Toon posts:

iBook voor videomontage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een 12 ibook 1ghz aanschaffen, voornamelijk om er video mee te bewerken.

Heeft iemand ervaring of het standaardgeheugen van 256mb genoeg is om zonder problemen een dv film van een uurtje te maken/voorzien van titels, beeldovergangen en dan terug te schrijven naar mijn DV camera?

Op mijn gewone huis iMac G3/300 met 64 mb heb ik problemen als er scenes moeten worden verwerkt, waar veel zoombewegingen in voorkomen. Ik krijg dan last van een stotterend beeld, vooral als er dan ook nog titels enz in de scene zitten verwerkt.
Kan ik iMovie 2 gebruiken als iMovie 4 niet blijkt te voldoen? Schijnen nog al wat klachten over te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door chem op 21-07-2004 11:37 . Reden: puinzooi reformatted ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

lol heb je dit vanaf een andere board gecopy paste ofzo? :)

Een advies dat binnen AT wordt gegeven is dat je altijd zoveel mogelijk RAM erin stopt als je je kan veroorloven. Ik ben ook vaak tegengekomen dat een Powerbook dan beter is, zoals onlangs in dit topic van Slagroom: iBook verkopen, 2e hands Powerbook kopen staat ook het een en ander. Dat ging dan weliswaar over Garageband, maar toch wel goed vergelijkingsmateriaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Nitai op 20-07-2004 12:58 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Ik doe precies wat jij wilt op mijn 1GHz 12" iBook. Eerst had ik de standaard 256mb erin, nu heb ik dat uitgebreid tot 768. Ik weet niet welk software pakket je wilt gebruiken, maar ik gebruik iMovie en dat bevalt heel erg goed. Het systeempje is snel zat daarvoor dus de meerpijs voor een powerbook vind ik niet opwegen qua dit. De meerprijs van het geheugen (kost haast niks via online geheugenshops) is het geld dubbel en dwars waard! Vooral bij het maken van transission en effecten ben ik heel erg blij met mijn geheugen-upgrade.

Verwijderd

voor iMovie is het geen probleem, maare voor FCP (Final Cut Pro) moet je wel wat zwaarders hebben.

Verwijderd

256mb is veeeel te weinig voor je video montage! de ibook zal op zich wel voldoen, maar ram moet je bijsteken of het zal tergend traag gaan!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 11:34

chem

Reist de wereld rond

Odiug, ik heb je bericht aangepast naar iets dat leesbaar is.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1