Onderstaande code levert een plaatje op van 64x64 pixels, waarvan de eerste 4 rijen gevuld worden met een random kleur. Terwijl $y toch echt telt van 0 tot 63, en ik dus zou verwachten dat het *hele* plaatje gevuld zou moeten worden (wat ook de bedoeling is).
In de uiteindelijke code wordt het plaatje gevuld met kleuren die uit een database komen, maar ik heb even voor random kleuren gekozen om een compact stuk code te posten hier. 'Hij' leest namelijk wel alles goed uit de database, en het effect is hetzelfde (slechts de eerste 4 rijen worden gevuld).
Het lijkt wel alsof 'Hij' na 256 pixels vullen geen zin meer heeft.
'Hij' is overigens de ingebouwde apache van MacOS X met PHP 4.3.6 van entropy release 4.
Iemand een idee?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <?php $im = imagecreate(64, 64); for ($y=0; $y<=63; $y++): for ($x=0; $x<=63; $x++): $r = rand (0, 255); $g = rand (0, 255); $b = rand (0, 255); imagesetpixel($im,$x,$y, imagecolorallocate($im, $r,$g,$b)); endfor; endfor; ob_start(); imagepng($im); $s = ob_get_contents(); ob_end_clean(); header('Content-type: image/png'); print $s; ?> |
In de uiteindelijke code wordt het plaatje gevuld met kleuren die uit een database komen, maar ik heb even voor random kleuren gekozen om een compact stuk code te posten hier. 'Hij' leest namelijk wel alles goed uit de database, en het effect is hetzelfde (slechts de eerste 4 rijen worden gevuld).
Het lijkt wel alsof 'Hij' na 256 pixels vullen geen zin meer heeft.
'Hij' is overigens de ingebouwde apache van MacOS X met PHP 4.3.6 van entropy release 4.
Iemand een idee?