[iPod] 2e hands kopen, aandachtspunten ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-07 22:35
beste apple-kenners.

Ik heb zojuist een 2de hands IPod gekocht en die ga ik op zeer korte termijn ophalen. Ik zou graag van ervaren gebruikers enkele aandachtspunten willen horen waar ik goed op moet letten om er zeker van te zijn dat de IPod goed is.

Het gaat om een IPod van de 3de generatie met dock en afstandsbediening voor 250E, ik zelf vind dit een goede deal of denken jullie daar anders over?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-07 19:42
nah , is niet echt goedkoop omdat de 3d gen. nu weggaat op amazon voor 249$ en als je nog 1 $ besteedt je een 50$ bon erbij krijgt . volgens mij is dit de 15 gb versie. Voor meer info ga naar www.ipodlounge.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsmakman
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-01-2021
Over het feit of het een goede deal is of niet kan ik moeilijk oordelen. Je moet zelf bepalen of het verschil in prijs tussen 2de-hands en nieuw schappelijk is.

De iPod: Kijk natuurlijk naar de algehele staat van het apparaat voor krassen/butsen. De reparaties die ik nog wel eens onder ogen krijg zijn breukjes tussen de kabel en het stekkertje van de oordopjes. Zou kunnen ontstaan door vaak wikkelen van snoer. Controleer dus even of het stekkertje netjes vast zit aan je snoer/oordopjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Het apparaat is 6 maanden oud dus er zit gelukkig nog garantie op. Ik neem aan dat de meeste eventuele gebreken onder die garantie vallen. Het meest belangrijk is dus dat alles er netjes uitziet.
De IPod wordt geleverd met dock en ab, zonder die accesoires zou een nieuwe IPod een betere deal zijn. Mijns inziens is de prijs, door het meleveren van deze accesoires, zeer redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-12-2024
kenny89 schreef op 20 juli 2004 @ 18:27:
nah , is niet echt goedkoop omdat de 3d gen. nu weggaat op amazon voor 249$ en als je nog 1 $ besteedt je een 50$ bon erbij krijgt . volgens mij is dit de 15 gb versie. Voor meer info ga naar www.ipodlounge.com
Daarnaast is, via apple online, de 20G 4G ipod voor €329 te krijgen, met studentenkorting zelfs voor €309. Ook zit de usb2.0 kabel er nu standaard bij.

Vraag ook of deze kabel erbij zit, indien je geen fire-wire gebruikt natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Binz schreef op 20 juli 2004 @ 19:06:
[...]

Daarnaast is, via apple online, de 20G 4G ipod voor €329 te krijgen, met studentenkorting zelfs voor €309. Ook zit de usb2.0 kabel er nu standaard bij.

Vraag ook of deze kabel erbij zit, indien je geen fire-wire gebruikt natuurlijk. :)
ik heb nog geen usb2.0 en ook geen fire-wire, moet dus sowieso een kaart kopen, maakt dus niet veel uit.

is er eigenlijk al iets bekend over een eventuele update voor de G3-software waardoor de accu langer mee zal gaan?

Het is jammer dat de ab en dock niet bij een nieuwe G4 20GB zitten, anders was ik voor die optie gegaan. en ik ben ook nog student :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

De langere speeltijd zit hgem in de hardware.
En ook als zou softwarematig zijn, dan zou Apple geen firmware uitbrengen.
Waarbij de 3G iPod langer met de accu kan. De verschil tussen een 4G en 3G wordt hierdoor kleiner.
Gevolg is dat de 3G gebruiker, minder neigt om een de nieuwe 4G te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118311

Ik heb mijn 3e generatie iPod 20gb nu verkocht aan een klasgenoot van me voor 225 euro.

Hierbij krijgt die ook alles van me er bij, dockstation, remote, oordopjes, firewire en usb 2.0 kabel, tasje, hoesje in de originele doos. Garantie tot eind september alleen.

Als je hem ophaalt kijk in iedergeval op beschadegingen, als de remote het goed doet, tis bij mij het geval geweest dat er een draadbreuk in de kabel van de remote zit waardoor je alles maar via 1 oordopje hoort. Als de serialnumber klopt met wat op het factuur staat zodat je zeker in iedergeval nog die half jaar garantie hebt.

Wat je zegt je krijgt bij de nieuwe 20 gb iPod geen dock en remote dus als je dat los moet kopen ben je nog duurder uit, dan is die 250 euro wel een goeie deal vind ik zelf.

