Toon posts:

[VB]Automatische koppeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kleine applicatie geschreven in VB6, die allerlei data uit MS Access haalt en naar MS Excel haalt, maar op het moment dat ik Automation (dat is het mooie naampje, dacht ik)(voor de leken: getObject en createObject vallen hieronder) gebruik, dan krijg ik een popup met de vraag of ik de macro's wil inschakelen(dit zijn macro's die al in de .xls file stonden). Ik wil dit standaard altijd doen. Alleen geen idee hoe, ik heb op een hele hoop sites gekeken (zelfs ComputerIdee :'( ), maar ik kan het niet vinden. De eigenschap DisplayAlerts = False heb ik al gebruikt, maar ik zit dus nog steeds met een zo'n alert.

De vraag is dus: hoe kan je die vraag of automatisch invullen met een VB6 functie of de vraag gewoon niet laten weergeven?

Verwijderd

Als je die vraag niet wilt moet je hem uitzetten. En wel in Excel, bij iedere gebruiker. Dit doe je via het menu Macro's, Security. Dan ben je van de vraag af.

Maar eigenlijk heb ik hier nog nooit last van gehad. Dus vreemd is het wel...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 15:16:
Als je die vraag niet wilt moet je hem uitzetten. En wel in Excel, bij iedere gebruiker. Dit doe je via het menu Macro's, Security. Dan ben je van de vraag af.

Maar eigenlijk heb ik hier nog nooit last van gehad. Dus vreemd is het wel...
Excel vraagt nog steeds of de gebruiker automatische koppelingen wil updaten. De macro's zelf worden wel zonder popup uitgevoerd.

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Ik neem aan dat je ergens de code Workbooks.Open gebruikt, die heeft als 1e parameter de filenaam en als tweede parameter een UpdateLinks code.

Uit de Excel help-file:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
UpdateLinks   Optional Variant.
Specifies the way links in the file are updated. 
If this argument is omitted, the user is prompted to specify how links will be updated.
Otherwise, this argument is one of the values listed in the following table.
Value Meaning 
0        Doesn't update any references 
1        Updates external references but not remote references 
2        Updates remote references but not external references 
3        Updates both remote and external references

[ Voor 2% gewijzigd door Lister op 21-07-2004 00:05 . Reden: layout iets netter gemaak ]

Verwijderd

Topicstarter
Lister schreef op 21 juli 2004 @ 00:04:
Ik neem aan dat je ergens de code Workbooks.Open gebruikt, die heeft als 1e parameter de filenaam en als tweede parameter een UpdateLinks code.

Uit de Excel help-file:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
UpdateLinks   Optional Variant.
Specifies the way links in the file are updated. 
If this argument is omitted, the user is prompted to specify how links will be updated.
Otherwise, this argument is one of the values listed in the following table.
Value Meaning 
0        Doesn't update any references 
1        Updates external references but not remote references 
2        Updates remote references but not external references 
3        Updates both remote and external references
Dit klinkt *zeer* belovend. Ik zal het morgen eens uitproberen. Achteraf gezien is dit inderdaad de plaats waar het had moeten staan als het bestond. Bedankt _/-\o_

Ik heb het ondertussen uitgeprobeerd, en ik kan zeggen dat het werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 11:08 ]