[Sweex router] standaardlogin 192.168.2.1 werkt niet meer?

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoewel ik het idee heb dat de oplossing moet zitten in het feit dat Windows XP op 'automatisch een IP adres geven' staat krijg ik het niet opgelost :(

Via 192.168.2.1 kan ik inloggen op mijn router: instellingen doen is geen probleem en alles werkt zoals het hoort. Daarna (reboot) is het niet meer mogelijk om via 192.168.2.1 in de router te komen en ik zou ook niet meer weten hoe wel?
Enige oplossing is de router resetten maar daarna begint het weer opnieuw.

Dit probleem is ontstaan nadat ik een nieuwere Windows XP versie heb gekregen van Medion (omdat mijn oude cd defect was). Wat me opviel tijdens de installatie is op het einde een stukje met IP toewijzing wat ik op mijn oude versie niet had. Kan dit het probleem zijn en hoe krijg ik het opgelost?

Verwijderd

resetten....op de achterkant met een pen/potlood/scherpvoorwerp....en dan doet ie het weer...ander ip aan de router geven misschien..??

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 16:34 ]

• hemiparo
  • Niet online
tja... DAT wist ik ook wel :)

alleen is het geen oplossing - voorheen was het niet en nu wel... en ik wil graag weten waarom bepaalde dingen gebeuren zodat ik iets kan leren B)

Verwijderd

Heb je misschien de firewall aan staan in windows??

• hemiparo
  • Niet online
staat aan... maar ook uit werkt het niet. Met de 'oude' XP (wat het enige kenbare verschil is) stond de firewall (XP) ook aan en ging het wel.

Verwijderd

wat is je router ip adres nu??
eventueel releasen en renewen!

• hemiparo
  • Niet online
IP-adres: 192.168.2.100
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.2.1

(met of zonder firewall, na een release/renew)

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
klinkt als Tcp/ip instellingen

command prompt > "ipconfig /all"
Daar moet ook een adres staan dat begint met 192.168.2.xxx.

Check de DHCP instellingen van LAN op de router, staat aan? Zo ja, dan moet de range beginnen met 192.168.2 subnet 255.255.255.0
Zo niet: in netwerkinstellingen de tcp/ip config handmatig aanpassen

Jikra

• Jikra
leuk, gelijktijdig

Jikra

Verwijderd

kun je wel pingen naar je router?

• hemiparo
  • Niet online
ping naar 192.168.2.1 en 192.168.2.100 gaan goed (nog iets anders wat ik kan testen?)

• Jikra
't is me nog niet helemaal duidelijk.
als je hebt gereboot kun je niet meer op de router komen. Heb je dan wel internet/mail (maw heb je wel een verbinding)?
't Kan zijn dat er nog enkele caches 192.168.2.1 naar een verkeerd MACadres linken (andere PC's op 't netwerk gehad), maak die leeg (dns/ LAT)
Je kan zowel router als PC's op een ander subnet zetten 192.168.25.x oid of 't subnetmasker vergroten 255.255.0.0, kijken of dat verschil uitmaakt
Zijn de MACadressen goed (dwz verschillend en juiste lengte)?

Jikra

• hemiparo
  • Niet online
Ik snap het niet :(

voordat ik wegging kon ik via 192.168.2.1 gewoon de config van de router in. Nu ben ik terug (pc heeft aangestaan) en als ik wil inloggen is het zoeken heel lang bezig (+ 10 minuten). Ipconfig /all geeft de volgende info:

IP-adres: 192.168.2.100
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.2.1
DHCP-server: 192.168.2.1
DNS-servers: 192.168.2.1
Lease verkregen: dinsdag 20 juli 2004 18:47:33
Lease verlopen: donderdag 2 juli 1936 15:33:24 :? (<- is dit normaal?)

Er is gewoon verbinding en alles werkt ook gewoon.

De opmerkingen van Jikra over dns/ LAT, router als PC's op een ander subnet zetten of 't subnetmasker vergroten zeggen me helaas niks wat ik kan doen omdat ik het simpelweg niet begrijp... laatstaan waar aan te passen.

