Hoi!
Gisteren heb ik op mijn SuSE Linux 9.0 server, Samba 3.0.4 geinstalleerd, nadat ik Samba 2.?? had verwijderd...
Samba 2 werkte helemaal goed, ik had wat shares waar alleen geautoriseerde gebruikers bij kunnen....
Nu heb ik Samba 3 dus geinstalleerd en ik heb last van iets heel vreemds, de gebruikers (die ik opnieuw heb aangemaakt met (smbpasswd -a username))
hebben geen toegang
Samenvatting van de configuratie:
- Samba 3 is geen PDC
- smbpasswd backend
- gebruiker/wachtwoorden in passwd en smbpasswd zijn gelijk!!
- firewall heb ik uitgeschakeld om problemen hiermee uit te sluiten!
- anonieme toegang werkt als ik "guest ok=yes" gebruik
Als ik van een Windows 2000/XP pc probeer te verbinden dan:
klaagt ie constant dat het wachtwoord ongeldig is, ook in de log lijkt het net of het wachtwoord fout is...
De foutmelding in de log is: NT_STATUS_WRONG_PASSWORD
(Als de gebruiker niet bestaat in de smbpasswd, dan krijg ik echt de melding unknown user, dus hij gebruikt wel degelijkde smbpasswd file)
Als ik de share benader van een andere Linux machine met smbclient dan is het wachtwoord wel goed !?!?!?
Via google benik er achter gekomen dat er meer mensen zijn met dit probleem, alleen een echte oplossing heb ik nergens kunnen vinden...
help
!!!
Weet iemand wat dit kan zijn...?
Gisteren heb ik op mijn SuSE Linux 9.0 server, Samba 3.0.4 geinstalleerd, nadat ik Samba 2.?? had verwijderd...
Samba 2 werkte helemaal goed, ik had wat shares waar alleen geautoriseerde gebruikers bij kunnen....
Nu heb ik Samba 3 dus geinstalleerd en ik heb last van iets heel vreemds, de gebruikers (die ik opnieuw heb aangemaakt met (smbpasswd -a username))
hebben geen toegang
Samenvatting van de configuratie:
- Samba 3 is geen PDC
- smbpasswd backend
- gebruiker/wachtwoorden in passwd en smbpasswd zijn gelijk!!
- firewall heb ik uitgeschakeld om problemen hiermee uit te sluiten!
- anonieme toegang werkt als ik "guest ok=yes" gebruik
Als ik van een Windows 2000/XP pc probeer te verbinden dan:
klaagt ie constant dat het wachtwoord ongeldig is, ook in de log lijkt het net of het wachtwoord fout is...
De foutmelding in de log is: NT_STATUS_WRONG_PASSWORD
(Als de gebruiker niet bestaat in de smbpasswd, dan krijg ik echt de melding unknown user, dus hij gebruikt wel degelijkde smbpasswd file)
Als ik de share benader van een andere Linux machine met smbclient dan is het wachtwoord wel goed !?!?!?
Via google benik er achter gekomen dat er meer mensen zijn met dit probleem, alleen een echte oplossing heb ik nergens kunnen vinden...
help
Weet iemand wat dit kan zijn...?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9