Toon posts:

Desktop Win98 toevoegen aan bestaand domein?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop (WinXp) is lid van een bedrijfsnetwerk (lees domein) nu wil ik een eigen thuisnetwerkje opzetten met de laptop en een desktop (Win98).
Dit wil doen met een crossover kabel en 2 netwerkkaarten.
Als ik de netwerkwizard draai op de laptop maakt deze een nieuw netwerk aan en kunnen beide computers elkaar zien, bestanden uitwisselen, internetverbinding delen enz. Dus de hardware is OK.
Echter..... het bedrijfsnetwerk is nu verwijderd van de laptop, dit weer met systeemherstel hersteld.
Hoe kan ik een thuiswerkje creeren met bovenstaande hardware?

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Onder Win9x gaat dat niet werken.
Wat je eventueel kunt doen is een dual-boot configuratie maken, met 2x Win98 en een bootmanager. De ene config=bedrijf, de andere=thuis.

Indien het niet per sé Windoze hoeft te zijn, is Knoppix wellicht een optie.
Dan heb je een volledig werkende Linux met allerlei software draaiend vanaf een CDrom en kun je ook nog eens bestanden vanuit je Win98 benaderen.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Verwijderd

Topicstarter
The_Jester schreef op 20 juli 2004 @ 20:18:
Onder Win9x gaat dat niet werken.
Wat je eventueel kunt doen is een dual-boot configuratie maken, met 2x Win98 en een bootmanager. De ene config=bedrijf, de andere=thuis.

Indien het niet per sé Windoze hoeft te zijn, is Knoppix wellicht een optie.
Dan heb je een volledig werkende Linux met allerlei software draaiend vanaf een CDrom en kun je ook nog eens bestanden vanuit je Win98 benaderen.
Bedankt voor je opmerking.
Er moet toch een eenvoeudige oplossing zijn, op dit moment ben ik bezig de desktop een IP nummer aan het geven in de range van de laptop en de dan kijken of ik kan pingen.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Win 98 is beperkt "joinbaar" in een windows domain. echter waneer jij thuis zit kan je natuurlijk niet gaan joinen in een domein op je werk. Ik zou een local acount aanmaken (of laten aanmaken als je zelf de rechten niet hebt) op je bedrijfs PC. Als je je thuispc dan dezelfde werkgroepnaam geeft als je werkdomain zullen de PC's elkaar makkelijk vinden. Zet je hem in een andere werkgroep dan is het nog altijd mogelijk om met elkaar te communiceren alleen zal je de pc dan niet meer onmiddelijk zien in my network places..

You don't need eyes to see, you need vision