AIX booten op Bull Escala

Pagina: 1
Acties:

• Straphka
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Beste mensen.....

Ik moet op mijn werk AIX opnieuw installeren (don't ask) op een Bull Escala. Nu heb ik de cd's die (waarschijnlijk) met de machine meegeleverd werden hier bij de hand (AIX 4.3.3) maar ik krijg de machine niet zover dat ie van CD wil booten (of van iets anders). Op de site van Bull is de link naar de support pagina dood (just my luck) en ik zie op sites die ik via google vind steeds dat je op een bepaalde toets moet drukken als het keyboard logo in je console verschijnt, maar ik zie dit hele logo dus niet.

Ik weet dat het nogal schaarse info is, maar ik vroeg me af of iemand bekende toetsencombo's of andere manieren weet om dit ding aan te slingeren.

Bij voorbaat dank

edit:

Het gaat om een Bull Escala m204

[ Voor 5% gewijzigd door Straphka op 20-07-2004 10:48 ]

• clstat
  • Laatst online: 13-02 14:48
Straphka schreef op 20 juli 2004 @ 10:28:
Beste mensen.....

Ik moet op mijn werk AIX opnieuw installeren (don't ask) op een Bull Escala. Nu heb ik de cd's die (waarschijnlijk) met de machine meegeleverd werden hier bij de hand (AIX 4.3.3) maar ik krijg de machine niet zover dat ie van CD wil booten (of van iets anders). Op de site van Bull is de link naar de support pagina dood (just my luck) en ik zie op sites die ik via google vind steeds dat je op een bepaalde toets moet drukken als het keyboard logo in je console verschijnt, maar ik zie dit hele logo dus niet.

Ik weet dat het nogal schaarse info is, maar ik vroeg me af of iemand bekende toetsencombo's of andere manieren weet om dit ding aan te slingeren.

Bij voorbaat dank

edit:

Het gaat om een Bull Escala m204
Op een RS6000 is het 5 of F5 (Non-Graphical/ graphical). Ik weet niet of het op de bull hetzelfde is, maar je kunt het altijd proberen ;)

XP2000+, GA7VRXP, 2 x 40GB Maxtor in Raid0, Hitachi 174SXWB, Canon Powershot A40

• Straphka
  • Niet online
Ok, hij werkt.
Bleek dat je gewoon ff de key moest omdraaien, ding aanzetten en wachten maar:-)

Kan dicht

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 13:32
hè, wat grappig.. M'n Pa werkt bij Bull.. Ik wilde hem net om hulp gaan vragen, maar als het al opgelost is hoeft dat niet meer hè....

Succes....

• clstat
  • Laatst online: 13-02 14:48
Straphka schreef op 20 juli 2004 @ 13:35:
Ok, hij werkt.
Bleek dat je gewoon ff de key moest omdraaien, ding aanzetten en wachten maar:-)

Kan dicht
Ah... dat is dus hetzelfde als bij de oudere RS6000's. Nu is de sleutel (service mode/normal mode) vervangen door de 5/F5

XP2000+, GA7VRXP, 2 x 40GB Maxtor in Raid0, Hitachi 174SXWB, Canon Powershot A40

• declan001
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01-2023
ik heb precies hetzelfde op een bull escala R201. maar ik krijg hem niet geboot van cdrom.
snap er helemaal niks van. Als ik de sleutel in maintenance mode zet, zoekt ie naar een firmware floppy. Hier heb ik laatst een firmware overheen gezet door deze manier. Maar dat wil ik nu niet. ik wil er aix op zetten. Na dat ie het floppy niet vind gaat ie de pon test doen. Na 30 minuten is die klaar en geeft ie een scherm, kies boot methode. Hier staan alleen de netwerkkaarten tussen. Als ik dan de server opstart door een keuze in dat menu. Zegt ie IPL start error. Stall status. en dan kan ik niks meer.
iemand een idee???

[ Voor 69% gewijzigd door declan001 op 01-12-2004 14:41 ]

chance favors the prepared mind

• Straphka
  • Niet online
Hmzzz.....al gecheckt of je cdrom(drive) werkt?
Dit gaat er natuurlijk wel vanuit dat je al een OS erop hebt (ff mounten).
Je weet zeker dat dat sleuteltje de goede kant op staat? Er waren (althans bij mij) 3 standen: normal, maintanence en nog wat anders (ik werk er nu niet meer, detachering enzo).

• declan001
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01-2023
er staat nu geen OS op, en heb 2 van die machines en op beide doet ie het niet. Heb geprobeerd debain voor powerpc erop te gooien maar hij lijkt er niet van te booten.
De key staat zeker in de goeie positie, normal - lock - maintenance zijn de standen.
Maar dan nog wat, nadat de stall status bericht word weergegeven, kan ik een code invoeren. Enig idee waar ik dan uitkom. ik heb dat wachtwoord niet maar dat kan ik vragen aan die gast waarvan ik ze gekregen heb.
Het gaat mij er echter om dat er een os op komt, is het alleen mogelijk om aix erop te zetten? mischien dat ie daarom geen cd's pakt op het moment, het lijkt ook wel alsof ie helemaal geen attempt maakt om ook maar van cd te willen booten.
erg vaag allemaal.

[ Voor 49% gewijzigd door declan001 op 01-12-2004 22:09 ]

chance favors the prepared mind

Pagina: 1