Daar hebben we het volgende probleem. Ik heb de volgende code die ik gebruik om een checkbox waarde uit een Db te halen.
Als het veld ma leeg is moet hij een lege checkbox weergeven en als dit veld wel een waarde heeft moet hij een gecheckte checkbox weergeven. Dit gaat goed.
Maar als ik een lege checkbox aanvink bijv. ma dan moet hij een bepaalde waarde neerzetten in de database. Na het submiten wordt de volgende code uitgevoerd:
wat is er fout aan??? De waarden klant en wk worden dmv een hidden veld meegestuurd.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| if ($row->ma == "") { echo "<input name=\"ma\" type=\"checkbox\" value=\"ma\" >"; } else { echo "<input name=\"ma\" type=\"checkbox\" value=\"ma\" checked>"; } |
Als het veld ma leeg is moet hij een lege checkbox weergeven en als dit veld wel een waarde heeft moet hij een gecheckte checkbox weergeven. Dit gaat goed.
Maar als ik een lege checkbox aanvink bijv. ma dan moet hij een bepaalde waarde neerzetten in de database. Na het submiten wordt de volgende code uitgevoerd:
code:
1
2
3
4
5
| if ($ma) { $sql = "UPDATE klantwk SET ma = 'x' WHERE klant ='$klant' AND wk = '$wk'"; mysql_query ($sql) or die(mysql_error()); } |
wat is er fout aan??? De waarden klant en wk worden dmv een hidden veld meegestuurd.