XP 2400 OC mogelijkheden op een A7V333

Pagina: 1
Acties:

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 08:40
Ik heb nu een XP 1800 CPU in mijn Asus mobo, welke ik eens wilde gaan vervangen. Ik heb een van de eerste versies van dit type mobo (hardware revision 1.01) en die ondersteund niet (standaard) de Barton/166 Mhz FSB versies van de Athlon XP's. Blijft er voor mij over de XP 2400 met 133 MHz FSB.

Aangezien ik die uprade onderdeel laat zijn van een pc-prive deal, gaat mij die processor upgrade niet al te veel (zo'n 50,-) kosten. Als videokaart heb ik een Ti4400 en volgens mij is in spellen mijn fps op dit moment meer gelimiteerd door de CPU dan door de videokaart. Volgens ome Tom levert die CPU upgrade mij zo'n 10 tot 20% winst. (http://www6.tomshardware.com/cpu/20030217/index.html)

Nu las ik in wat (oudere) topics dat die XP 2400 standaard unlocked is. Wat houd dat met mijn mobo nu specifiek in, hoever kan ik hem laten gaan? Standaard is de MP van de XP 2400 14.5, kan ik die klakkeloos omhoog schroeven, of zal mijn mobo die mogelijkheid niet bieden? Ik kon op de Asus site hier niets over vinden maar het lijkt me dat er vast wel mede tweakers met zo mobo en CPU zijn.

Op dit moment kan ik in de BIOS wel een 166Mhz FSB kiezen (trekt mijn huidige CPU niet, maar goed), is er een kans dat ik op deze manier toch een Barton CPU er in kan pluggen, of gaat dat echt niet lukken?

Wat ik dus graag zou willen weten is wat het maximum haalbare is op mijn mobo, wat is de beste upgrade?

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Ik heb de XP 2400+ met 133 FSB, die draait standaard op 2 GHz en krijg ik zonder veel moeite rond de 2200. Hij is inderdaad niet gelockt, want op mijn A7V8X kan ik FSB en multiplier gewoon veranderen en ik heb niks gedaan mbt unlocken.

Wat je trouwens beter kan doen dan de multiplier omhoog gooien is met de FSB beginnen en de multiplier evt zelfs omlaag.

AFAIK kan die Barton er wel in en anders pak je dus die oudere en schroef je 'm gewoon op. Mijn XP draait nu op een FSB van 163, hoger kom ik niet.

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
Nu las ik in wat (oudere) topics dat die XP 2400 standaard unlocked is. Wat houd dat met mijn mobo nu specifiek in, hoever kan ik hem laten gaan? Standaard is de MP van de XP 2400 14.5, kan ik die klakkeloos omhoog schroeven, of zal mijn mobo die mogelijkheid niet bieden? Ik kon op de Asus site hier niets over vinden maar het lijkt me dat er vast wel mede tweakers met zo mobo en CPU zijn.
nieuwe athlon xp's zijn standaard gelocked:
[rml][ Discussie] Gelockte AMD CPU's[/rml]
Op dit moment kan ik in de BIOS wel een 166Mhz FSB kiezen (trekt mijn huidige CPU niet, maar goed), is er een kans dat ik op deze manier toch een Barton CPU er in kan pluggen, of gaat dat echt niet lukken?
[rml][ Ervaringen] Asus A7V333 - Deel 3[/rml]
Technische PMG FAQ : Processoren
http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
Wat ik dus graag zou willen weten is wat het maximum haalbare is op mijn mobo, wat is de beste upgrade?
hiervoor bestaat al een topic:
"Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 8

Verwijderd

Ik zou voor die € 50,- eens kijken voor een nieuw mobo. Je mobo is de begrenzende factor in je OC. Heb hier zelf een A7V333 in de server zitten, maar die draait gemakkelijk 180MHz FSB. Daarboven krijg je het probleem dat de PCI en AGP snelheden te hoog worden. Neem een NForce2 mobo en bekijk dan nog eens hoe ver je komt.

Verwijderd

Ja dit kan goed, ik draaide zelf ook op een a7v333 en xp2400+.
Haalde hier makkelijk 2400Mhz mee ( 13.5 x 180 )
maar ben nu toch maar overgestapt op een Asus A7n8x-e delux en xp2500+ @ 3200+
voor 170euro kom je hier toch een stuk verder mee :)
Suc6

Verwijderd

mijn a7v333 doet iig makkelijk 156mhz en als het goed is bied deze prima ondersteunind voor een 166mhz fsb processor.

Ik heb alleen geen idee hoe je het merkt wanneer het je processor of geheugen is dat protesteerd. (zal wel in een FAQ staan maar dat vervaagt na verloop van tijd).

Maar met snel geheugen moet je mobo wel een flinke fsb halen. Maar ik weet niet of dat voor jouw revisie geld.

Verwijderd

Wat doroN2k zei,

Zo'n 75 euro voor het mobo en 100 euro voor de proc was dat toen geloof ik.

Maar euh ... wat is er mis met alleen een nieuw mobo eventueel voor jou dan ? Als het je dan lukt om 11,5 x 166 = 1900 MHz te halen zit je toch al gauw aan een 2600+ omgerekend, toch ? Das toch ook niet verkeerd dan dacht ik zo en geheugen kan dan blijven draaien op zijn eigen specs (mocht je PC 2100 spul hebben).

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:39

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

mijn A7V333 trekt 187 fsb stabiel, en max wat ik ooit gehaald heb was 190fsb.. icm met mijn 2500+ Barton mobile haal ik max een schamele 2,5 ghz oc stabiel. Ik heb rev 1.04, deze revision ondersteund 99% van de keren een 166 fsb. maar aangezien hij rev. 1.01 heb, zul je denk ik even verder moeten zoeken naar topics over jou rev.

www.google.nl

Pagina: 1