[FLASH] Bestanden uploaden met progress bar?

Pagina: 1
Acties:

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Hallo!

Mijn doel is als volgt: Ik wil graag dat de gebruikers van mijn PHP CMS bestanden kunnen uploaden. Omdat het in mijn ervaring nogal verwarrend kan werken en lang kan duren, wil ik graag dat de gebruiker een progress bar krijgt voorgeschoteld, waarin de voortgang van de upload wordt weergegeven.

Nu heb ik al een aantal standaard applicaties geprobeerd, waaronder MegaUpload en een Java variant. De eerste is echter door het constant 'refreshen' niet echt een gracieuze oplossing, de tweede geeft vrijwel geen enkele mogelijkheid tot aanpassen van de interface.

Vandaar dat ik nu mijn hoop heb gevestigd op Flash. Ik kan echter nergens een tutorial vinden over het uploaden van bestanden naar een server middels Flash. Is dat wel mogelijk? Weet iemand eventueel een tutorial te vinden met info hierover?

Ik ben niet super-ervaren met Flash, maar heb wel zo nu en dan iets gemaakt.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Alvast enorm bedankt!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik kan mij vergissen hoor, maar de browser heeft toch al een progressbar? Eventueel laat je tijdens het uploaden een animated gifje zien en een melding dat het even kan duren.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• gvanh

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Tsja ... dat zou ook kunnen ... maar mijn bedoeling is dus om het net wat uitgebreider aan te pakken ... al is het maar vanwege de uitdaging ...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:49
Misschien iets met getBytesLoaded freubelen? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Willem op 20-07-2004 15:17 ]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 23:32

alienfruit

the alien you never expected

Misschien is dit wat?
http://sourceforge.net/projects/yamzbrowser/ of
http://www.yamago.net/components/

[ Voor 23% gewijzigd door alienfruit op 20-07-2004 15:24 ]

• gvanh

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Ah, bedankt!

Daar zal ik 'ns naar gaan kijken.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 10:29
Maar dit is toch alleen een Flash upload object en geen ding wat ook progressbar kan?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Je kunt in flash geen uploads afhandelen. Yamz gebruikt hiervoor een Javascript workaround en dus eigenlijk een gewoon formulier.

Progress kun je al helemaal niet afvangen tenzij je zelf een complete upload tool schrijft (wat dus alleen kan in bijvoorbeeld Java of ActiveX).

Verwijderd

ik heb ook wel eens zitten knutselen aan een upload-progressbar met php. [disclaimer: het was een tijdje geleden]het is echter erg moeilijk om de filesize te achterhalen. de size van het volledige bestand kun je meen ik alleen via activeX achterhalen, en dan niet zonder allerlei veiligheidswaarschuwingen bij de client. het ophalen van de temp-filesize heeft ook nogal wat haken en ogen. ik heb dat toen geloof ik gedaan door php's tmp-directory te checken op nieuwe files, en dan vanuit php een commandline tooltje aan te roepen om van die tmp-file de grootte op te vragen (dit ging er wel vanuit dat er niet halverwege ook iemand anders naar die temp-directory ging uploaden, dus alleen voor kleine sites geschikt). vervolgens wijzigde ik dmv innerHtml de waarde van het aantal geuploade bytes.[/disclaimer]
ik kan je twee dingen adviseren:
1) zoeken bij P&W op "php upload progress"
2) gewoon iets maken dat een melding geeft "we zijn bezig ff wachten"

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Bij deze dan maar mijn geniale upload-progress-melding:
Bezig met uploaden, een moment geduld a.u.b.

Dit kan afhankelijk van de grootte van het bestand en de snelheid van uw internetverbinding enige tijd duren.
En dan de submit knop ff disablen :) klaar!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 10:29
Voor ASP zijn er wel componenten die een progressbar kunnen weergeven overigens. Voor PHP zover ik weet niet.
Pagina: 1