingsset dus dan neem ik aan dat ze eerst wel even getest hebben of deze compatible met elkaar zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 18:45:
Computerland levert deze beide in een aanbiedingsset dus dan neem ik aan dat ze eerst wel even getest hebben of deze compatible met elkaar zijn.
idd ja, release 2.4 prescot heb ik even gemist (nieuws: Intel introduceert stilletjes 2,4GHz Pentium 4 Prescott)

Verwijderd

ik neem aan dat je alle connectoren goed hebt aangesloten ( p4 plug, cpu fan e.d. )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 18:47:
ik neem aan dat je alle connectoren goed hebt aangesloten ( p4 plug, cpu fan e.d. )
Zou allemaal goed aangesloten moeten zijn maar wat bedoel je precies met een P4 plug?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 18:49:
[...]

Zou allemaal goed aangesloten moeten zijn maar wat bedoel je precies met een P4 plug?
Klein 4-kant power aansluiting voor je processor stroomtoevoer.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 18:50:
[...]

Klein 4-kant power aansluiting voor je processor stroomtoevoer.
Die zit ook aangesloten.

Verwijderd

aansluiting van de voeding naar het mobo... 4 pinnetjes.. ( 2 x gele en 2 x zwarte draadjes )

vierkante plug

edit:

spuit11 :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 18:51 ]

Verwijderd

Wat doet de pc als je allebij de geheugen modules verwijderd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 18:53:
Wat doet de pc als je allebij de geheugen modules verwijderd?
Geeft dezelfde constante pieptoon die bestaat uit 2 tonen. Klinkt beetje als zo'n speelgoed politieautotje dat ik vroeger had (poging tot indicatie klank van toon)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 18:56:
[...]

Geeft dezelfde constante pieptoon die bestaat uit 2 tonen. Klinkt beetje als zo'n speelgoed politieautotje dat ik vroeger had (poging tot indicatie klank van toon)
Kijk eens in je moederbord boekje bij de bios errorcodes/piepjes en kijk of er iets overeenkomstigs tussen staat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 18:59:
[...]

Kijk eens in je moederbord boekje bij de bios errorcodes/piepjes en kijk of er iets overeenkomstigs tussen staat.
dat zou dan moeten betekenen dat de cpu overhit is of dat het systeem op een lage freqentie draait.

Dat eerste lijkt mij wel heel sterk want hij doet het sinds ik em voor het eerst aan zet.

En de voeding is een 300W en dus krachtig genoeg.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 19:02 ]

Verwijderd

het lijkt mij meer op de alarmtoon die je krijgt als bijvoorbeeld je cpu te warm word of als je voeding buiten specs loopt

- zit je cooler wel goed vast ?
- wat voor voeding heb je ?

edit:

300 watt qtec of enermax... daar zit behoorlijk wat verschil in

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 19:03 ]

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Zit je CPU wel goed stevig in de socket? Druk hem eens goed aan, mss dat dat de oorzaak van het gepiep is.

Verwijderd

Topicstarter
jk_warrior schreef op 20 juli 2004 @ 19:03:
Zit je CPU wel goed stevig in de socket? Druk hem eens goed aan, mss dat dat de oorzaak van het gepiep is.
CPU zit als een huis en koeler zit er ook behoorlijk stevig bovenop.

Verwijderd

Sluit eens je boxen aan op de interne geluidskaart en start dan je PC.
De nieuwere Asus moederborden hebben namelijk een Speechreporter en die geeft misschien wel wat duidelijker informatie over het bootproces

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 19:02:
het lijkt mij meer op de alarmtoon die je krijgt als bijvoorbeeld je cpu te warm word of als je voeding buiten specs loopt

- zit je cooler wel goed vast ?
- wat voor voeding heb je ?

edit:
300 watt qtec of enermax... daar zit behoorlijk wat verschil in
Moet ik dat zien als merknamen over de voeding ? Het is iig een vikings. En verder kan ik geen speciale namen vinden.

