Ik heb in mn vrije tijd metalpics.ch in elkaar geflanst. En ik zie nu dat FireFox de afbeeldingen niet goed laat zien.
Als je op de site naar de gallery gaat, en je probeerd plaatjes te kijken krijg je alleen maar het 'kapotte plaatje'-plaatje te zien...
in de HTML source ziet het er zo uit:
en de img.php heeft ingekort deze inhoud:
Dit zou toch gewoon moeten werken of ben ik nou gek
Zo werkt het wel voor de internet explorer in ieder geval...
Als je op de site naar de gallery gaat, en je probeerd plaatjes te kijken krijg je alleen maar het 'kapotte plaatje'-plaatje te zien...
in de HTML source ziet het er zo uit:
HTML:
1
| [img]"img.php?pic_id=468"[/img] |
en de img.php heeft ingekort deze inhoud:
PHP:
(In de readfile wordt effectief zoiets opgevraagd als './../../images/users/pic001.jpg' en omdat dit in IE werkt neem ik aan dat readfile en de parameters hierin niet het probleem zijn.)1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <?php // ... // dingen met pic_id zijn weg gelaten... // ... if ( eregi( '.jpg$', $user_data['picture_filename'] ) ) { Header("Content-Type: image/jpeg"); } elseif ( eregi( '.gif$', $user_data['picture_filename'] ) ) { Header("Content-Type: image/gif"); } elseif ( eregi( '.png$', $user_data['picture_filename'] ) ) { Header("Content-Type: image/png"); } else { Header("Content-Type: image/jpeg"); } Header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate, post-check=0, pre-check=0"); Header("Expires: -1"); Header("Pragma: no-cache"); readfile($dir['bimg'].$user_dat['pic_dir'].$user_dat['pic_fname']); ?> |
Dit zou toch gewoon moeten werken of ben ik nou gek
Zo werkt het wel voor de internet explorer in ieder geval...
offtopic:
(De site werkt niet in Netscape, dit komt omdat ik met Aurigma's Deep Tree gebruik (die directorystructuur op msdn (ja, microsoft heeft die lekker opzichtig gratis gejat)) en die werkt blijkbaar niet zo lekker op netscape. En ik heb nog geen zin gehad uit te zoeken waar dit aan ligt. Microsofts msdn heeft het probleem wel aangepakt in ieder geval, onder netscape wrkt het wel...)
(De site werkt niet in Netscape, dit komt omdat ik met Aurigma's Deep Tree gebruik (die directorystructuur op msdn (ja, microsoft heeft die lekker opzichtig gratis gejat)) en die werkt blijkbaar niet zo lekker op netscape. En ik heb nog geen zin gehad uit te zoeken waar dit aan ligt. Microsofts msdn heeft het probleem wel aangepakt in ieder geval, onder netscape wrkt het wel...)