Reetro, inderdaad welkom op goT. Zie de mooie uitleg van Microkid. Er is al heel erg veel over dit onderwerp geschreven, in eerdere topics (zir de GoTsearch en wat links die hierboven staan) en natuurlijk ook de sticky sticky topics (

) in de respectievelijke sunfora. Zo staat er in de
OM FAQ / Beleid een overzicht vwb HDD's.
Zie trouwens
Verwijderd in "HELP!! major problem". Testen doe je in de regel niet met een klik&klaar programmaatje maar ook door met de schroevedraaier in de hand in de weer te gaan. En dan kom je weer bij de
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter terecht, een link die je al werd gegeven. Daar staat ook een link naar o.a. memtest dat voor jou verplichte kost is NA het lezen van bovenstaande tip uit je andere topic
Als je vast loopt helpen we je natuurlijk graag, maar zoals uitgelegd in de
FAQ Forumgedrag die je zag toen je registreerde (
jaja ik weet het, niemand leest die dingen maar dat maakt ze niet minder relevant
), is het hard nodig om eerst zelf wat te proberen. Dus lees eerst even de boel door, dan heb je genoeg software testprogrammaa's voor zover die bestaan. Lees alvast de hardware FAQ's zodat je die tests ook alvast kan doen, klok de boel even terug als test en als je er nog niet uit komt: open gerust in de hardwarefora een nieuw topic zodat we mee kunnen denken.
Als je dan een wat minder SCHREEUWERIGE!! topictitel neemt en in de topicstart even aangeeft wat je al had geprobeerd, ben ik er van overtuigd dat men je graag helpt.
Maar ook dit topic heeft op deze manier geen zin en sluit ik het derhalve. Succes
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)