[Unix] Print probleem

Pagina: 1
Acties:

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-02 11:21

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Topicstarter
Hoi,

Voor een implementatieproject in Duitsland worden we geconfronteerd met het volgende probleem:
In Düsseldorf wordt een HP Compaq Alpha machine geplaatst. Hierop draait een m.b.v. Powerhouse ontwikkelde zware applicatie. Database is Oracle 8. Deze applicatie wordt benaderd met Telnet (terminalemulatie). De gebruikers bevinden zich in verscheidene lokaties, die via VPN verbonden zijn. Het centrale kantoor en de regio's bevinden zich NIET in één domein.
Vanuit de Unix worden printopdrachten (boekingsverslagen) aangemaakt. Deze dienen rechtstreeks geprint te worden op de (HP) printers op de regio's. Deze printers worden op de Unix aangemaakt. Dit lukt allemaal prima bij een situatie waarbij de clients en de server zich in één domein bevinden.

Hoe kan ik de Unix printjobs routeren naar de regioprinters? Ik dacht zelf aan het volgende:
Unix printjob print naar een vaste poort (weet zo even niet welke). Ik geef het routeradres/WAN adres op in de Unix. Deze poort wordt via NAT op de router doorgegeven aan het interne IP adres van de printer. Kan dit, of is er een betere/handigere oplossing?

HENG HENG

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > PNS

Tijd voor een nieuwe sig..

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Dit kan... Je moet op je routers portforwarding doen naar poort 9100van het lokale IP Adres, lijkt me zelfs de ENIGE oplossing ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Pannenkoekkie op 20-07-2004 14:23 . Reden: 9100!!!!!! ]

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-02 11:21

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Topicstarter
Pannenkoekkie schreef op 20 juli 2004 @ 14:10:
Dit kan... Je moet op je routers portforwarding doen naar poort 9200 van het lokale IP Adres, lijkt me zelfs de ENIGE oplossing ;)
Dank voor zover :) we gaan het proberen...

HENG HENG

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-02 16:45
Wat versta je onder "een domein"? Bedoel je hierme dat ze niet in hetzelfde DNS domain zitten en / of dat het geen gerouteerd netwerk is?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

jeroen1001 schreef op 20 juli 2004 @ 13:26:
Voor een implementatieproject in Duitsland worden we geconfronteerd met het volgende probleem:
In Düsseldorf wordt een HP Compaq Alpha machine geplaatst. Hierop draait een m.b.v. Powerhouse ontwikkelde zware applicatie. Database is Oracle 8. Deze applicatie wordt benaderd met Telnet (terminalemulatie). De gebruikers bevinden zich in verscheidene lokaties, die via VPN verbonden zijn. Het centrale kantoor en de regio's bevinden zich NIET in één domein.
Domein ? Unix machines kennen geen domeinen. Indien je over DNS spreekt is het een kwestie van een goede DNS config.
Vanuit de Unix worden printopdrachten (boekingsverslagen) aangemaakt. Deze dienen rechtstreeks geprint te worden op de (HP) printers op de regio's. Deze printers worden op de Unix aangemaakt. Dit lukt allemaal prima bij een situatie waarbij de clients en de server zich in één domein bevinden.

Hoe kan ik de Unix printjobs routeren naar de regioprinters? Ik dacht zelf aan het volgende:
Unix printjob print naar een vaste poort (weet zo even niet welke). Ik geef het routeradres/WAN adres op in de Unix. Deze poort wordt via NAT op de router doorgegeven aan het interne IP adres van de printer. Kan dit, of is er een betere/handigere oplossing?
Wat voor VPN ? hoe is het netwerk geroute ? Hebben de printers een gateway ? Hoe zijn de printers aangesloten ?

Ik vrees dat zonder meer info hier geen uitspraken over gedaan kunnen worden.
Pagina: 1