Linux FTP met 46,1 GB IBM HD ?

Pagina: 1
Acties:

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:13

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Hallo allemaal ! ;)
Als eerste wens ik iedereen hier op GoT even een prettig kerstfeest. Maar nu heb ik een vraagje. Ik wil een FTP gaan opzetten. Nu is dit niet zo'n probleem, maar wil een lekkere grote HD ervoor gebruiken. En natuurlijk het liefst in mijn server, want dan hoeft niet één van de clients hele dagen aan te staan (zeikende ouders...).
Ik wilde voor dit doel een 46,1 GB IBM HD kopen (lekker goedkoop op het moment) maar mijn server is een 486 DX4 100Mhz. IBM heeft een programma om het >8,4GB probleem te omzeilen, maar werkt dit ook op de 486 ? Heeft iemand dit ooit uitgeprobeerd ? Als het zou werken zou ik heel gelukkig zijn :)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Linux hoeft zich geen fuck van de bios aan te trekken. Je kunt detectie ook forceren, ik denk dat het moet lukken, maar hij is dan wel tyfus traag....

• [BoSS]
  • Laatst online: 07:13

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Boeit niet, mij upload speed is 125k, dat moet hij trekken, meer hoeft niet (naja voor intern is het wel handy dat hij wat sneller is maar het is meer voor fileoverdracht naar de buitenwereld...)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Zolang je niet boot van die 40+ GB disk kan je hem prima gebruiken onder linux met een oude bios.
Je kan ook een kleine (2GB) Boot partitie maken aan het begin van de disk. Hiervan boot je dan (gaat prima) en dan heb je een /data partitie (ofzo) van de overige 40+ GB...
Alleen voor het booten heb je de bios nodig, en je boot partitie moet dus volledig onder de 2 GB zitten.
Je kan dus ook een 16 MB /boot maken, daar je kernel in zetten en de rest als / houden.

'tis maar hoe je het zelf wil. Ik heb hier 3x 10 GB in een oude P120 zitten die normaal ook maar max 8GB kan zien. :)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:10
Ik heb in mn P166 servertje met linux een 17 gb hd zitten (waarvan geboot wordt), terwijl het bios hem als een 8.4 gb schijf herkent.
Werkt bij mij perfect dus.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh