Toon posts:

[WinXP] Geen enkel programma start op *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel groot en vaag probleem,

Ik kan namelijk geen enkel programma meer openen omdat hij op een of andere vage manier geen associatie heeft met alle bestanden. :'( :'( :'(
Als ik dubbelklik op een bestand/programma dan zegt hij: "windows kan het volgende bestand niet openen" en vervolgens kun je kiezen of hij gaat zoeken naar het bijbehorende programma op internet of zelf selecteren.

Verder zijn er allerlei dingen die ineens niet meer opstarten, zoals alle programma's in het configuratiescherm, de netwerkverbindingen, de snelkoppelingen naast de startbalk etc. :'( :'( :'(

Nu heb twee mogelijkheden waar dit door zou kunnen komen,
1) ik heb fifa 2004 geinstalleerd
2) ik heb een paar programma's ge-uninstalled en daarbij heb ik zelf (lees:custom) alle bestanden geselecteerd in het software uninstall menutje en vervolgens verwijderd. |:(

Nou heb ik twee vragen:
1) Is het mogelijk dat bij mogelijkheid (2) alle dll's naar die programma bestanden verwijzen is verwijderd? En zo ja, hoe los ik dit op zonder een windows re-install?
2) Is het iets anders dan mogelijkheid (2) en komt het misschien door een virus of mogelijkheid (1)

Ik baal hier flink van, de pc liep net zo lekker strak :'(

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Ik zou zoiezo eens een volledige virus scan draaien want klink allemaal erg vaag.

Probeer daarna eens met de install CD van XP, de repair optie.

There is no art to find the minds construction in the face

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:35
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 14:22:
Ik heb een heel groot en vaag probleem,

Ik kan namelijk geen enkel programma meer openen omdat hij op een of andere vage manier geen associatie heeft met alle bestanden. :'( :'( :'(
Als ik dubbelklik op een bestand/programma dan zegt hij: "windows kan het volgende bestand niet openen" en vervolgens kun je kiezen of hij gaat zoeken naar het bijbehorende programma op internet of zelf selecteren.

Verder zijn er allerlei dingen die ineens niet meer opstarten, zoals alle programma's in het configuratiescherm, de netwerkverbindingen, de snelkoppelingen naast de startbalk etc. :'( :'( :'(

Nu heb twee mogelijkheden waar dit door zou kunnen komen,
1) ik heb fifa 2004 geinstalleerd
2) ik heb een paar programma's ge-uninstalled en daarbij heb ik zelf (lees:custom) alle bestanden geselecteerd in het software uninstall menutje en vervolgens verwijderd. |:(

Nou heb ik twee vragen:
1) Is het mogelijk dat bij mogelijkheid (2) alle dll's naar die programma bestanden verwijzen is verwijderd? En zo ja, hoe los ik dit op zonder een windows re-install?
2) Is het iets anders dan mogelijkheid (2) en komt het misschien door een virus of mogelijkheid (1)

Ik baal hier flink van, de pc liep net zo lekker strak :'(
vraag 2 is nogal makkelijk op te lossen,update je virusscanner en draai hem (desnoods in veilige modus)
werken de progs eigenlijk in veilige modus wel?
welk windows?
als het 2000 of xp is kan je de recovery miss proberen :?

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-02 12:42
Was er 3 maanden geleden niet een virus die hetzelfde tot gevolg had?
Is die FIFA2k4 legaal?

Bij XP idd de recovery.

TIP: Ghost rulez! _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door its_Muppet op 20-07-2004 14:32 ]

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Verwijderd

Topicstarter
Muppet schreef op 20 juli 2004 @ 14:26:
Ik zou zoiezo eens een volledige virus scan draaien want klink allemaal erg vaag.

Probeer daarna eens met de install CD van XP, de repair optie.
Hmm, dat van die repeir CD heb ik geprobeert, maar dat lukt niet omdat die allerlei .exe bestanden moet opstarten wat ie vervolgens gewoon domweg vertikt. En een virusscan is ook wel leuk bed8, maar dat gaat ook niet omdat er geen enkele exe opstart.
Zelfs een online virusscan lukt niet omdat de internet-explorer alle pagina's die ik open gelijk opslaat :( inplaats van te bekijken in internet explorer (wat overigens ook een exe is, grrrr :(

Denk trouwens niet dat t een virus is, omdat ik de virusscanner om de dag laat scannen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welk OS? Zeer relevant en in Windows Operating Systems zelfs verplichte info: WOS Policy ;)
Er zijn / waren zeer veel virussen (en virusscanners die hun schoonmaakwerk niet goed doen) die die doen / deden. Zie Software Algemeen FAQ *oud* voor een oplossing.

edit: ah, XP dus. Dan pas ik de topictitel wat aan.

En geen virus omdat je vaak scant: vaak updaten is belangrijker en er bestaat geen virusscanner (behalve een PC zonder I/O) die alles tegenhoudt :)

[ Voor 24% gewijzigd door F_J_K op 20-07-2004 14:36 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Idd, sorry, was ik vergeten te vertellen, ik draai winxp met norton systemworks2004=antivirus2004

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Zoals FJK al vroeg; welk OS?

