Toon posts:

S50 RAW in Photoshop7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het sneuvelen van mijn digitale camera heb ik een Canon s50 gekocht mede doordat deze in het RAW formaat kan wegschrijven.
Nu heb ik Photoshop 7 op windows ME en deze leest standaard niet het formaat in.
Is er iemand die weet hoe ik het formaat kan inlezen, en ja ik heb gezocht op keywords maar dit is mij niet helemaal duidelijk.
Zo is er een plugin te koop maar daarbij staat niet dat deze de s50 ondersteund, er is een plugin te downloaden voor Photoshop CS, maar dit programma heb ik niet en een poging dit toch werkend te krijgen in photoshop 7 geeft een grijs resultaat.
Heeft iemand de oplossing of instelgegevens zodat ik het RAW formaat direkt kan inlezen.
Om nou photoshop CS aan te schaffen heb ik even het geld niet, photoshop 7 heb ik via een schoollicentie.
Alvast bedankt. :)

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

RSP

Canon levert bij de camera 'n cd-rom met een RAW conversieprogramma. deze kan je denk ik ook van de canon website downloaden.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 18:12:
Na het sneuvelen van mijn digitale camera heb ik een Canon s50 gekocht mede doordat deze in het RAW formaat kan wegschrijven.
Nu heb ik Photoshop 7 op windows ME en deze leest standaard niet het formaat in.
Is er iemand die weet hoe ik het formaat kan inlezen, en ja ik heb gezocht op keywords maar dit is mij niet helemaal duidelijk.
Zo is er een plugin te koop maar daarbij staat niet dat deze de s50 ondersteund, er is een plugin te downloaden voor Photoshop CS, maar dit programma heb ik niet en een poging dit toch werkend te krijgen in photoshop 7 geeft een grijs resultaat.
Heeft iemand de oplossing of instelgegevens zodat ik het RAW formaat direkt kan inlezen.
Om nou photoshop CS aan te schaffen heb ik even het geld niet, photoshop 7 heb ik via een schoollicentie.
Alvast bedankt. :)
extentie raw, openen met, kiezen voor paintshop pro 7, vinkje op altijd openen met, en klaar d8 ik?

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-02 22:35

Erw

ik denk dat de extentie *.CRW is? dan moet je hem omzetten naar *.RAW met bijvoorbeeld BreezeBrowser.

Toch?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

• HunterPro
  • Niet online
allebei onzin. CRW's moeten vziw gewoon ondersteund worden door PS7.01+ACW, upload anders even een rawtje dan test ik het op CS :)

Verwijderd

Topicstarter
Klopt extensie is CRW, deze wil ik dus in Photoshop 7 direkt inladen, als tussenoplossing heb ik wel de canon software in gebruik, maar ik doe het liever direkt.

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 22:00:
Klopt extensie is CRW, deze wil ik dus in Photoshop 7 direkt inladen, als tussenoplossing heb ik wel de canon software in gebruik, maar ik doe het liever direkt.
dan zul je óf Adobe Camera Raw voor PS7 moeten kopen, óf moeten upgraden naar PS CS :)

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-02 22:35

Erw

HunterPro schreef op 20 juli 2004 @ 22:05:
[...]

dan zul je óf Adobe Camera Raw voor PS7 moeten kopen, óf moeten upgraden naar PS CS :)
Photoshop 7 ondersteunt geen CRW,voor zover ik weet.

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Verwijderd

hier staat ie bij.

download dus de RAW tool en je kunt gewoon je foto's editen in photoshop

succes

directe download link hier

edit/ stom.. ik had niet gelezen dat je PS7 had ipv CS :/
en deze update werkt dus alleen met CS

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 22:46 ]

• HunterPro
  • Niet online
errrr ik heb hier voor PS7 de Adobe Camera Raw plugin; in Adobe CS zit-ie al ingebouwd :)

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Bij mij werkt het ook prima in Photoshop CS, die plug-in zit er inderdaad al in verwerkt. Mijn extensies van de RAW bestanden zijn trouwens *.ORF vergezelt met een *.THM file... Maar dat zal waarschijnlijk door de verschillende camera's komen.

• HunterPro
  • Niet online
olympus? :P (Voor m'n Nikon leest ie even makkelijk NEF bestanden ;))

[ Voor 73% gewijzigd door HunterPro op 21-07-2004 10:15 ]

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
HunterPro schreef op 21 juli 2004 @ 10:12:
olympus? :P (Voor m'n Nikon leest ie even makkelijk NEF bestanden ;))
Jepz, Olympus :P

Verwijderd

Topicstarter
In photoshop CS doet hij het geweldig
Helaas moet ik er dan ook windows XP bijkopen en wordt het een duur grapje.

Ik vertaal ze wel naar Tiff met canon software
Dus hier kan wel een slotje op :Z
Pagina: 1