Toon posts:

[XP]Computer ineens erg traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zal het kort proberen te houden. Het is erg vreemd allemaal.

Mijn specs staan in mijn sig.

Vorige week had ik ineens een erg trage windows. Hij startte op (desktop) en dan duurde het nog paar minuten voordat alles geladen was. Als ik dan iets wilde starten dan duurde dat erg lang en vaak hing dat programma dan ook. Maakt niet uit wat.

Ik kon niet meer op internet en bij ipconfig stond gewoon iets van 169.214.*.*, niets wat het moet zijn. Ik kon dan ook niet re-newen en heb maar gewoon een completer re-install gedaan van Windows XP Pro. Dat ging even goed totdat ik ineens het Sasser virus had. Dat allebei weggehaald dmv virusscanner (norton antivirus en Zonelabs security)

Toen alles toch weer ok werkte heb ik en ghost backup gemaakt en die na weer hetzelfde uitgevoerd en mijn computer gerestored. Nadat deze weer normaal werkte gebeurde gister weer hetzelfde. Dacht eerst dat het iets was met zonelabs, maar na de-install zelfde probleem. Toen had ik nog wel even, totdat ik rebootte, mijn eigen ip adres. Ik kon NIET browsen, maar WEL bijv via All Seeing Eye gamen. Na een reboot had ik weer zo'n vaag ip adres en kon niets meer. Ook vanuit windows een ghost restore doen lukte niet. Kreeg melding dat er iets fout was gegaan. Wellicht een bootsector virus?

Aan mijn computer is veranderd: 2de HDD hoger geplaatst in computer om zo op 2de IDE kanaal te kunnen plaatsen bij cd brander. En verder heb ik een Zalman 7000A koeler geplaatst. Na dit heeft de computer het nog gewoon een paar dagen probleemloos gedaan dus denk dat het er weinig toe doet verder.

Ik heb nu net vanmorgen een partitie restore gedaan ipv een disk restore en het zag er al beter uit, maar moest naar werk dus kan niet zeggen of dit werkt. En ook al werkt dit, dan is het waarschijnlijk over paar dagen weer hetzelfde zoals eerder..

Waar kan het aan liggen en wat kan ik het beste doen?

Het ligt trouwens niet aan mijn NIC aangezien ik er 2 heb en met die 2de hetzelfde probleem en internet is niet het enige probleem.

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:05
Dat vage IP nummer is een nummer wat sommige (MS-)producten aannemen, zodat ze samen misschien toch nog kunnen communiceren.
Het wil dus in principe zeggen dat je geen IP krijgt van je provider (DHCP server)

Een Ghost image maken van een Windows installatie waar al een virus opgestaan heeft lijkt me niet echt nuttig.. :?

Mocht je een volgende keer gaan installeren zorg dat je een firewall installeert, voor je zo bloot aan het internet hangt..

Verder zouden netwerkproblemen rare dingen kunnen veroorzaken, heb je een ander systeem waarmee je je verbinding kunt testen? Misschien een anders OS, een of andere LiveCD ofzo.

Een uiteraard blijft memtest heilig.
Heb je je systeem al eens teruggeklokt naar normale specs?

[ Voor 5% gewijzigd door bolluserectus op 20-07-2004 09:50 ]

Actions speak louder than words

Verwijderd

Topicstarter
bolluserectus schreef op 20 juli 2004 @ 09:49:
Dat vage IP nummer is een nummer wat sommige (MS-)producten aannemen, zodat ze samen misschien toch nog kunnen communiceren.
Het wil dus in principe zeggen dat je geen IP krijgt van je provider (DHCP server)

Een Ghost image maken van een Windows installatie waar al een virus opgestaan heeft lijkt me niet echt nuttig.. :?

Mocht je een volgende keer gaan installeren zorg dat je een firewall installeert, voor je zo bloot aan het internet hangt..

Verder zouden netwerkproblemen rare dingen kunnen veroorzaken, heb je een ander systeem waarmee je je verbinding kunt testen? Misschien een anders OS, een of andere LiveCD ofzo.

Een uiteraard blijft memtest heilig.
Heb je je systeem al eens teruggeklokt naar normale specs?
Mijn GhostBackup zou virusvrij moeten zijn. Heb na laatste her-installatie pas na zoneAlarm netwerk kabel ingestoken.

Ik heb wanneer mijn modem raar doet ook wel eens een vaag IP nummer ipv de juiste, maar als ik dan ipconfig /release en dan /renew doe krijg ik een time out met een DHCP melding en dan weet ik dat het aan de verbinding ligt en niet aan mijn computer. Iets wat ik nu dus niet krijg.

Op mijn laptop werkt internet perfect.

Ik zal eens terugklokken, maar blijft vreemd dat het wel een paar dagen werkt en dan ineens vreemd doet.

Kan nog lastig achterhalen worden.

Verwijderd

Lijkt er toch sterk op dat je iets hebt binnen gekregen wat je aan't flessen is....hoeft ook niet direct een virus te zijn, maar een of ander prog. dat met je
configuratie speelt...
Ik zou een frisse installatie aanraden, en niet eerder de internetaansluiting
insteken voordat er een firewall en een virusscanner op dat systeem geinstalleerd is...

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 23:12

JohnD

Bernd

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 11:08:
Lijkt er toch sterk op dat je iets hebt binnen gekregen wat je aan't flessen is....hoeft ook niet direct een virus te zijn, maar een of ander prog. dat met je
configuratie speelt...
Ik zou een frisse installatie aanraden, en niet eerder de internetaansluiting
insteken voordat er een firewall en een virusscanner op dat systeem geinstalleerd is...
eeeuh dan kan hij/zij toch beter eerst eens even stinger van mcafee/online virusscanner en search and destroy draaien. sorry hoor maar omdat een PC niet goed loopt betekent nog niet dat je hem direct opnieuw moet installeren

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Ik denk dat het iets met je DNS is.

Je zou de IP instellingen niet automatisch maar handmatig in kunnen stellen.

Traag opstarten is bijna altijd een probleem met DNS.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 12:05:

Misschien is het niet helemaal duidelijk, maar het gaat hier niet om het internet per se. Ook wanneer ik mijn netwerk kabel los heb is mijn computer erg traag. Bijv wanneer ik naar apparaatbeheer wil via Deze Computer->rechtermuisknop etc. dan komt normaal eerst je specs bij algemeen. Nou dat duurt bijv. bij mij dus erg lang... en verder doet internet het prima op mijn laptop.

Mijn internet verbinding werkt dus prima, alleen niet op mijn desktop pc die dus ook erg traag is.

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 23:12

JohnD

Bernd

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 12:05:

traag opstarten ivm netwerkproblemen (laten het zo even samenvatten dan) is erg Windows 9x ;)

en als een PC traag opstart door netwerkproblemen dan is vaker door het ontbreken van dhcp of het niet goed werken van de NIC

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
Heb gister een Ghost backup gedraaid die WEL werkte (moest hele partitie overschrijven en daarna met partition magic weer in 2 delen) en nu doet alles het weer.

Daarna spybot gedaan, stinger, virusscanner, alles eigenlijk en geen bijzondere fouten.

Alleen, voor hoe lang gaat dit nu werken...
Pagina: 1