[koeling] casefan als cpu-koeler?

Pagina: 1
Acties:

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Ik had op mijn flex-atx boardje (intel YA810 - boardje van een Ipaq desktop) een tijdlang een Celeron (5 of 600 ofzo) zitten waar ik een groot koelblok voor AMD had zitten en daar zette ik toen met 2 elastiekjes een casefan op vast. Dit ging gewoon goed en ik kon 'm gewoon een etmaal aan laten staan voor downloads.

Nu ging dat goed, maar wat als ik er een 1 ghz p3 of celeron op ga zetten? Ik heb namelijk nog een 12v casefan liggen. De fan is groter dan het koelblok, dus daar moet ik iets op gaan verzinnen. Moet ik de fan zelf direct op het blok bevestigen of is het slimmer hem er een aantal centimeters vanaf te zetten? Zou ik 'm ook nog via een molexconnector op 7 volt zetten of is dat niet slim?

Verwijderd

Fan gelijk op het blok leggen/bevestigen. en daarna daar het fan op blazen zetten ;) gaat wel lukken denk ik :)

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Je kunt natuurlijk ook gewoon een koeler erbij kopen. Zo'n koelertje kost misschien een keer maximaal 10 euro :)

Maar als je het toch zo zou willen doen zou ik het gewoon proberen , casefan erop (geen ruimte ertussen laten) en op 12 volt. Mocht hij dan echt koel zijn kun je alsnog overwegen hem op 7 Volt te zetten :)

Raku

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Je moet ff zoeken, maar er zijn ook van die converters te koop.

Daarmee kan je een 80 mm fan op een koelblok bevestigen waar een 60 mm of kleiner hoort te zitten.
Wat voor fan zit er origineel op?

Zijn vrij goed verkrijgbaar.

Ach ja..........

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Kopen kan altijd nog. Het gaat natuurlijk om het hobby'en he?

Heb van de bouwmarkt nog stukje aluminium hoekprofiel liggen. Als ik nou gaatjes boor in het koelblok en in die profielen, kan ik waarschijnlijk daar die fan op plaatsen.