onbekende modems identificeren

Pagina: 1
Acties:

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 18:33
Zojuist op zolder twee no-name modems gevonden, zonder handleiding etc.
Ik weet dat eentje een 28.8 en eentje een K56Flex is, maar hoe weet ik welke wat is ?
De PC herkent geen enkele als Plug en Play.
Weet er iemand ook een algemene driver staan voor die K56 modem ? Hij zou in een zeer oud PCtje moeten met Win95 en ik denk niet dat die al die drivers ingebouwd had

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
post ff alle nummertjesreeksen die je kunt vinden op die dingen, en ga daar zelf alvast naar zoeken met google ofzo. Wedden dat je wat vindt :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Er zijn met een modem waar je niets van af weet altijd TWEE mogelijkheden:

1) het is een "soft"-modem (ook soms wel een "Winmodem" genoemd)

2) het is een normale "hard"-modem (of hoe ze dat ook noemen)

In het eerste geval: DOH!!! |:(
In het tweede geval: Woohoo!!! :D

Softmodems zijn over het algemeen weliswaar goedkoper dan hardmodems, maar voor softmodems heb je altijd SPECIFIEKE drivers nodig. Bovendien draaien ze alleen maar onder Windows en belasten ze je CPU veel meer (met name bij tragere CPU's een probleem). Hardmodems kun je meestal installeren als "standaard modem" of "onbekende modem" in Windows. Dan moeten ze wel ingesteld staan op een bepaalde COM-poort. Hoewel dat soms ook klooien is, heb je in principe niet per se aparte drivers nodig.

Hoewel soft/winmodems iets van de laatste tijd zijn zal die 28k8 waarschijnlijk gewoon een hardmodem zijn. Als die 56k modem een 56kflex is, is het MEESTAL ook een hardmodem, maar dat hoeft niet per se, en je zou dan wel eens pech kunnen hebben.

Wat voor merken/logo's en typenummers staan er trouwens op de grootste chips op beide modems? En is die 56k ISA of PCI?

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 18:33
hmmm bedankt voor de info weet nu al wat meer.
De ene Modem ligt bij een vriend die denkt dat ie een vriend heeft met dezelfde en etc...
De andere heb ik hier voor me
Wat staat er allemaal op...
op de chip :
RCVDL56ACF/SP
R6761-21
Rockwell 97
9814 B57495-2
MExico

dan op een wit stickertje op een Eprom :
3911DL V1.2
BE5f(I)

Dat is het zo'n beetje. Ik vermoed dat dit de 56Kflex is. Niet alleen ziet ie er nieuwer uit, ook is hij slechts de helft van de grootte van de andere.
Beide modems zijn ISA-kaarten

via Google (leuke tip) heb ik volgende pagina gevonden http://www.members.cnx.net/reboot/modems/#ati3
en hopelijk een oplossing voor mijn driver probleem...
Na het vreetfestijn :Y) probeer ik nog eens de modem te installen.
bedankt voor alle hulp trouwens jongens