Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Nokia 6610i] Toetsenboard verlichting valt soms uit...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweaker, zit met probleempje.
De verlichting achter de toetsjes van mijn nokia 6610i valt soms weg. Als ik een sms je aan het typen ben of door het menu blader (iig een handeling waar het TB voor moet gebruiken), dan valt de verlichting weg.

Niet alle led's gaan uit, alleen de bovenste regel, of de onderste leds.

Al paar keer het hoesje er afgehaald en het toetsenboardje (zo noem ik het maar ff) aangedrukt etc.
Dan geeft hij voor de komende paar uur geen problemen. Maarja, daarna begint het weer van voor af aan.

Wat kan ik hier aan doen? Ervaringen van andere mensen? WHelp!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-11 15:31
Reset m is naar fabrieksinstellingen?
Zit de voorkant wel goed vast?

Garantie?

[ Voor 31% gewijzigd door marccom op 20-07-2004 12:49 ]

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
marccom schreef op 20 juli 2004 @ 12:23:
Reset m is naar fabrieksinstellingen?
Zit de voorkant wel goed vast?

Garantie?
Lijkt me een Hardware probleem. Heb gewoon garantie tot september volgend jaar. Echter wil ik me phone niet voor 3 weken kwijt :(

Ik denk dat de voorkant té goed vast zit ;) waardoor hij op een circuit drukt of zo van die lampjes... :?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 12:50 ]

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 15:10
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 12:18:
Beste Tweaker, zit met probleempje.
De verlichting achter de toetsjes van mijn nokia 6610i valt soms weg. Als ik een sms je aan het typen ben of door het menu blader (iig een handeling waar het TB voor moet gebruiken), dan valt de verlichting weg.

Niet alle led's gaan uit, alleen de bovenste regel, of de onderste leds.

Al paar keer het hoesje er afgehaald en het toetsenboardje (zo noem ik het maar ff) aangedrukt etc.
Dan geeft hij voor de komende paar uur geen problemen. Maarja, daarna begint het weer van voor af aan.

Wat kan ik hier aan doen? Ervaringen van andere mensen? WHelp!
Klinkt als een bekend probleem wat ik ook heb gehad met mijn gewone 6610. Ze hebben er allemaal last van heb ik gezien. Gewoon iets waar je weinig tegen kunt doen. HEt is meer flikkeren van de background verlichting dan uitvallen als het goed is. Ik had/heb het ook en ken er meer in mij omgeving dus niks om je zorgen over te maken.

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-11 09:40

wasco

brightest crayon in the box

ja ik heb het ookgehad met de gewone 6610
ik wou hem ervoor binnenbrengen maar heb het altijd uitgesteld en nu bedenk ik me opeens dat het al maaanden is dat ik er nog last van heb gehad.

wasco [the brightest crayon in the box]

Verwijderd

Topicstarter
wasco schreef op 20 juli 2004 @ 13:22:
ja ik heb het ookgehad met de gewone 6610
ik wou hem ervoor binnenbrengen maar heb het altijd uitgesteld en nu bedenk ik me opeens dat het al maaanden is dat ik er nog last van heb gehad.
Ja, kijk, het is niet mega storend of zo. Maar ja, beetje ongewoon. Ben bang dat als ik hem voor garantie inlever dat je hem 1 maand later terug krijgt en het na 1 week weer terug is... maaru, het is nu weer de bovenste rij ledjes die af en toe uitvallen als je een toetsje indrukt...

PS ik noem het niet echt flickeren van die lampjes. Soms zijn ze 2 sec. uit na indrukken van een toetsje. Drukte paar keer hard (nee, niet té) op de knopjes, en lichtjes doen het weer :?...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 15:53 ]

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Stukje plastic van een snelhechter tussen de toetsjes en de telefoon zelf doen werkt perfect :) (wel goed op maat knippen)

Verwijderd

Topicstarter
nokia6610 schreef op 20 juli 2004 @ 18:00:
Stukje plastic van een snelhechter tussen de toetsjes en de telefoon zelf doen werkt perfect :) (wel goed op maat knippen)
Hmzz, dus dat stukje plastic met die 2 gaatjes er in;
Afbeeldingslocatie: http://www.os-wageningen.nl/images/512220.gif

Dus op maat knippen, en dan, horizontaal of verticaal onder het toetsenboardje (plakken :?).

Heb je niet een foto of zo ;) je zou me enorm helpen

Verwijderd

Topicstarter
Goedaardige schop ;)

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 15:31
je wilt toestel niet 3 weken kwijt zijn , zoals je schreef

ga eens langs een nokia service point !

b.v. een nokia store

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
Ghostface schreef op 21 juli 2004 @ 16:26:
je wilt toestel niet 3 weken kwijt zijn , zoals je schreef

ga eens langs een nokia service point !

b.v. een nokia store
hmz... ik ben met m'n gewone 6610 ook naar me dealer teruggeweest voor zo'n zelfde probleem... ok, de interval was iets korter, maarja... In ieder geval heb ik nu niet veel zin om voor de **tiende keer (de sterretjes markeren een zelf in te vullen aantal :+ ) terug te gaan voor alwéér dat probleem... Bij mij is 't met de hele led-aansturing mis (dus ook 't backlight van me display...) maar ik vind 't nog wel ff om aan te zien. Ben toch van plan om eens over te gaan op een andere foon. Deze is alweer bijna 2,5jr. oud (m'n vorige toestel deed 't 5jr prima en was ook een nokia... :? Tweeënhalf jar lijkt me dan ietwat kort of zie'k da fout?).

