Hallo,
wij zijn aan het proberen een asp.net website te maken die dynamisch usercontrols ophalen. Dat lukt prima. We willen graag de controls laden via een ascx file. Het is de bedoeling dat we dynamisch de properties gaan manipuleren.
We komen er echter niet uit hoe we nu (en wanneer) we events kunnen hangen aan de betreffende user control.
code:
login.ascx file
test.cs
Het dynamisch laden gaat prima en alle usercontrols zijn afgeleid van een baseclass die standaard een divje renderd met een aantal properties. Dit werkt allemaal super alleen willen we nu bijv. een button_click event gaan gebruiken om de data via een postback in te lezen en daar het een en ander mee te doen.
We komen er alleen echt niet uit hoe en wanneer we events aan de ascx kunnen hangen. Ik ben echt al heel de dag aan het proberen en uitzoeken, ik hoop dat jullie me een beetje opweg kunnen helpen, het is namelijk erg verwarrend.
thx alvast
wij zijn aan het proberen een asp.net website te maken die dynamisch usercontrols ophalen. Dat lukt prima. We willen graag de controls laden via een ascx file. Het is de bedoeling dat we dynamisch de properties gaan manipuleren.
We komen er echter niet uit hoe we nu (en wanneer) we events kunnen hangen aan de betreffende user control.
code:
login.ascx file
code:
1
2
3
4
5
6
| <%@Control%> <form runat="server"> <asp:TextBox id="TextBox1" runat="server" class="loginbox"></asp:TextBox> <asp:TextBox id="TextBox2" runat="server"></asp:TextBox> <asp:Button id="Button1" runat="server" Text="Button"></asp:Button> </form> |
test.cs
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
| namespace ow3
{
using System;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Web;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.HtmlControls;
public class Login : baseClass
{
protected System.Web.UI.WebControls.TextBox TextBox1;
protected System.Web.UI.WebControls.TextBox TextBox2;
protected System.Web.UI.WebControls.Button Button1;
public Login(int pagelibraryitemid) : base(pagelibraryitemid)
{
content = null;
}
public override void Generate(HtmlTextWriter output)
{
Control test = LoadControl("login.ascx");
output.Write(content);
test.RenderControl(output);
}
private void Page_Load(object sender, System.EventArgs e)
{
// Put user code to initialize the page here
}
private string content;
}
} |
Het dynamisch laden gaat prima en alle usercontrols zijn afgeleid van een baseclass die standaard een divje renderd met een aantal properties. Dit werkt allemaal super alleen willen we nu bijv. een button_click event gaan gebruiken om de data via een postback in te lezen en daar het een en ander mee te doen.
We komen er alleen echt niet uit hoe en wanneer we events aan de ascx kunnen hangen. Ik ben echt al heel de dag aan het proberen en uitzoeken, ik hoop dat jullie me een beetje opweg kunnen helpen, het is namelijk erg verwarrend.
thx alvast
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...