In iedergeval, hoop dat je hier wat aan hebt en enjoy your iPod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 09:20

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Je kan de 4e gen iPod voor 339 euro krijgen, en eventueel met studentenkorting voor +/- 300,- dan heb je een nieuwe en ook nog eens 4e gen.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
EVILSalami schreef op 21 juli 2004 @ 01:30:
Je kan de 4e gen iPod voor 339 euro krijgen, en eventueel met studentenkorting voor +/- 300,- dan heb je een nieuwe en ook nog eens 4e gen.!
Hoe kan je die studentenkorting krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-07 16:55

chem

Reist de wereld rond

Joe-star schreef op 23 juli 2004 @ 14:37:
[...]

Hoe kan je die studentenkorting krijgen?
Door op de site van Apple te kijken :?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

argro schreef op 20 juli 2004 @ 19:11:
[...]

ik heb nog geen usb2.0 en ook geen fire-wire, moet dus sowieso een kaart kopen, maakt dus niet veel uit.

is er eigenlijk al iets bekend over een eventuele update voor de G3-software waardoor de accu langer mee zal gaan?

Het is jammer dat de ab en dock niet bij een nieuwe G4 20GB zitten, anders was ik voor die optie gegaan. en ik ben ook nog student :)
USB 2.0 kun je ook gewoon op USB 1.0 aansluiten hoor... duurt wat langer maar goed!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
The Real Falcon schreef op 23 juli 2004 @ 15:09:
[...]

USB 2.0 kun je ook gewoon op USB 1.0 aansluiten hoor... duurt wat langer maar goed!
en 20GB via usb 1.1 daar wordt je niet vrolijk van, reden genoeg om een fire-wire kaart aan te schaffen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Weet ik.. maar goed het is een optie.. want ik dacht dat je een speciaal usb 2.0 controllor ging aanschaffen.. dus vandaar :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 09:12
ehm studentenkorting is nergens op de apple site terug te vinden. waar zou je momenteel een 4th gen kunnen kopen met studentenkorting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 15:17

RSP

savale schreef op 25 juli 2004 @ 00:04:
ehm studentenkorting is nergens op de apple site terug te vinden. waar zou je momenteel een 4th gen kunnen kopen met studentenkorting?
http://www.apple.com/nl/education/

voer de naam van je school of uni in en je kan alles uit de winkel kopen met een -beetje- korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerox
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 16:39
Ik ben vandaag op zoek geweest naar een Ipod.

En bij BCC vond ik een mooie actie. Een 3e gen. IPOD met 15 gig voor 269,-
Das niet duur toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Als de 4g (=339E) buiten je budget ligt dan is 15GB voor 269 geen slechte deal volgens mij. Je zou ook eens op marktplaats kunnen kijken. Staan veel IPods te koop die allemaal nog redelijk lang garantie hebben en zijn nog goedkoper en hebben vaak allerlei accesoires er bij. Ik heb een 20GB model gekocht voor uiteindelijk 225E met afstandbediening en dock met nog 7 maanden garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Past hier mischien niet echt maar. Heeft iemand ervaring met de site www.mijnmac.nl
Ze hebben daar de ipod mini voor 250 en gratis verzendkosten. Ik ben alleen nogal wantrouwig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
code:
1
2
3
kvk inschrijving met kvk-nummer
mijnmac.nl                                     18066603 0000
Schout Crillaertstraat 19, 5037MS Tilburg      Hoofdvestiging

ze staan gewoon ingeschreven bij de kamer van koophandel dus, lijkt me dat het dus wel goed zit, las wel ergens op de site dat alle prijzen ex btw zijn, weet niet of dat bij de mini ook het geval is...

249 is wel incl btw, tussen de mp3 spelers staan ze voor 209E, dat is dus exl btw

[ Voor 21% gewijzigd door argro op 25-07-2004 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Binz schreef op 20 juli 2004 @ 19:06:
[...]

Met wat voor iets kan je in aanmerking komen voor die studentenkorting? OV-jaarkaart of collegekaart ofzo? (ik ga komend jaar studeren namelijk, kan wel eens handig zijn ;) ) En wordt die iPod van de Appleshop dan vanuit ergens in Nederland geshipped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 09:13

Nitai

Live the life you love.

lees gewoon op de site van Apple, das niet zo moeilijk toch? :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Pagina: 1