Verwijderd

Ik had dat probleem ook met mijn 6610 in het begin en na verloop van tijd ging het vanzelf weg. Na een software update nooit geen last meer van gehad maar lijkt me sterk dat dat door die software update kwam.

Gewoon geluk denk ik :)

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-11 15:31
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 20:34:
Ik had dat probleem ook met mijn 6610 in het begin en na verloop van tijd ging het vanzelf weg. Na een software update nooit geen last meer van gehad maar lijkt me sterk dat dat door die software update kwam.

Gewoon geluk denk ik :)
Je wil niet weten wat een software update aan hardwarematige problemen kan oplossen, heb tot nog toe alleen maar Nokia's laten upgraden (een 3210, een 3310 en een 8210) en na de upgrade waren ze veel beter qua geluidskwaliteit en (netwerk) ontvangst. Gelijk waren alle vage problemen verdwenen (half wazig display, bereik wat steeds wegviel, spontaan vastlopen/herstarten van de telefoon) (misschien kunnen ze toch niet zo best tegen gooien en stuiteren >:) )

Ik weet het, het klinkt onwaarschijnlijk maar het werkt wel! :)

Ik zou dus gewoon ff met dat ding naar een Service Center gaan, volgens mij zit er eentje in Zoetermeer, anders zit er een in de binnenstad van Rotterdam (maar volgens mij repareren die niet zelf). Ben je trouwens lid van Club Nokia, dan krijg je volgens mij zo een leentoestel mee en wordt je sneller geholpen?

Toch wel jammer dat het Business Center in Gouda gesloten is, 3000x betere service dan de Primafoon zaak... Kwam aan met defecte telefoon, werd meestal opgestuurd, kreeg een leentoestel (terwijl ik daar geen recht op had/niet voor betaalde) en was binnen 4 dagen gerepareerd! Na 5x mn 3210/3310 opgestuurd te hebben waren ze het zat, kreeg ik zo een nieuwe mee :) (was bij primafoon, waar ik hem kocht nog een heel probleem, 4 weken reparatietijd, geen leentoestel etc)

Helaas heeft mn 8210 nu weer bereikproblemen, mja ding is al 4 jaar oud nu geloof ik, maar na de update heeft ie toch nog een jaar goed gewerkt :)

Enne DD, komt t niet omdat je te veel smst ;)

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
csteelooper schreef op 21 juli 2004 @ 16:39:
[...]

hmz... ik ben met m'n gewone 6610 ook naar me dealer teruggeweest voor zo'n zelfde probleem... ok, de interval was iets korter, maarja... In ieder geval heb ik nu niet veel zin om voor de **tiende keer (de sterretjes markeren een zelf in te vullen aantal :+ ) terug te gaan voor alwéér dat probleem... Bij mij is 't met de hele led-aansturing mis (dus ook 't backlight van me display...) maar ik vind 't nog wel ff om aan te zien. Ben toch van plan om eens over te gaan op een andere foon. Deze is alweer bijna 2,5jr. oud (m'n vorige toestel deed 't 5jr prima en was ook een nokia... :? Tweeënhalf jar lijkt me dan ietwat kort of zie'k da fout?).
Gelukkig valt de backlight van me display (nog) niet uit! Dat zou ik iig wel behoorlijk irritant vinden.

Tja, lijkt me stug dat door software upgrade verholpen kan worden. Als bijv. de onderste laag ledjes uitvalt, druk ik op het bovenste deel van het toetsenboard, en hij werkt weer :?

Als iemand een permanente oplossing heeft ben ik erg blij. En ja, ik ben bang dat als ik hem laat repareren, het probleem na 2 weken gewoon weer terugkomt of zo.

Verwijderd

Topicstarter
Xchop

• Kwomkwommr
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 23:49
volgens mij heeft die software op de foon ook echt geen invloed op die lampies... ;(

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
RedskillZ schreef op 26 juli 2004 @ 04:53:
volgens mij heeft die software op de foon ook echt geen invloed op die lampies... ;(
Bij mij in ieder geval niet. En in de winkel waar ik 'm kocht zeiden ze toen ik voor de 6e keer daarheen kwam met wat voor een probleem dan ook aan m'n toestel, dat *dit* nokia model (6610 zonder i)toevallig wel erg veel fouten kende. Zoveel dat ze ook eerder zijn gestopt met produceren dan gepland. Nouja, zodra ik m'n contract kan verlengen ga ik dat zeker doen zodat ik een nieuw toestel kan gaan halen...
Pagina: 1