Toon posts:

Grote HD gezocht met volledige bescherming!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo wie dit leest,

Ik wil graag een HD rond de 60 a 80 GIG kopen
en wel 1tje die volledig "beplaat" is. Dus niet zoals mijn IBM Dekstar die halfopengewerkt is waardoor er dus chips kunnen beschadigen.

Welke HD kan ik het beste aanschaffen :?
Alvast bedankt als je een reactie plaatst!

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Pfoe, ik kan me niet herinneren dat ik de laatste tijd nog HD's heb gezien waar je geen chips open had liggen.. bij de ene de gehele HD bij de andere een klein plaatje, maar hoe dan ook, je electronica ligt open..

Maar de gemiddelde HD heeft aan de onderkant ook schroefgaten zitten terwijl je meestal die aan de zijkant gebruikt, schroef er zelf een plaatje metaal onder..

IP Rocks

• TAMW
  • Laatst online: 04-05 17:59
sommige schijven van Seagate hebben een volledige beplating. Seagate noemt dit zelf: SeaShield

Verwijderd

Dat kan niet.
Hd'en worden namelijk heet en moeten hun hitten kwijt. Dus de chips zullen altijd bloot liggen. Ik vind zelf dat de maxtor disken het fijnste zijn. Lekker rechthoekig en kan goed tegen een stootje. :)

• TAMW
  • Laatst online: 04-05 17:59
Op maandag 25 december 2000 14:25 schreef Worstenbrood het volgende:
Dat kan niet.
Hd'en worden namelijk heet en moeten hun hitten kwijt. Dus de chips zullen altijd bloot liggen. Ik vind zelf dat de maxtor disken het fijnste zijn. Lekker rechthoekig en kan goed tegen een stootje. :)
Dat kan niet???? Nou echt wel had vrijdag op m'n werk zo'n schijf in m'n handen!

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-04 12:47

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

:? waarom zou je dat nodig hebben dan? je hebt toch een computerkast die je bescherming bied? en anders... zijn er niet van die externe HD behuizingen?

aAarGhh

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

en als je echt bang bent dat je kostbare gevens verloren zullen gaan door een crash, koop je toch 2 hd's en dan RAID 1 :9 :P

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb wel een Seagate Medalist (9 gig ofzo) die een plaat aan de onderkant heeft, maar die houd alleen maar een hele hoop warmte vast. De meesten hebben gewoon een open onderkant, maar dat is toch geen probleem?
De chips worden wel een beetje beschermd trouwens hoor, de rand die er omheen zit is namelijk een stuk hoger.
Als het een probleem was hadden alle schijven wel volledige bescherming gehad.

• Bigs
  • Niet online
[semi-flame]
Je in 4 topics gepost, en dat zijn alle 4 topics van jouzelf. Help eerst een ander ook eens :)
[/semi-flame]

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 25 december 2000 14:45 schreef Bigs het volgende:
[semi-flame]
Je in 4 topics gepost, en dat zijn alle 4 topics van jouzelf. Help eerst een ander ook eens :)
[/semi-flame]
Sociale controle? ;)

• Bigs
  • Niet online
Op maandag 25 december 2000 14:58 schreef wfvn het volgende:

[..]
Sociale controle? ;)
Verveling :)

Verwijderd

Ik heb hier een seagate baracuda II 20 gig en die is ook helemaal dicht, geen tjippies te zien :)

Verwijderd

TIP: je kan ook z'n hdd koeler kopen van coolermaster dan zet je hem daar in en dan is hij helemaal beschermd

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Same here.....
Dichte Seagate
Vorige week maandag een defecte 6.3 gig opgestuurd.... Nu een 8.4 gig terug met afgedekte printplaat... modelnummer ST38410A
edit:

die afdekking is trouwens een of ander rubber 'jasje', dus geen metalen plaat :?

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:44
Doe iets goedkoper voor 60GB: koop 4x20GB en zet het zooitje in RAID5. Is nog beter beschermd dan extra metalen plaatje.
Pagina: 1