Ik zit hier lekker met mijn [patsmode]3Ghz[/patsmode] Servertje en mijn [patsmode]1 Terrabyte HD's erin[/patsmode] PHP te compileren. Ik draai Fedora Core 2 maar heb CGIWRAP nodig voor een app dus moest ik php opnieuw compilen. Direct maar 5.0.0 dacht ik zo 
Kom ik rijdens het compilen op het probleem uit dat apxs niet gvonden is. Raar denk ik want mijn ./configure haal ik zo uit de bestaande php-versie.
OK, regel verwijderen... toch niet nodig. Ga ik verder..... kom ik deze error tegen:
configure: error: libjpeg.(a|so) not found.
Snel maar even locaten wat er allemaal van staat in de mappen:
/usr/share/doc/libjpeg-6b
/usr/share/doc/libjpeg-6b/README
/usr/share/doc/libjpeg-6b/usage.doc
/usr/lib/libjpeg.so.62.0.0
/usr/lib/libjpeg.so.62
Helaas kan ik er niets mee. Ik hbe namelijk druk gezocht op de error die ik kreeg en ook op PHP en 5.0.0 en Fedora maar ik vind gewoon niet, google ook niet. Het komt volgens mij door de | in de error, maar weet iemand hier misschien een oplossing ? Kan op libjpeg namelijk ook niets vinden en weet ook niet waar het met het compileren fout gaat.
Kom ik rijdens het compilen op het probleem uit dat apxs niet gvonden is. Raar denk ik want mijn ./configure haal ik zo uit de bestaande php-versie.
OK, regel verwijderen... toch niet nodig. Ga ik verder..... kom ik deze error tegen:
configure: error: libjpeg.(a|so) not found.
Snel maar even locaten wat er allemaal van staat in de mappen:
/usr/share/doc/libjpeg-6b/README
/usr/share/doc/libjpeg-6b/usage.doc
/usr/lib/libjpeg.so.62.0.0
/usr/lib/libjpeg.so.62
Helaas kan ik er niets mee. Ik hbe namelijk druk gezocht op de error die ik kreeg en ook op PHP en 5.0.0 en Fedora maar ik vind gewoon niet, google ook niet. Het komt volgens mij door de | in de error, maar weet iemand hier misschien een oplossing ? Kan op libjpeg namelijk ook niets vinden en weet ook niet waar het met het compileren fout gaat.
Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)