Toon posts:

Constant bitrate met ffmpeg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer nu een avi file te converten naar een mpeg file om op dvd/svcd te branden (in linux (gentoo)).
Met transcode gaan sommige files goed, maar bij veel andere files gaat de av sync helemaal verkeerd.
Daarom ben ik overgestapt op ffmpeg, wat de av/sync iig binnen de halve seconde houdt ofzo. Daar is mee te leven en dat is ook makkelijker te corrigeren.
Maar ik heb een scriptje wat berekend welke bitrate ik moet gebruiken zodat het netjes op een dvd / svcd past. Als ik dan die bitrate (-b) invoer in ffmpeg, zegt hij wel dat hij die gebruikt, maar zit hij er heel ruim onder. Ook als ik de bitrate tolerance laag zet, en de max en min bitrate vlakbij 'luisterd' hij daar niet naar.
Eigenlijk wil ik het liefst gewoon een constante bitrate.
Want ik neem aan dat mijn dvd speler niet zo goed met vbr omgaat, want de svcd's met een 'te lage bitrate' doen het op m'n pc goed, maar op m'n stand alone dvd speler gaan ze schokken, waardoor de audio weer out of sync komt :(
En in een film kwam er, toen het beeld plotseling veranderde, niks snel tevoorschijn. Hij deed er 2 seconde over om het nieuwe beeld op te bouwen. Volgens mij zou dit ook goed moeten gaan met een hogere, constante bitrate.

Verwijderd

Ffmpeg support geen constante bitrate. Heb ik een maand lang om gebedeld, ze doen het gewoon niet. "Als je het wilt, implementeer het dan zelf maar". Met -maxbitrate en -minbitrate komt je vaak nog een heel eind, maar het is niet VCD compliant.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 19:49:
Ffmpeg support geen constante bitrate. Heb ik een maand lang om gebedeld, ze doen het gewoon niet. "Als je het wilt, implementeer het dan zelf maar". Met -maxbitrate en -minbitrate komt je vaak nog een heel eind, maar het is niet VCD compliant.
Ah bah, dan weet ik dat tenminste, bedankt. Wat kan je dan wel goed gebruiken voor SVCD / DVD compliant dingen, want als ik dus transcode gebruik dan loopt audio / video helemaal uit sync :(

Verwijderd

Ik gebruik mpeg2enc van mjpegtools. Er staat een HOWTO op hun website over welke tools je in welke volgorde moet gebruiken.