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 17:17
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 19:06:
De nieuwere Asus moederborden hebben namelijk een Speechreporter en die geeft misschien wel wat duidelijker informatie over het bootproces
Wilde ik net zeggen, gewoon ff koptelefoon of oordopjes in de geluidsuitgang van je mobo stoppen en kijken wat ze zegt...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 19:06:
Krijg er geen geluid uit.

Verwijderd

Had je het BIOS ook al gereset?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 19:24:
Had je het BIOS ook al gereset?
Had ik al gedaan en nu weer maar heeft geen verbeteringen opgeleverd.

Ik ben even eten, mogelijke oplossingen die gepost worden probeer ik meteen zodra ik terug ben. Meld me binnen een uur weer.

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer , sorry voor de onderbreking ...

Nog iemand die enig idee heeft wat de oplossing zou kunnen zijn ?

Verwijderd

Het lijkt me het beste als je je hw bij iemand ( vriend , kennis of pc shop ) laat testen... op deze manier kom je er waarschijnlijk toch niet achter..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 21:57:
Het lijkt me het beste als je je hw bij iemand ( vriend , kennis of pc shop ) laat testen... op deze manier kom je er waarschijnlijk toch niet achter..
Heb idd besloten om er morgen mee terug te gaan naar de winkel. Er klopt gewoon iets niet :'(

Iig iedereen bedankt voor zijn hulp. _/-\o_

Hehe geen goede indruk van pentium processoren na de overstap vanaf AMD op dit moment :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 22:11:
[...]

Hehe geen goede indruk van pentium processoren na de overstap vanaf AMD op dit moment :P
Maar wat je gekocht hebt is een aardig systeemtje voor een zacht prijsje lijkt me ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 23:20:
[...]

Maar wat je gekocht hebt is een aardig systeemtje voor een zacht prijsje lijkt me ;)
uiteraard :*)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Voor je terug gaat:

Controleer eens of je de stekker van je CPU-koeler ook op het moederbord op de pin CPU_FAN hebt aangesloten. Mijn vorige Asus A7V333 checkte namelijk of er activiteit (x aantal toeren per minuut) op die aansluiting was en weigerde te booten wanneer dit niet zo was.

Heb me er toen ook rot naar gezocht, aangezien ik mijn CPU-koeler direct op een voeding molex had aangesloten.

:)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
Fire_escape schreef op 21 juli 2004 @ 21:25:
Voor je terug gaat:

Controleer eens of je de stekker van je CPU-koeler ook op het moederbord op de pin CPU_FAN hebt aangesloten. Mijn vorige Asus A7V333 checkte namelijk of er activiteit (x aantal toeren per minuut) op die aansluiting was en weigerde te booten wanneer dit niet zo was.

Heb me er toen ook rot naar gezocht, aangezien ik mijn CPU-koeler direct op een voeding molex had aangesloten.

:)
Dat was niet het geval, want daar had ik goed op gelet ;)

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde euvel en ik het net geplaatst ,dus het heeft nog niet gewerkt .
Van alles geprobeerd en toen een mailtje naar Asus gestuurd .
Volgende dag mailtje terug dat alleen vanaf de revisie 2.0 de Prescott cpu ondersteund :( en ik heb natuurlijk een eerdere revisie 1.03
Jammer pindakaas ,nu maar een ander mobo kopen :O
Ik heb heb mobo voor een vrienden prijs gekocht van een collega en
de cpu heb ik boxed van ebay gekocht en die wil ik wel houden _/-\o_

dacom ,Hoe is het verders afgelopen ?
( ben ik wel nieuwsgierig naar )

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 23:16 ]

Verwijderd

Ik heb nu een Asus p4p800-e deluxe gekocht en de cpu doet het nu wel en een p4
2,0Gig op die p4pe-x gezet en die werkt nu ook als een zonnetje ;)
Pagina: 1