Logitech® Cordless Click!™ Optical Mouse

Pagina: 1
Acties:

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:07
Ik ben op zoek naar een goede draadloze optische muis, die met een mini-ontvanger ook compact is met m'n laptop en ook voor linkshandig gebruik geschikt is. Nou is mijn oog gevallen op de Logitech® Cordless Click!™ Optical Mouse.

Wie heeft deze muis en kan mij hetvolgende vertellen:
Is deze muis geschikt voor linkshandig gebruik (of te wel is deze muis symetrisch)?
Op de site van Logitech zeggen ze van niet, maar de helpdesk zegt van wel :?
De Limited Edition van deze muis is wel voor linkshandig gebruik volgens de site en ik neem toch aan dat dit dezelfde muis is afgezien van een andere kleur en evt. de toebehoren.

Daaruitvolgend dan ook mijn volgende vraag: Wie heeft de Limited Edition en kan mij vertellen of deze muis ook geleverd wordt met de draadloze mini-ontvanger? Dit staat nl. ook weer niet op de site van Logitech 8)7

Het is sowieso drama om de juiste specificaties van Logitech muizen terug te vinden. Het vergelijkingsschema klopt echt voor geen meter |:(

Verwijderd

http://www.logitech.com/index.cfm/products/productlist/US/EN,CRID=19

Op bovenstaande pagina wordt vermeld dat de Logitech Cordless Click! Optical Mouse symmetrisch is (lees: geschikt voor links- en rechtshandigen). Er is echter ook een Logitech Cordless Click! Plus Optical Mouse, en die heeft niet alleen extra functies, maar is ook bedoeld voor rechtshandigen. Of er dan ook nog een Limited Edition-uitvoering is, kan ik je helaas niet vertellen. Mocht dat wel het geval zijn, zal deze naar aller waarschijnlijkheid gebaseerd zal zijn op de Plus-uitvoering, en dus bedoeld zijn voor rechtshandigen.

Wat ik dan wel weer vreemd vind, is dat wanneer je op bovenstaande URL in de rechterkolom zoekt op 'notebook' en 'cordless', deze twee modellen niet worden genoemd... m.a.w., zijn deze wel bedoeld voor notebook-gebruik? Zo ja, dan is de search-functie niet goed. En zo nee, is de vraag of je het een probleem vindt om met een 'desktop-muis' achter je notebook te gaan zitten...?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 12:24 ]

• snarf
Kijk en hier: http://www.logitech.com/i.../NL,CRID=3,CONTENTID=8464 staat het dus weer niet bij terwijl dit dus waarschijnlijk dezelfde muis is, maar dan een ander design met andere toebehoren... Dat de muis niet 'officieel' voor een notebook is zie ik niet als een probleem, eerder als een pluspunt (notebook muis is kleiner?). Bovendien staat dit: 'Draagbaar voor notebooks, krachtig voor desktops' in de beschrijving. Dit draagbaar voor notebooks komt naar alle waarschijnlijkheid door de bijgeleverde draadloze mini-ontvanger.

De 'plus' is inderdaad alleen voor rechtshandigen dus die valt wat mij betreft af.

De vergelijkingstabel van de site waar jij naar verwijst is overigens ook niet volledig... Al met al een heel uitgezoek |:(

[ Voor 15% gewijzigd door snarf op 20-07-2004 13:32 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb de Logitech Click! met een draadje en deze is gewoon symmetrisch...
edit:
Hmm net even gezien en de draadloze versie ziet er niet helemaal het zelfde uit.. sorry.

[ Voor 42% gewijzigd door Admiral Freebee op 20-07-2004 13:11 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:43

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 12:19:
http://www.logitech.com/index.cfm/products/productlist/US/EN,CRID=19

Op bovenstaande pagina wordt vermeld dat de Logitech Cordless Click! Optical Mouse symmetrisch is (lees: geschikt voor links- en rechtshandigen). Er is echter ook een Logitech Cordless Click! Plus Optical Mouse, en die heeft niet alleen extra functies, maar is ook bedoeld voor rechtshandigen. Of er dan ook nog een Limited Edition-uitvoering is, kan ik je helaas niet vertellen. Mocht dat wel het geval zijn, zal deze naar aller waarschijnlijkheid gebaseerd zal zijn op de Plus-uitvoering, en dus bedoeld zijn voor rechtshandigen.

Wat ik dan wel weer vreemd vind, is dat wanneer je op bovenstaande URL in de rechterkolom zoekt op 'notebook' en 'cordless', deze twee modellen niet worden genoemd... m.a.w., zijn deze wel bedoeld voor notebook-gebruik? Zo ja, dan is de search-functie niet goed. En zo nee, is de vraag of je het een probleem vindt om met een 'desktop-muis' achter je notebook te gaan zitten...?
Ik vermoed eerder dat de modellen uitlopend zijn en de website wellicht niet helemaal up-to-date wat dat betreft (gokje).

Wat betreft het verschil tussen de gewone Logitech draadloze muizen en de speciale notebook muis: de notebook muis heeft een aan en uit schakelaar om geen extra stroom te gebruiken als hij in je wiebelende tas wordt vervoerd (en de ontvanger is klein). Bij een gewone muis moet je daarvoor de batterijen eruit halen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Het probleem zal 'm inderdaad zitten in het verschil tussen de twee versies van de productpagina; de Nederlandstalige en Engelstalige pagina's zullen niet door dezelfde mensen worden onderhouden, en de tekst bij ieder product zal ook niet te allen tijde letterlijk worden vertaald vanuit het Engels naar het Nederlands. Ik denk dat men gewoon 'vergeten' is om erbij te zetten dat de muis geschikt is voor zowel links- als rechtshandigen, of degene die de pagina heeft opgezet vond dat het plaatje voor zich spreekt. :)

Afgaande van het vergrootte plaatje van de muis op de Nederlandstalige site van Logitech, zou ik zeggen dat 'ie symmetrisch is. De twee knoppen links en rechts van het scroll-wieltje lijken me namelijk identiek (gespiegeld natuurlijk). Maar behalve als je van plan bent om de muis via internet te bestellen, kun je dit toch zien voordat je tot aanschaf overgaat?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 20:48 ]

• snarf
'The boss' gaat em bestellen als het goed is _/-\o_

Bedankt voor jullie reacties

[ Voor 32% gewijzigd door snarf op 21-07-2004 00:16 ]

Pagina: 1