Toon posts:

BenQ DW1600 hangt tijdens branden van DVD's

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu men BenQ DL DW1600, dus ik nu flink dvd's branden

eerst paar dvd's 1:1 gebrand, ging allemaal perfect
nu wil ik een mp3 dvd maken en blijft ie onder het branden 'hangen', gaat gewoon niet verder, buffer gebeuren en % hoever is af is staat allemaal stil en de tijd loopt gewoon door, heb hem nu al een half uur ofzo laten staan maar doet niets...

heb hiermee nu al 2 dvd's verkloot (1x benq 16x, 1x benq 4x)
ik heb nieuwste firmware en gebruik nero 6

pc blijft verder niet hangen, alles werkt...
is 1x op 32% en 1x op 36% blijven hangen...

merkte net op, dat als ie blijft hangen het lampje van mijn dvd brander constant groen blijft branden, ipv rood zoals ie met branden brandt

EDIT, toch nog een keer geprobeerd om dvd te branden met verschillende dingen erop... bleef op 98% hangen 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 17:32 ]

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:59

Opa

Nu Multifocaal!

Heb je de laatste drivers voor je (Intel, VIA, SIS) IDE controllers gedownload?
Heb je windows 2000? Heb je daarvoor nog speciale ASPI drivers gedownload?

Verder zou ik volgende pogingen met een DVD RW ondernemen om nog meer dure onderzetters te vermijden...

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb exact het zelfde met de DL firmware voor m'n NC2500A, ook met Nero 6. :(

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
victorvo schreef op 20 juli 2004 @ 18:14:
Heb je de laatste drivers voor je (Intel, VIA, SIS) IDE controllers gedownload?
Heb je windows 2000? Heb je daarvoor nog speciale ASPI drivers gedownload?

Verder zou ik volgende pogingen met een DVD RW ondernemen om nog meer dure onderzetters te vermijden...
laatste chipset driver, laatste firmware, gebruik win xp.

is idd een mogelijkheid om met RW's te testen :P

een cd-r met mp3's of iets dergelijks van de hd branden werkt wel

Verwijderd

Topicstarter
DataBeest schreef op 20 juli 2004 @ 18:18:
Ik heb exact het zelfde met de DL firmware voor m'n NC2500A, ook met Nero 6. :(
is toch te gek voor woorden, dat je met een dvd brander niets van je hd kan branden :P

heb jij al een oplossing btw?
anders ga ik BenQ eens mailen, kijken wat hun zeggen :)

mijn brander is btw standaard al Dual-Layer, heb alleen nieuwste firmware

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 18:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
anders iemand die mij een vergelijkbaar degelijk brand programma kan aanbieden, misschien dat het aan nero ligt :?

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 14:05
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 18:33:
anders iemand die mij een vergelijkbaar degelijk brand programma kan aanbieden, misschien dat het aan nero ligt :?
Op verschillende fora is al gebleken (na lezen van heel veel post) dat de laatste versie van Nero heel veel problemen veroorzaakt. Of dit nu met de nieuwste branders is weet ik niet maar probeer eens een ander brandprogramma. Bv Burn4free of CDburnerXP-PRO.

Verwijderd

Topicstarter
MEGATRON schreef op 20 juli 2004 @ 20:24:
[...]

Op verschillende fora is al gebleken (na lezen van heel veel post) dat de laatste versie van Nero heel veel problemen veroorzaakt. Of dit nu met de nieuwste branders is weet ik niet maar probeer eens een ander brandprogramma. Bv Burn4free of CDburnerXP-PRO.
dit zijn ook goede (gebruiksvriendelijke) programma's?
ook ondersteuning voor diverse type cd/dvd zoals nero?

• Nilco
Kijk anders ook hier eens.

http://members.home.nl/peerhoev/brandprogrammas.htm

Ervaring heb ik niet met die programma's. Misschien dat er members zijn die dat wel hebben en dat hier even willen posten.

Verwijderd

Topicstarter
MEGATRON schreef op 20 juli 2004 @ 23:47:
Kijk anders ook hier eens.

http://members.home.nl/peerhoev/brandprogrammas.htm

Ervaring heb ik niet met die programma's. Misschien dat er members zijn die dat wel hebben en dat hier even willen posten.
ok, bedankt, ff afwachten wat de meningen van andere forum-members zijn over welk programma ik het beste kan proberen

