Toon posts:

Acces; toevoegquery werkt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij het willen uitvoeren van een toevoegquery (regel verdwijnt uit ene tabel en wordt toegevoegd aan een andere tabel) krijg ik de melding:

' U kunt het replicasysteemobject s_ColLineage niet wijzigen.'

Kan iemand mij helpen deze melding op te lossen?
Ik kom er niet uit met de help en verder zoeken...

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Lijkt me een puur geval van Rotte database... Eerst ff proberen met Database Repareren en Herstellen kijken of er nog iets te redden valt, anders een nieuwe database aanmaken, en alle dingetjes stuk voor stuk importeren en controleren

Verwijderd

Topicstarter
Dat hoop ik toch niet. Database is niet de meest eenvoudige. Inmiddels aardig uitgebreidt en bijna een gig groot. Comprimeren en herstellen doe ik regelmatig. Zal het nog eens trachten maar hoop dat er anders een andere oplossing is.

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Werk je met user rights? Of staan de gegevens in een backend ofzo? Probeer anders eens allebei de tabellen te openen (en kijk of je foutmeldingen krijgt)... Ga daarna eens handmatig een record in de tabel invoeren (Back to basic :))

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel niet. Heb een back-up geprobeerd en deze werkt wel. Denk dat het mis is gegaan tijdens het vastlopen bij het comprimeren en herstellen.
Zal dan ook waarschijnlijk deze back-up gaan gebruiken, deze dateert van maandag dus geen onoverkomelijke ramp.

Dus toch iets stuk gegaan zoals je suggereerde. Had graag gezien dat het anders kon en er een logische verklaring was (leerzaam), vandaar de vraag.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:23

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je hebt een replica gemaakt van de database. De genoemde kolom is daarvoor noodzakelijk en kan je dus niet verwijderen.

Wat is de SQL van de querie die je wilt uitvoeren?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1