Toon posts:

[Versterker] Yamaha AX-496 defect.

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ongeveer 1,5 jaar geleden heb ik een Yamaha AX-496 versterker gekocht, maar sinds een korte tijd is mijn CD-DVD ingang (verguld) kapot gegaan, tenminste.. er komt gewoonweg geen geluid meer uit.
De rest van de ingangen doen het gewoon nog.

Ik heb nog wel garantie, dus zo'n probleem is het niet, alleen wat ik me afvraag is ; hoe is dit mogelijk ?

Het is wel zo dat ik mn audiokabel vervangen heb door een Monstercable, maar daar zou het niet aan kunnen liggen neem ik aan.

Wat ik wel heb meegemaakt is, dat als mn minijack (van die kabel) tegen de kast van mn computer aankomt, hij een klein vonkje maakt (volgens mij ligt dit aan de aarding)
Maar ook dat zou in principe niet _zo_ erg moeten zijn toch ?

Ik heb alles al een keer geaard, maar dan krijg ik een onwijze brom in mijn geluid als ik het een beetje hard zet.

Mijn vraag is nu eigenlijk waardoor is dit defect gekomen ?
Want ik heb weinig zin om nog een keer deze problemen de krijgen.

Situatie :

code:
1
2
3
4
Versterker : 

CD-DVD ingang : Computer
Aux ingang        : TV

voor de rest is er nix op aangesloten

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:46

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 14:15:
Ik heb nog wel garantie, dus zo'n probleem is het niet, alleen wat ik me afvraag is ; hoe is dit mogelijk ?
Eenvoudige manier om erachter te komen is: terug brenegen, laten maken, en vragen waaraan het lag ;) Je hebt toch nog garantie, en in een glazen bol kijken kunnen wij ook niet :+

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hij is stuk gegaan :P

Dit kan echt niemand beantwoorden en heeft ook niet echt heftige discussiewaarde ben ik bang ;). Laat hem repareren en vraag idd naar de oorzaak :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.