Toon posts:

[Cisco PIX] kan de webinterface niet bereiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Om een netwerk te beveiligen met een firewall en voor VPN heb ik een Cisco PIX501 gekocht. Aangezien Cisco een betrouwbaar merk is en de 501 het kleinst mogelijke is heb ik deze :)

Maar ik heb eigenlijk direct al problemen, de manual zegt dat er een webinterface is en dat deze makkelijk te bereiken is. Als ik mijn PIX aan een workstation hang krijg ik inderdaad netjes direct een DHCP offer, ik ga vervolgens naar https://192.168.1.1 en krijg dan een scherm en een popup (eerst dat de certificaten niet ok zijn, yes to continue, dan een aanmeldscherm dat ik leeg laat omdat ik nog geen login / passwd heb) Vervolgens krijg ik een plaatje met Cisco te zien, eronder staat: "Loading wizard, please wait...." en ik kan wachten tot ik een ons weeg :?

Bij het apparaat heb ik een seriële kabel geleverd gekregen. Als ik die in Hyperterminal klik en verbind, kan ik (na op enter gedrukt te hebben) op het apparaat werken. Ik heb oa. al de PDM versie bijgewerkt naar versie 3.0, de IOS versie is 6.3 Dit zou goed moeten zijn. Omdat ik niet met de web-interface kan verbinden wilde ik Cisco PFM downloaden maar dat mag ik niet aangezien ik een end-user ben en alleen maar een guest-login heb :(

Ik heb ook al de tech-support gebeld maar die verwijzen me direct door naar mijn reseller. Daar schiet ik weinig mee op, aangezien mijn reseller niet te veel van Cisco af weet maar alleen levert.

Mijn vraag is nu: hoe moet ik verder? Ik wil gewoon mijn PIX instellen en het liefst via mijn web-interface. Mijn vraag is eigenlijk: hebben meer mensen met een PIX dit? Is dit normaal omdat ik de toegang geweigerd word ofzo? Heeft iemand misschien PDM voor mij om te downloaden? Ik vind dat ik als eigenaar van een product gewoon recht heb op de tools om dit apparaat te configureren. Ik loop een beetje tegen een muur op dit moment |:(

Heel erg bedankt iig

Verwijderd

heb je java geinstalleerd staan ?

De PDM gebruikt java nl....

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:57

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 09:25:
heb je java geinstalleerd staan ?

De PDM gebruikt java nl....
Precies probeer eens de niwueste versie van Sun weg te halen, ik neem aan dat je het gewoon van Windows probeert :?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
chromeeh schreef op 20 juli 2004 @ 09:43:
[...]

Precies probeer eens de niwueste versie van Sun weg te halen, ik neem aan dat je het gewoon van Windows probeert :?
Dat was het inderdaad....gek dat het niet even vermeld word in het browservenster 8)7 Met de versie van Sun werkt het inderdaad! Ik voel me een beetje een }:O Thanxx anyway

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 16:10

BFS

Rude awakening

Om even op dit java verhaal door te gaan, ik heb hier wel eens (vooral bovenstaande) problemen gehad met bepaalde versies van de Sun Java Client met betrekking tot de PDM. Ik gebruik nu de 'j2re-1_4_2_03-windows-i586-p' en die werkt zonder problemen. Weet iemand waar dit in zit?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Je moet een java client gebruiken dan is je probleem verholpen.

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

het probleem met verschillende versies van Java zijn kleine optimalisaties van Sun in de Java kant... en gewoon dom proggen van Cisco in de PDM. Deze problemen beginnen nu langzaam de wereld uit te gaan... de nieuwere versies van alle java based web interfaces van Cisco zijn beter geprogged... enne stukje sneller...
Pagina: 1