rundll32.exe

Pagina: 1
Acties:

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Topicstarter
EDIT: Sorry voor de titel, fix?

Een nogal eigenaardig probleem heb ik hier.

Vooraf
Gisteravond had ik bedacht dat ik af wilde van Norton AV en een lichtere AV wilde. Kaspersky AV leek me na een klein onderzoekje wel wat. Dus ik deinstalleer NAV en installeer de trial versie van KAV (5.0 geloof ik). Die had geen POP3 checker en draaide sowieso niet zo geweldig, dus ik ging voor de download van KAV Personal Pro (4.5) in de veronderstelling dat die ook wel een trial periode heeft. Eerst de vorige KAV gedeinstalleerd, de 'nieuwe' erop. Gaf ook allerlei errors, alleen de update functie deed het.

Symptomen
- Windows laadt geen programma's meer in de system tray (behalve Volume Control en Kerio PF)
- Kan geen programma's meer starten, hij vindt ze simpelweg niet (ook niet als ik ze letterlijk in de explorer aanklik, niet via shortcut)
- Alleen de (Internet) Explorer doet het dus wel, maar Internet Explorer alleen als ik in de Explorer adresbalk een url intik
- Voordat ik een pagina van een website zie moet ik minstens 5x en soms wel 20x de volgende foutmelding wegklikken: Cannot load library for language 'JScript'. Path: 'C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Script Blocking\scrauth.dll'. Please contact Kaspersky Lab. for the solution.
- Bij elk item dat ik probeer te openen in het Control Panel krijg ik deze foutmelding: Windows cannot find 'rundll32.exe'. Make sure you typed the name correctly, ...
- Del-toets (numeriek) doet het niet meer

Wat heb ik geprobeerd?
- Windows starten in Veilige Modus geeft dezelfde problemen
- Een online virusscan (Trendmicro Housecall) uitvoeren bracht ook geen oplossing
- Ik kan dus geen programma's starten of deinstalleren

[ Voor 25% gewijzigd door X-Lars op 20-07-2004 12:16 ]

Verwijderd

De SCRAUTH.DLL kan niet uitgevoerd worden omdat Rundll32.exe beschadigd of verwijderd is. Al eens gechecked waar dat bestand gebleven is en of het terugzetten daarvan je probleem oplost zodat je een full AV/mallware scan kan doen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 12:24 ]

• X-Lars
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Topicstarter
Rundll32.exe staat nog wel in C:\WINDOWS\system32. Ik zal eens proberen of ik het kan terugzetten vanaf de WinXP CD.

Edit: ...ware het niet dat ik geen programma's kan starten, dus ook niet even in DOS expand.exe kan gebruiken om run32dll.ex_ terug te zetten. Ook niet via "Run..."

[ Voor 42% gewijzigd door X-Lars op 20-07-2004 12:29 ]

• X-Lars
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Topicstarter
Nou lag hier nog een laptop met Win98. Dus ik probeer daarop rundll32.ex_ te expanden, maar dan wordt het The EXPAND.EXE file is linked to missing export NTDLL.DLL:NlsMbCodePageTag.

Heeft iemand misschien een andere oplossing hoe ik aan rundll32.exe kan komen?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
nothing to see here :P

[ Voor 83% gewijzigd door Mike Jarod op 20-07-2004 13:11 . Reden: hier stond dus een linkje naar die file :) ]

• X-Lars
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Topicstarter
woeiii ;)

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11 07:52
Bij iemand langsfietsen met XP erop en daar rundll32.exe vanaf halen?

• X-Lars
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Topicstarter
OK, nu doet-ie het alleen nog met moeite in Safe Mode, anders krijg ik telkens een mooi blauw scherm :/

Reinstall dus maar, daar gaat de dag van vandaag. Alleen durf ik straks geen KAV meer te gebruiken ;)
Pagina: 1