Toon posts:

[SMC ROUTER] Counterstrike probleempjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sindskort een SMC router die het perfect doet. Alleen is het zo dat als ik een server wil joinen, hij niet joint. Hij zegt telkens maar weer retrying retrying en nog maals retrying.

Moet ik bepaalde poorten open gooien oid?

Wat ik zelf geprobeerd is het volgende :

Router dynamisch gezet
- geen succes

Router statisch gezet
- geen succes

Advanced Firewall in de router uitgezet
- geen succes

Windows firewall is gewoon disabled.

Heb naar poorten gezocht maar kan verder niks vinden.

Heeft iemand hiero ervaring met een @home verbinding, SMC barricade router en counterstrike games?

Verwijderd

Topicstarter
heb de search al gebruikt en er waren idd een aantal topics met dit probleem alleen nergens een oplossing, svp geen slotje hierop

Verwijderd

Heb je al andere firmware erop gezet?

Poorten geforward? evt DMZ gebruiken, werkt dat?

En kicken gelieve pas na 24 uur te doen, niet na een kwartier...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 12:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een aantal poorten open gezet, het ziet er naar uit dat het lukt.. poortmapping was belangerijk, zou je me kunnen uitleggen wat dmz precies iis?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 12:36:
ik heb een aantal poorten open gezet, het ziet er naar uit dat het lukt.. poortmapping was belangerijk, zou je me kunnen uitleggen wat dmz precies iis?
Hiervoor ga ik je richting google verwijzen, en de handleiding. Is prima te achterhalen :)

Verwijderd

als je ergens "nap of napt" instelling hebt, moet je jou interne ip als default server instellen. en je probleem is opgelost

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Standaart poort voor CS is 27015 (TCP), forward die eens naar je PC... Should do the trick ;)

Mocht je meerdere PC's met CS naar internet willen...

Moet je in de opstartregel -clientport 27016 (en hoger natuurlijk) instellen...

En in je router hetzelfde poort instellen (in dit geval dus 27016) en die dan forwarden naar de correcte PC, die dus 27016 ingesteld heeft als poort... :)
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 12:26:
En kicken gelieve pas na 24 uur te doen, niet na een kwartier...
Denk niet dat het kicken was, maar een toevoeging gezien het 5 minuten na elkaar is, dus hij had beter kunnen editen in dit geval ;) (Dat pennetje met dat papiertje... ;))

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 21-07-2004 17:11 ]

Verwijderd

GJ-tje schreef op 21 juli 2004 @ 17:09:
Standaart poort voor CS is 27015 (TCP), forward die eens naar je PC... Should do the trick ;)

Mocht je meerdere PC's met CS naar internet willen...

Moet je in de opstartregel -clientport 27016 (en hoger natuurlijk) instellen...

En in je router hetzelfde poort instellen (in dit geval dus 27016) en die dan forwarden naar de correcte PC, die dus 27016 ingesteld heeft als poort... :)
ligt er net aan welke port de providr van de cs server meegeeft, kom het vaak genoeg tegen met cs dat het niet 27015/6 is. dus als je via nap/t instellingen je interne ip als default server insteld, forward ie alle porten naar je ultieme gamers pc.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 17:10:
ligt er net aan welke port de providr van de cs server meegeeft, kom het vaak genoeg tegen met cs dat het niet 27015/6 is. dus als je via nap/t instellingen je interne ip als default server insteld, forward ie alle porten naar je ultieme gamers pc.
Wat jij bedoelt, is voor de CS-server... Voor zover ik begrijp, heeft de topicstarter het juist over de client... ;)

Verwijderd

GJ-tje schreef op 21 juli 2004 @ 17:12:
[...]
Wat jij bedoelt, is voor de CS-server... Voor zover ik begrijp, heeft de topicstarter het juist over de client... ;)
juist, maar wanneer de server ingesteld staat op een andere port, en die staat bij de client niet open, connect hij ook niet. dus wanneer hij 27015 en 27016 open zet. zijn dat de enige servers waarnaar hij kan connecten.

Verwijderd

Forward gewoon de hele range van 27000 - 28000 , daar zitten heel veel spellen in. Spellen gebruiken vaak ook meerdere poorten, CS pakt naast de 27015 ook 27005 geloof ik mee.

