Toon posts:

[xp home] verloren wachtwoord

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik niet meer als beheerder kan inloggen, heb ik op andere forums gezocht naar een oplossing; dit gevonden: in de veilige modus opstarten, in windows/system32/config het herbenoemen van de file *.SAM in naam naar keuze; wanneer ik dat probeer wordt me dat geweigerd, vermoedelijk omdat ik iets moet veranderen in mijn mapopties; wie weet een oplossing?

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
je kunt niet meer als administrator inloggen? hoe komt dat?

ben je je wachtwoord vergeten? of is er iets gecrashed?

Mijn rig

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Format C:
Reinstall Windows
Kost het minste tijd... En ik mag aannemen dat je Windows LEGAAL is ;)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

John the Ripper? (linux tooltje om passwords te recoveren van NT based windows)
ERD Commander CD? (CD met allermaal tools, waaronder een GUI waarin je een programma "locksmith" terug vind, om je password te weizigen)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 05:19
Er was ergens een programma dat je moest opstarten vanaf diskette en kon je het administrator wachtwoord resetten. Ik weet alleen niet meer hoe dat heette.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:39
Je kunt toch gewoon het administrator wachtwoord resetten of wijzigen met behulp van deze utility?

Hier is trouwens al vaker een topic over geweest, zie bijvoorbeeld [rml][ xp] login, kom er niet in.[/rml]

[ Voor 33% gewijzigd door kwiebus op 20-07-2004 14:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn wachtwoord was altijd blanko, op een gegeven moment ging xp om een wachtwoord vragen, daarna heb ik zitten klungelen in de map "gebruikersaccounts" met als gevolg dat ik mijn rechten als beheerder verloor en alleen kan inloggen met een gastaccount.
Ja, ik heb een legale xp-home

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag blijft dus: waarom kan ik *.SAM in windows/system32/config niet herbenoemen?

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:39
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 14:16:
Mijn vraag blijft dus: waarom kan ik *.SAM in windows/system32/config niet herbenoemen?
Omdat deze in gebruik is door windows.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Password resetten kan je dus doen met http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

Andere manieren zoals password achterhalen klinken mij veel te veel als l33t h4x0r / beveiliging omzeilen in de oren en dat is op GoT niet de bedoeling. Dus ik sluit dit topic: zie ook WOS Policy + GoT policy :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.