geluidsinstallatievragen

Pagina: 1
Acties:

• quarantaine
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-06-2013

quarantaine

mongtastic.be

Topicstarter
hier een deel foto's + commentaar. ( http://quarantaine.mongtastic.be/audio )
kan ik de versterker gebruiken die daar ligt om de boxen aan te sturen? geen kans op oververhitting ofzo? (lijkt mij nogal klein voor zo grote boxen aan te sturen) ook staat op de oude boxen 4ohm terwijl op de grote 8Ohm staat.

en als dit niet gaat, kan iemand me dan zeggen wat ik moet kopen bij velleman.be ? (bij velleman kits -> audio applications)
de bedoeling is om een ietwat deftig soundsysteem te krijgen op de pc zonder grote kosten (ben niet echt van plan om meer als 50euro eraan te geven).

ps:ik heb de faq gelezen maar er staat niet echt iets relevant/specifiek in betreffende dit.

Verwijderd

quarantaine schreef op 20 juli 2004 @ 13:53:
hier een deel foto's + commentaar. ( http://quarantaine.mongtastic.be/audio )
kan ik de versterker gebruiken die daar ligt om de boxen aan te sturen?
Heb je specs?
de bedoeling is om een ietwat deftig soundsysteem te krijgen op de pc zonder grote kosten (ben niet echt van plan om meer als 50euro eraan te geven).
Klinkt meer nederlands dan Belgisch ;)

• quarantaine

quarantaine

mongtastic.be

Topicstarter
nee , is van een el cheapo boxenset (zoals je ziet op de foto's) dus ik heb geen flauw idee hoeveel watt het aankan.
[...]

Klinkt meer nederlands dan Belgisch ;)
economisch denken mag toch ;)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 15:47
Als je de versterker op de voeding aansluit, output van je versterker op je boxen en input op je el-cheapo versterker dan zou 't moeten werken :)

|>

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:46

voodooless

Sound is no voodoo!

Probeer het gewoon. Veel kapot gaan kan er niet (die amp zal immers aan 8 Ohm minder vermogen leveren als aan die PC-speakertje). Als die grote speakers een hoge gevoeligheid hebben dan kan er best nog wel flink geluid uit komen met die paar watts. Anders zou ik eens kijken voor een 2e hands stereo ampje voor 50 euro :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• quarantaine

quarantaine

mongtastic.be

Topicstarter
alles aan elkaar gehangen en het werkt perfect alleen heb ik het probleem terug dat ik vroeger had (en waarom ik die oude boxen aan de kant heb gezet)
vreselijk geruis tot en met :/

(als iemand het wil horen, kan er gerust een filmpje van maken)
/edit filmpje : http://quarantaine.mongtastic.be/geluid.avi (zal rond 16.25geupload zijn)

[ Voor 16% gewijzigd door quarantaine op 20-07-2004 16:13 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:46

voodooless

Sound is no voodoo!

Is moeilijk te beoordelen of er ueberhaupt ruis is op dat filpje van jou, met 11024 Hz sampling rate en 8 bit heb je bijna alleen maar ruis ;) Maar ik kan het me goed voorstellen met zo'n brakke speaker set amp. Dat die dingen ruisen is tamelijk normaal :P

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 20-07-2004 16:30 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:21

remco_k

een cassettebandje was genoeg

quarantaine schreef op 20 juli 2004 @ 13:53:<knip>
ben niet echt van plan om meer als 50euro eraan te geven
<knip>
Voor 50 euro kun je een complete, beter dan die "troep" klinkende computer speaker set kopen.
... Misschien wel 2 ook.

[ Voor 17% gewijzigd door remco_k op 20-07-2004 17:22 ]

Alles kan stuk.

• quarantaine

quarantaine

mongtastic.be

Topicstarter
remco_k schreef op 20 juli 2004 @ 17:22:
[...]

Voor 50 euro kun je een complete, beter dan die "troep" klinkende computer speaker set kopen.
... Misschien wel 2 ook.
maar dat is de bedoeling niet :p
ga eens rondvragen in de familie voor een versterker (moet ik ineens niks uitgeven), het prutsen zelf doe ik graag (alhoewel ik niet bijster veel van audio afken)
Pagina: 1