[XML/XSLt] cursus met docent gezocht *

Pagina: 1
Acties:

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
Heeft iemand ervaringen met XML / XSLt cursussen?

We willen daar graag meer mee gaan doen, maar willen het liefst even een stoomcursus hebben om ons in de goede richting te helpen. Opnieuw het wiel uitvinden is een beetje zonde van de tijd en we hebben toestemming van de baas om een docent in te huren. ;)

Qua kennisniveau hebben we behoorlijk wat ervaring met (D)HTML/Javascript/PHP, we zoeken dan ook absoluut geen beginnerscursus, maar willen een doelgerichte aanpak om een overstap te kunnen maken en onze sites te kunnen ombouwen naar XSLt's.

Als iemand suggesties heeft wb. docenten en/of cursussen dan hoor ik het graag!

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

• OmeRoon
Dat is snel. :)

Maar misschien was ik niet helemaal duidelijk: we zoeken geen ONLINE cursus maar echt iemand die langskomt.

We hebben al wat sites gechecked (oa. die onder Training te vinden zijn op http://xml.pagina.nl) maar welke goed zijn en welke minder... geen idee. En aangezien zo'n cursus ook niet echt goedkoop is, is het toch wel prettig om meteen een goeie te nemen. :)

[ Voor 51% gewijzigd door OmeRoon op 20-07-2004 12:03 ]

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Voordat mensen beginnen aan een cursus zou ik ze eerst wat basis principes willen duidelijk maken. In het begin dat ik met xml/xslt bezig was werd je helemaal gestoord omdat je overal flarden info tegenkomt, plat wordt gebombardeerd met acroniemen.

En toen is mij dit boek aangeraden. En toen werd het mij een beetje duidelijk.

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:25
Ik heb een cursus van Learnkey liggen voor XML. Kijk op www.learnkey.com voor meer informate of je kan me mailen voor meer informatie op ocmonster@planet.nl

Heb bovendien alle cursussen voor XSLT van Learnkey en diverse boeken in pdf voor XML en XSLT.

Ik heb hiermee voor 150 euro binnen 30 uur alle cursussen door gewerkt. Alles wordt perfect uitgelegd door een interactieve leraar, en aan de hand van oefeningen kan je het in de praktijk brengen. Hele mooie cursus. De cursus bestaat alles bij elkaar uit 10 interactieve engelstalige cd-rom`s.

Info over XML cursus :

LearnKey’s Extensible Markup Language (XML) Using Microsoft Tools training series begins with core XML techniques and proceeds step-by-step to implementing XML-based solutions for integration problems faced by developers today. Expert instructor Martin Schaeferle also covers related technologies including XSL, DTDs, SOAP, and XML Schemas. At the conclusion of this series you’ll have the practical knowledge to use XML to solve real-world business integration challenges.

Prerequisites: A working knowledge of XML, an understanding of XSLT & XML Transformation, familiarity with the Document Object Model (DOM) & Microsoft’s MSXML 3.0 library.

Includes: XML For Developers Using Microsoft Tools Part 1 and Part 2

Info over XSLT cursus :

LearnKey’s XSLT for Developers course covers the essentials of using the XSLT language to process XML data into other markup formats such as HTML or WAP. Expert Jan Fransen takes you from creating simple stylesheets for quick transformation of XML data to complex XSLT-based applications that use multiple XML data sources and stylesheets. Jan also covers using XPath to navigate an XML tree. At the conclusion of this course you will understand how XSLT differs from procedural programming languages and how to apply the programming knowledge you already have to this new language and environment.

[ Voor 120% gewijzigd door pizzaboertje op 20-07-2004 12:23 ]

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Ik heb zelf deze lang geleden gedaan: http://www.xfront.com/xsl.html

Vond hem erg goed!

• OmeRoon
Alarmnummer schreef op 20 juli 2004 @ 12:01:
Voordat mensen beginnen aan een cursus zou ik ze eerst wat basis principes willen duidelijk maken. In het begin dat ik met xml/xslt bezig was werd je helemaal gestoord omdat je overal flarden info tegenkomt, plat wordt gebombardeerd met acroniemen.
We hebben al wat dingen met XML/XSLt gedaan... op zich begrijpen we ook wel hoe het werkt en zullen we er zelf ook wel uitkomen als we alles gaan opzoeken. Maar dat kost bakken met tijd en eigenlijk willen we juist even in korte tijd een sprong vooruit maken door iemand alles gewoon even te laten uitleggen. ;)

Boeken en sites enzo kosten je toch altijd meer tijd dan wanneer je iets aan iemand kunt vragen die gewoon direct een antwoord geeft. Dus nogmaals: we zoeken echt een docent van vlees en bloed. (8>

@ Pizzaboertje: bedankt voor de info, daar gaan we zeker even naar kijken.

Evengoed bedankt voor de links, altijd handig als naslagwerk voor later!

[ Voor 14% gewijzigd door OmeRoon op 20-07-2004 12:44 ]

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:25
Dit topic is wel redelijk uitgestorven ja, ben wel benieuwd of je iets heb kunnen vinden.

• Liqued
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01 18:51
Salience is trouwens ook nog eeen aardig bedrijf (volgens mij marktleider in nl) die cursusen geeft op dit gebied.

• OmeRoon
Bedankt!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 18:57

glashio

C64 > AMIGA > PC

Cursus waar ik goeie ervaringen/recentie's van gehoord heb :)

[ Voor 4% gewijzigd door glashio op 04-08-2004 18:05 ]

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Pagina: 1