Toon posts:

Mijn Firewire PCI kaart werkt niet onder XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude Firewire IEEE 1394 kaartje gekocht maar onder XP werkt hij niet. Hij herkent hem wel als IEEE 1394 kaart maar hij kan de software (driver) niet vinden. Kan het zijn dat er een REG cleaner aan het werk is geweest die de standaard ingebakken IEEE 1394 ondersteuning heeft weggegooid? of heb ik een "losse" firewire driver nodig (en waar kan ik die vinden?) Ok wil er een Externe 200 GB HDD op aan sluiten (Maxtor One Touch)
Ik heb XP pro en een AMD 2400+ met natuurlijk Norton AV2004

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-03 19:38
Je zult gewoon de goede driver moeten hebben om je Firewire kaart te installeren... even kijken op de PCI kaart en zoek naar wat codes of nummer... even invullen in google en je komt een heel eind denk ik.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35
Welke chipset zit erop, meestal is dat Intel of Texas Instruments? Dan kan je daarvoor aparte drivers installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op 20 juli 2004 @ 10:55:
Welke chipset zit erop, meestal is dat Intel of Texas Instruments? Dan kan je daarvoor aparte drivers installeren.
Ik zal even zoeken en hopelijk werkt het dan. Normaal moet XP zo'n kaart toch gewoon accepteren lijkt mij.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-03 19:38
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 11:17:
[...]

Ik zal even zoeken en hopelijk werkt het dan. Normaal moet XP zo'n kaart toch gewoon accepteren lijkt mij.
Dat zou je wel verwachten bij een oud kaartje... maar ik ben niet meer zo gauw verbaasd over Windows XP :)

Verwijderd

Wat is het merk van de kaart?

Verwijderd

Wat geeft ie precies voor melding?(toevallig Gegevens zijn ongeldig of Data invalid?)
Mocht ie deze melding geven kun je de FAQ gebruiken om dit te fixen

Voor Firewire kaartjes zijn nooit drivers te vinden, aangezien de support hiervoor al sinds 98SE is ingebouwd.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Lucent SD010-D82 met 2 uitgangen en nog een uitgang aan de "binnenkant"
Ik heb verschillende drivers geinstalleerd maar het werkt nog niet. ik krijg een Code 1 bericht dus het ligt aan de driver.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een andere kaart getest (met een ALi chipset, met 2 USB en 2 Firewire poorten) hierbij zit de originele software en hierbij krijg ik het zelfde probleem.
Hij herkent het wel maar hij dan de drivers niet installeren.
Ik heb alle usb devices eruit gedaan en opnieuw alles geinstalleerd maar dit helpt ook niet. Ook heb ik het de kaart in andere PCI slots geprobeerd maar dit heeft ook geen nut. Waarschijnlijk zit er ergens een conflict maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik heb XP pro met alle updates (SP1) en het zou gewoon moeten werken. Ik heb een LAN kaart, TV tuner kaart in mijn PCI sloten en ik heb een simpele videokaart. Daarnaast gebruik ik nog een Externe USB hub voor mijn tekentablet en printer en webcam ed. Ik heb 4 usb poorten op mijn mobo (ECS VTA3 (oid?)) naarnaast heb ik nog een lading software om mijn comp schoon te houden (Adaware, zonealarm, window washer, norton antivirus 2004)
Wie kan mij helpen??
Pagina: 1