Ben je daar ook vanaf :)

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Ik zit met hetzelfde probleem, en ik heb me helemaal scheel gezocht ben begin toch te twijfelen of er wel een oplossing voor is.

Het enigste wat werkt is idd de clientport handmatig meegeven, maar dit werkt niet via de commandline meer met steam, dus gewono even in console typen werkt, maar fijn is anders....

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 17:15:
juist, maar wanneer de server ingesteld staat op een andere port, en die staat bij de client niet open, connect hij ook niet. dus wanneer hij 27015 en 27016 open zet. zijn dat de enige servers waarnaar hij kan connecten.
Ja, maar wat de server verstuurd, komt toch op de client bij de ingestelde (of standaard) poort binnen?

Net als een trein, die over een wissel gaat... ;)
m33p schreef op 21 juli 2004 @ 17:19:
Het enigste wat werkt is idd de clientport handmatig meegeven, maar dit werkt niet via de commandline meer met steam, dus gewono even in console typen werkt, maar fijn is anders....
Wat gek, ik kan altijd maar 1 teken intypen in de console, en dan verdwijnt ie weer :/ Maar ik heb dan ook een tijd niet meer CS gespeelt...

En misschien speelt de topicstarter nog met CS1.5 die servers draaien immers ook nog :)

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 21-07-2004 17:22 ]

Verwijderd

is ook een hele grote kans dat het probleem niet bij jullie ligt,
zoals elke cser weet zijn er aardig wat ... hoe zal ik het zeggen... aardig wat update`s geweest van steam. en het is nog lang niet perfect. zit een grote kans in dat de steam servers regelmatig f*cked up doen en het daarom niet werkt met connecten en refreshen enzo. er komen nu nog steeds regelmatig steam update`s uit, wil je de changelog van deze update`s volgen? hou dan www.qt-zymotic.com in de gaten. die melden het altijd meteen wanneer er een update aankomt.

• m33p
GJ-tje schreef op 21 juli 2004 @ 17:20:
En misschien speelt de topicstarter nog met CS1.5 die servers draaien immers ook nog :)
Tot eind deze maand ja, en dat is nog maar 10 dagen, dus lijkt me zinloos om het daarvoor nog eventjes voor op te lossen ;)

Verwijderd

speel je counterstrike met een steamclient???

Mijn counterstrike met sweexrouter werkt gewoon goed, maar ik heb wel vaker gehoord van mensen die er problemen mee hadden. Zoek eens in het steam forum daar zijn meen ik wel vaker van dit soort topics aan de orde geweest. Het is echter wel een engels forum en lang niet zo netjes en opgeruimt als GoT.

http://www.steampowered.com/index.php?area=forums

• m33p
Ik heb iets van 2 weken lang dat steampowered forum door lopen zoeken. Er zijn veel threads over maar geen antwoorden, en het gaat er heeeeel gauw offtopic. Het enigste wat werkt, en wat ik wel op die forums gevonden heb is het clientport gebeuren. Helaas werkt dit niet meer met de steam versie, en ook niet als je HLSW / ASE o.i.d gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus een aantal poorten open gezet, het meest vreemde NU is weer dat het wel werkt met HLSW/ maar niet met de steam programma zelf.

Dus via hlsw kom ik wel games binnen, via steam zelf niet :S

vreemd vreemd vreemd.. als je wilt weten wat ik allemaal heb ingesteld :

Dit is wat ik in mijn router heb ingesteld op het moment :

- Router is dynamisch ingesteld, dus heb de hostname van @home (ccxxxxx-a) ingevoerd in mijn router. Deze pakt automatisch de servers.

- NAT instellingen heb ik een aantal poorten opengezet ivm met steam/counterstrike gamepjes. Dit zijn de poorten : UDP 27000-27085 / 1200 en voor TCP zijn dit 27030-27039. De poorten zijn afkomstig van deze site http://www.portforward.com/cports.htm.

- Firewall heb ik alleen in mijn router dus de geavanceerd firewall aanstaan. Dus heb geen zonealarm / windows firewall oid aanstaan.

Verder heb ik m`n router staan zoals hij normaal ook staat. Heb nog wel een nieuwere firmware overheen gegooid maar goed.

Heb zelf geprobeerd om :
- Router statisch te zetten > geen succes
- Firewall uit > geen succes
- Nog wat kleine instellingen > geen succes

Ik hoop dat dit genoeg informatie is

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 10:44 ]

Pagina: 1