Toon posts:

Bios updaten

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ha,

ik heb de soltek EQ3702M gekocht,
ik heb windows xp geinstalleerd,
kort daarna begon hij te "flippen" starte op nieuw op enzo.
Het is bekend: ik moet een nieuwe bios update uitvoeren is me verteld...

Step 1. Please visit the board maker's website, download the latest BIOS file and Award Flash utility (AWDFLASH.EXE).The Bios file will be in a *.bin Format,(*stands for the specific bin file name).

Step 2. Create a pure bootable diskette by including only the Drvspace*.bin file, Io.sys and the AWDFLASH.EXE onto the diskette. This program only works in pure DOS environment, the utility can not be worked in win95/98/ ME/NT/2000/XP.

Step 3. Insert the diskette into drive A; reboot your system from the disk.

hoe maak ik nou die bootable diskette? (step 2)
AWDFLASH.EXE en de *.bin file heb ik (moet ik nog ergens die io.sys vandaan halen of wrd dat aangemaakt tijdens het maken van die bootflop.

hellup!
mvg Auke

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

PMG FAQ - biosupdate

* Turkish zwaait naar figuur onder hem :w

[ Voor 58% gewijzigd door Turkish op 20-07-2004 16:01 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

gewoon in de verkenner :P (rechtermuis)

of anders achter de prompt, met "help format" wordt het wel duidelijk.

uitleg van figuur boven mij is handiger.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 15:59 ]

• Argos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07 20:49
sys a:

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is niet lullig bedoelt, maar als je niet weet hoe je een opstart diskette moet maken, is het dan wel verstandig om zelf die bios te flashen :?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan is me allemaal gelukt, maar waar haal ik het IO.sys vandaan?

thnx voor de reacties!

(btw ben nieuw hier :? )

• Argos
Is een verborgen bestand :P

Verwijderd

Topicstarter
Argos schreef op 20 juli 2004 @ 16:19:
Is een verborgen bestand :P
maar die staat niet op de diskkette... (heb bestanden en mappen weergeven aangevinkt).

moet ik die dan van een windows xp pro machine afhalen? waar staat ie dan? heb gezocht maar hij vind nix... wel ntio.sys (op een xphome laptop)

grtz Auke

Verwijderd

IO.SYS wordt automatisch op de diskette gezet als je hem formateerd als bootflop.
En je kunt hem niet zien omdat ie HIDDEN (verborgen) is en het is een systeembestand.
Als je hem wilt zien moet je "beveiligde besturingsysteembestanden verbergen" uitzetten in de verkenner.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 16:28 ]

• Argos
Vink "beveiligde besturingssysteembestanden verbergen" ook even uit dan.

Verwijderd

Zet op die bootflop die je hebt gemaakt dan ook het flashprogramma en de bios versie.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nieuw of niet, we verwachten van elke gebruiker dat hij/zij vooronderzoek pleegt eer er een topic wordt geopend. Daaronder valt dus o.a. het raadplegen van de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum. Iets wat je overduidelijk niet hebt gedaan, waarmee je dus weer overduidelijk aangeeft de [faq]registratievoorwaarden[/] niet aandachtig hebt doorgenomen.

Ik zou zeggen, klik terug naar de registratievoorwaarden en neem deze nogmaals door en dan met name het forumgedrag gedeelte. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.