Verwijderd

Ik heb dat probleem ook wel eens gehad en zo twee extra onderzetter gekregen.
Ik had toen een andere merk DVD erin gedaan en dit eerst laten testen dus niet branden,en dat ging goed en heb het toen gebrand zonder problemen.
Dit kan toeval zijn dat bv de dvd's niet goed waren,maar het blijft een raadsel en ik gebruik ook Nero 6,dus daar kan het ook aan liggen |:(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 03:00:
Ik heb dat probleem ook wel eens gehad en zo twee extra onderzetter gekregen.
Ik had toen een andere merk DVD erin gedaan en dit eerst laten testen dus niet branden,en dat ging goed en heb het toen gebrand zonder problemen.
Dit kan toeval zijn dat bv de dvd's niet goed waren,maar het blijft een raadsel en ik gebruik ook Nero 6,dus daar kan het ook aan liggen |:(
lijkt me sterk als ieders keer met 1:1 het goed werkt (als zo'n 20x gedaan), en nu juist die 3x dat ik van de schijf iets brande dat het fout ging...

cd's komen allemaal uit dezelfde spindle (BenQ 4x)
en een mislukte dvd was de dvd die bij de brander zat (BenQ 16x)
alles DVD+R

• Nilco
Hoe zitten al je dirves aangesloten op je ata-poorten? (Pri/Sec Master/Slave) Er wordt aangeraden om je HD en Brander niet op dezelfde kabel aan te sluiten. Welke ASPI-drivers heb je geinstaleerd?

[ Voor 12% gewijzigd door Nilco op 22-07-2004 14:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
MEGATRON schreef op 22 juli 2004 @ 14:02:
Hoe zitten al je dirves aangesloten op je ata-poorten? (Pri/Sec Master/Slave) Er wordt aangeraden om je HD en Brander niet op dezelfde kabel aan te sluiten. Welke ASPI-drivers heb je geinstaleerd?
Pri Master: Maxtor 200GB :P
Pri Slave: -
Sec Master: BenQ DVD brander dus
Sec Slave: BenQ DVD lezer

ASPI drivers? waar vind ik dat welke ik heb?
ik heb in ieder geval nieuwste nForce drivers (nForce 2 ultra chipset), en nieuwste firmware voor brander

• Nilco
Vreemd. 1-op-1 op dezelfde ata-port gaat wel goed (terwijl dit juist vaak mis gaat) en via HD op andere ata-poort gaat fout (terwijl dat juist vaak goed gaat). Bij jou precies omgekeerd. :? En als je de nforce-idedrivers vervangt door de microsoft standaard idedrivers?

Verwijderd

Topicstarter
MEGATRON schreef op 22 juli 2004 @ 16:33:
Vreemd. 1-op-1 op dezelfde ata-port gaat wel goed (terwijl dit juist vaak mis gaat) en via HD op andere ata-poort gaat fout (terwijl dat juist vaak goed gaat). Bij jou precies omgekeerd. :? En als je de nforce-idedrivers vervangt door de microsoft standaard idedrivers?
heb nu de nforce drivers vervangen door de standaard drivers, want met deze drivers had ik ook problemen met windows opstrten en afsluiten...
zie: [rml][ XP] Boot en afsluit problemen[/rml]

heb echter nog niet geprobeerd om nu een dvd te branden, want heb op het moment niets om te branden :o

Verwijderd

Topicstarter
heb nu succesvol een data dvd gebrand :*)
dit dus nadat ik de nforce ide drivers heb vervangen door de microsoft drivers...

ff testen of ie het blijft doen, of dat het nu toeval was... :o

• Nilco
@Peule P:

Welke versie van nero 6 gebruik je? ik bedoel dan Nero 6.x.x.x
Met versie 6.3.1.16 heb ik ook problemen gehad. Nu heb ik de laatste versie 6.3.1.17 en geen enkel probleem meer.

• Nilco
Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 19:24:
heb nu succesvol een data dvd gebrand :*)
dit dus nadat ik de nforce ide drivers heb vervangen door de microsoft drivers...

ff testen of ie het blijft doen, of dat het nu toeval was... :o
Zo zie je maar dat het aan kleine dingen kan liggen. Blij dat je nu weer gewoon kan branden.

Verwijderd

Topicstarter
MEGATRON schreef op 27 juli 2004 @ 00:22:
@Peule P:

Welke versie van nero 6 gebruik je? ik bedoel dan Nero 6.x.x.x
Met versie 6.3.1.16 heb ik ook problemen gehad. Nu heb ik de laatste versie 6.3.1.17 en geen enkel probleem meer.
ik gebruik nero 6.3.1.10, nog een oudje blijkbaar :o
toch ook maar eens de nieuwste downloaden >:)

Verwijderd

Topicstarter
MEGATRON schreef op 27 juli 2004 @ 22:58:
[...]

Zo zie je maar dat het aan kleine dingen kan liggen. Blij dat je nu weer gewoon kan branden.
idd
maar toch nog ff testen of het nu goed is of gewoon toeval dat ik een goede heb gebrand :P
Pagina: 1