Heb je safe mode al geprobeerd om te zien of je daar wat meer kan doen? Heb je al geprobeerd om met een andere gebruiker in te loggen?

Verder de standaard dingen waarvan het een en ander al gemeld is; run een volledige antivirus scan en een spyware scan (deze laatste lijkt me onwaarschijnlijk daar spyware meestal andere 'side-effects' heeft, maar toch).

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• its_Muppet
Goed en door de vorige reacties te lezen zal het waarschijnlijk idd wel WXP zijn. Download de volgende tool ff, hernoem um naar stinger.bat en zet hem op flop. Draai dan op het slachtoffer dat stingertooltje.

http://download.nai.com/products/mcafee-avert/stinger.exe

[ Voor 14% gewijzigd door its_Muppet op 20-07-2004 14:41 . Reden: whooops URL vergeten ]

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Verwijderd

Topicstarter
Device Manager schreef op 20 juli 2004 @ 14:41:
Zoals FJK al vroeg; welk OS?

Heb je safe mode al geprobeerd om te zien of je daar wat meer kan doen? Heb je al geprobeerd om met een andere gebruiker in te loggen?

Verder de standaard dingen waarvan het een en ander al gemeld is; run een volledige antivirus scan en een spyware scan (deze laatste lijkt me onwaarschijnlijk daar spyware meestal andere 'side-effects' heeft, maar toch).
Hmmm, ik ben nu al een kwartier bezig, maar ik kan niet in de safe modus komen, f8 heb ik al geprobeert, de boot.ini al aangepast, maar lukt gewoon niet. Heeft dat ook wat te maken met het geheel???

Verwijderd

Topicstarter
its_Muppet schreef op 20 juli 2004 @ 14:41:
Goed en door de vorige reacties te lezen zal het waarschijnlijk idd wel WXP zijn. Download de volgende tool ff, hernoem um naar stinger.bat en zet hem op flop. Draai dan op het slachtoffer dat stingertooltje.

http://download.nai.com/products/mcafee-avert/stinger.exe
Hmm, ik heb dus stinger gedownd maar ik kan hem op geen enkele manier aan het lopen krijgen op mijn pc. Niet als exe, niet als bat, niet als com, hij doet t gewoon niet.

Diepe zucht

• its_Muppet
Benodigdheden:

-2x floppy
-1x Goede PC met Inetverbinding
-1x slechte PC met (probably) 4us

Ingredienten:

bootdisk http://mbkinnyc.dyndns.or...air/BootDisk/boot98sc.exe

dos 4usscanner ftp://ftp.f-prot.com/pub/f-prot.zip

Bereidingswijze:

Volg de stappen op het scherm

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:55

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 14:57:
[...]

Hmm, ik heb dus stinger gedownd maar ik kan hem op geen enkele manier aan het lopen krijgen op mijn pc. Niet als exe, niet als bat, niet als com, hij doet t gewoon niet.

Diepe zucht
Probeer eens datgene wat hier staat. (Dat tooltje dus ff downloaden en draaien.)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

FlipFluitketel schreef op 20 juli 2004 @ 15:36:
[...]

Probeer eens datgene wat hier staat. (Dat tooltje dus ff downloaden en draaien.)
Ik weet ook en pc met zo'n probleem.
Kan alleen via de trayicon msn opstarten en verder niets.
Verder ook geen programma's, niet eens taskmanager.
Kan ik ook wel even proberen die inf file.
Maar hoe ga ik die inf-file installen zonder explorer.
Via start > run oid?

• its_Muppet
Je hebt trouwens wel de Repair optie van de WXP CD gebruikt, maar heb je ook de systeemherstel functie binnen XP. Kan je daarbij / heb je dat al geprobeert?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:31

Turkish

zhé germans

Denk dat het een registry fout is door een virus.

Kijk eens of je regedit.exe kan starten en mocht dit niet lukken hernoem dit bestand dan naar regedit.com en kijk dan of de verwijzingen in de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\exefile\shell\open\command allemaal op .exe eindigen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:55

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 15:44:
[...]

Ik weet ook en pc met zo'n probleem.
Kan alleen via de trayicon msn opstarten en verder niets.
Verder ook geen programma's, niet eens taskmanager.
Kan ik ook wel even proberen die inf file.
Maar hoe ga ik die inf-file installen zonder explorer.
Via start > run oid?
Als je die pagina had gelezen had je gezien hoe het moet.. (rechtermuisknop op die inf file en dan installeren kiezen..)
Turkish schreef op 20 juli 2004 @ 15:48:
Denk dat het een registry fout is door een virus.

Kijk eens of je regedit.exe kan starten en mocht dit niet lukken hernoem dit bestand dan naar regedit.com en kijk dan of de verwijzingen in de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\exefile\shell\open\command allemaal op .exe eindigen ;)
Dat zet dat bestandje waar ik naar verwijs dus automatisch weer goed (als het goed is tenminste..)
TS vermeldde trouwens ook al dat ie stinger had hernoemd naar .bat en .com en dat werkte ook niet.. Denk dus niet dat ie regedit.com zal kunnen starten.

[ Voor 41% gewijzigd door FlipFluitketel op 20-07-2004 16:57 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1