Verwijderd

[quote]hemiparo schreef op 20 juli 2004 @ 16:31:
Hoewel ik het idee heb dat de oplossing moet zitten in het feit dat Windows XP op 'automatisch een IP adres geven' staat krijg ik het niet opgelost :(

Heb je de router op DHCP "staan"?
If so zet deze dan eens op een vast adres. Ik weet dat je er nu niet in komt via jou browser, maar dan zit er nu niets anders op dan resetten.

Verwijderd

Misschien is er wel een nieuwe firmware voor jou router, die dit probleem oplost. :)

• hemiparo
  • Niet online
Hoe 'zet' ik de router op DHCP?
De laatste firmware is van januari 2004 en die is aanwezig in de router... (ik neem aan dat deze met een reset niet verloren gaat?)

Verwijderd

Ummm...dat staat er echt letterlijk in.....en nee die firmware gaat niet verloren.
er moet ergens in een menu iets staan van DHCP inschakelen of automatisch ip adres verkrijgen of dynamische ipadres gebruiken...iets van die aard.....

Verwijderd

hemiparo schreef op 21 juli 2004 @ 09:51:

De laatste firmware is van januari 2004 en die is aanwezig in de router... (ik neem aan dat deze met een reset niet verloren gaat?)
Ik verwacht niet dat zomaar de firmware terug gaat naar zijn laatste firware na een reset!! voor dat vaste ip adres......moet in de handleiding/site terug te halen zijn.

• hemiparo
  • Niet online
Thanks! Zit momenteel op mijn werk en kan nu niet controleren maar geloof dat ik weet waar het zit. Maar ik neem aan dat ik daar gegevens moet invullen (zoals een IP adres?). Maakt het nog uit WAT ik invul (en eigenlijk meer: wat is juist om in te vullen?)

Verwijderd

hemiparo schreef op 21 juli 2004 @ 10:10:
adres?). Maakt het nog uit WAT ik invul (en eigenlijk meer: wat is juist om in te vullen?)
Kies een mooi getal :P , je had al 192.168.2.1 en dat is een mooi adres. 8)

• hemiparo
  • Niet online
In de router heb ik onder 'Lan' de volgende instellingen:

Lan IP
IP Address: 192.168.2.1
IP Subnet Mask: 255.255.255.0
802.1d Spanning Tree: Disabled
DHCP Server: Enabled
Lease Time: Forever

IP Address Pool
Start IP: 192.168.2.100
End IP: 192.168.2.200
Domain Name: - (niets ingevuld)

En bij 'Wan' staat hij op Dynamisch IP met daar de Host name van @home en bij MAC address heb ik 'Clone Mac Address' gedaan.

Maar nog steeds werkt het niet... ik zou het IP adres nog op Statisch kunnen zetten maar volgens mij vond @home dat niet goed?

Verwijderd

Kom je via telnet wel op/in je router ??

Via welke browser probeer je in je router te komen.......mozilla, firefox of zoals 95% van de pc gebuikers, IE , en heb je de proxy ingevuld???.
Zo nee, dan deze even leegmaken. en dan nog eens proberen

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 16:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 16:34:
Kom je via telnet wel op/in je router ??

Via welke browser probeer je in je router te komen.......mozilla, firefox of zoals 95% van de pc gebuikers, IE , en heb je de proxy ingevuld???.
Zo nee, dan deze even leegmaken. en dan nog eens proberen
Heb je bovenstaande al geprobeerd??

• hemiparo
  • Niet online
ff weg geweest dus niet kunnen proberen. Vandaag een nieuwe install gedaan en inloggen ging (natuurlijk) weer goed. Daarna weer niet :(
Cookies verwijderd en nu lijkt het goed te gaan.
Ik werk via IE 6 en maak (volgens mij?) geen gebruik van een proxy. Zal hopen dat het blijft werken...
Pagina: 1